enjoy 4 jaar b niveau klaar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cheminee

Re: enjoy 4 jaar b niveau klaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:01

Jullie zijn b klaar maar hij loopt met een slag in zijn wiel... Hij mag wat actiever misschien dat het dan weg is. Gaaf beestje!

ankie2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 10:52

Ik sluit me aan bij de rest, het geheel moet wat actiever. Ik heb weggeklikt bij even ruim 3 minuten, beeld wordt dan saai. Dat is precies wat de jury ook zal denken.
Wat betreft het niet rad zijn, dat zie ik niet. Ik denk dat dit meteen weg is wanneer hij actiever gereden wordt. Nu komt hij wat achter de loodlijn en loopt uit elkaar. Door voorwaarts te rijden zal bij actiever worden van achteruit en meer de hand opzoeken waardoor t neusje er ook meer uitkomt. Soms zie ik dat je je buitenteugel net even te los laat waardoor hij soms over de schouder wegvalt. Probeer ook bij het sturen de druk op beide teugels gelijk te houden en niet te sturen op de binnenhand.

Op zich is hij klaar voor de B, dus lekker gaan starten en lol maken. Zie ze weleens beroerder gaan.

Thuis lekker op overgangen oefenen, veel schakelen en balkjes draven dan komt de kracht vanzelf. Lekker buiten galopperen zou ook fijn zijn voor dit paard denk ik. Rustig aan maar spelenderwijs starten daar zie ik geen gevaar in.

Je hebt een rustige zit en het beeld oogt derhalve vriendelijk. Maar hij moet echt actiever, zowel in stap, draf als de galop.

Succes!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:59

Wat ik persoonlijk denk ,waarom hij niet helemaal zuiver lijkt te lopen is, hij loopt een te langzaam tempo hij moet voor een 4 jarige veel meer naar voren lopen en daardoor tot dragen komen.... Hij loopt nog niet voldoende in balans en is nog niet sterk genoeg v oor dit tempo..ik zou eerst lekker naar voren gaan rijden en dan gaan starten, je hebt een erg leuk paard het gaat vast goed komen met jullie .. Succes !!

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:12

Ik vind het een heel ontspannen beeld geven. Je zit je paard niet in de weg en hobbelt vrolijk rond. Als je het paard wat actiever rijdt dan zal dat neusje er automatisch ook meer uitkomen denk ik. En zal hij zijn passen minder "stampen". Hij loopt nu ook onder zijn eigen tempo waardoor je takt verliest.

Als jij met begeleiding nog een maand of twee door traint ben je écht klaar voor de B. Gewoon voor de oefening, maar om een paard te laten wennen aan dit soort dingen kun je hem natuurlijk ook eens meenemen naar bos of strand, wedstijdterrein of een andere vereniging.

Rij veel overgangen, zorg ervoor dat hij gehoorzaam is en dat jij controle hebt over tempo en richting.

Komt vast goed, ik vind jullie een mooie combinatie!

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:19

Ten eerste wil ik even zeggen dat het paard van TS top aan de hulpen staat, ik ken haar en het paard en het beestje luistert perfect. Hij loopt hier inderdaad iets minder actief dan wat hij kan laten zien, maar hij wordt zeker niet naar beneden getrokken en staat zeer licht aan de hulpen. Been is altijd weg.
Het is aan TS om zijn training wat op te voeren en niet te veel in hetzelfde tempo te rijden, zodat hij zijn achterhand wat meer onder gaat plaatsen, maar hij is zeker B klaar. Hij zou iets meer in hoofd hals houding mogen wisselen, maar zeker niet lager en langer, dan gaat hij meer van de achterhand af en op de voorhand (dit was voorheen namelijk het geval, hij is alweer enorm verbetert meid!).
TS ik vind dat je je paard erg fijn traint, ik ga binnenkort weer een keer mee en dan zal ik kijken of ik je nog wat tips kan geven. Je doet het super en ik vind het super knap hoe je het allemaal zelf voor elkaar gebokst hebt! Train zo lekker door dan komt het goed.
Voor het proefje mag hij inderdaad wat meer bovenin, daar gaan we aan werken, komt helemaal goed :)
Lekker op wedstrijd, dat gaat goed komen!

Edit, ik heb TS laatst aangeraden dat ze niet 'hard' mag rijden, dan gaat hij over zijn tempo en gaat hij niet beter lopen, misschien ook een reden dat ze nu wat rustiger rijdt, wat meer schakelen zou wonderen doen, maar het basistempo moet niet hoger, mag met meer impuls.