21 en 13 jaar; tijd om eens in de bak te gaan!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Re: 21 en 13 jaar; tijd om eens in de bak te gaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 11:23

Dat wending in trekken (sturen als een fiets) is ook flink op gehamerd door instructie :D haha.

Het gaat al stukken beter Lotte! Lekker werken aan het voorwaarts en impuls.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 21:44

Bedankt voor de positieve feedback! :D Wordt ik blij van!

Ik heb in de week ervoor voor het eerst les gehad met Caily, gelijk maar twee keer (van cp112 dus), hier wil ik ook zeker mee door gaan. Weliswaar iets minder fanatiek dan de afgelopen tijd. Paarlief is drachtig, en het bakwerk is voor ons beiden, lichamelijk en geestelijk, best inspannend. Hoe of wat verder gaan we zien, in januari is er nog een wedstrijd waar ik wel onderling aan mee zou willen doen, maar de winter komt eraan. Caily wordt dikker, en ik ben reumatisch, dus we gaan het zien...

Inderdaad meer voorwaarts en impuls. Veel overgangen rijden zou in theorie moeten werken. In praktijk krijg ik vooral een geïrriteerd paard die denkt stik erin. Gewoon consequent zijn als het nodig is en veel schakelen binnen de gangen, juist wanneer ik veel terug rij wordt ze voorwaartser (left brain introvert paard = omgekeerd denken).

Na een weekje rustig aan (twee keer een rondje zonder zadel naar buiten, genieten!) vandaag weer wat serieuzer gereden. Ging lekker! Alleen die galop, pfff, vraag is wie meer de balans verliest, paardlief of ik. Als ik op mijn zit ga letten valt ze er ook al snel uit dus dat is lastig. Maar op beide kanten een rondje kunnen doen dus er is een ingang.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mallow

Re: 21 en 13 jaar; tijd om eens in de bak te gaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 10:38

Wauw jullie gaan wel vooruit zeg, leuk om dat verloop zo duidelijk te zien!
Ik heb niet alle posts helemaal door gelezen maar wat mij eigenlijk vooral op valt is dat op het moment dat jij uit je zadel komt (voor het lichtrijden bijvoorbeeld) je je kuiten een zwieper naar achteren geeft en daardoor met je schouders naar voren kiepert. Terwijl je tegelijk heel bewust aan het rechtop zitten bent. Dat maakt dat je naar mijn idee zelf wat uit balans valt.
Caily is inderdaad iets 'te voorwaarts' maar dat ziet er in je proef al een stuk rustiger uit. Vanaf foto's vind ik dat altijd moeilijk beoordelen.