Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
LhinnOlijf schreef:Durf je tijdens een buitenrit ook te dressuren? Stukje wijken uit het niets inzetten, waarom... omdat het kan
En anders een keer geblindoekt in de bak rijden en voelen wat het paard doet als jij een figuur inzet, desnoods met iemand aan de zijlijn (die de figuren voorzegt).
Saintelette schreef:Probeer je in plaats van je te richten op je paard 100% voor elkaar te hebben (sorry, maar ik denk dat zelfs top ruiters niet zeggen dat ze hun paard 100% voor elkaar hebben, dan valt er nl niks te verbeteren) te richten op kleinere dingen.
Deze training ga ik oefenen op mijn overgangen stap-draf. Deze les ga ik oefenen op nagefelijkheid in galop. Deze les ga ik oefenen met.... Enz. En dan gewoon aan de slag gaan, herinneren wat je instructrice voor aanwijzingen heeft gegeven. Lukt het niet? Nou dan lukt het toch niet? Geen man over boord toch?
Hiermee heb je ook meer een doel wat je in de les kunt doen, ipv doelloos rondrijden.
En ga eens wat meer kijken naar wat wél goed gaat ipv naar wat je niet lukt (je hebt je paard niet 100% voor elkaar, maar wel 70% of 80%? Is dat niet al beter dan een jaar geleden? Kijk naar de lange termijn! Rome is ook niet in 1 dag gebouwd)

miss_lizje schreef:Saintelette schreef:Probeer je in plaats van je te richten op je paard 100% voor elkaar te hebben (sorry, maar ik denk dat zelfs top ruiters niet zeggen dat ze hun paard 100% voor elkaar hebben, dan valt er nl niks te verbeteren) te richten op kleinere dingen.
Deze training ga ik oefenen op mijn overgangen stap-draf. Deze les ga ik oefenen op nagefelijkheid in galop. Deze les ga ik oefenen met.... Enz. En dan gewoon aan de slag gaan, herinneren wat je instructrice voor aanwijzingen heeft gegeven. Lukt het niet? Nou dan lukt het toch niet? Geen man over boord toch?
Hiermee heb je ook meer een doel wat je in de les kunt doen, ipv doelloos rondrijden.
En ga eens wat meer kijken naar wat wél goed gaat ipv naar wat je niet lukt (je hebt je paard niet 100% voor elkaar, maar wel 70% of 80%? Is dat niet al beter dan een jaar geleden? Kijk naar de lange termijn! Rome is ook niet in 1 dag gebouwd)
Ik snap wat je bedoeld, met 100% voor elkaar bedoelde ik ook meer een goede nagevelijkheid, juist aan het been en voorwaarts zonder drammen.
Ik ga zeker hiermee aan de slag, kijken of ik kleinere doelen kan stellen voor als ik alleen rijd.
bij jou is het momenteel de punten die je noemt, bij een gp ruiter is het net dat laatste pasje in de piagfe. Er is altijd wel iets!
ben een tijd lang ook het plezier in rijden kwijt geweest omdat ik zó perfectionistisch bezig was. Nu ik in kleinere doelen denk en meer op lange termijn (een jaar geleden ging het zo, kijk hoe het nu gaat) denk ben ik een stuk gelukkiger!