Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, nou test die van ons helemaal niet uit, gelukkig. Het lijkt me erg frustrerend als jouw pony telkens "wint", doorzetten moeten kinderen leren en daar in groeien, vind met 12 wel wat laat
, maar ze durft blijkbaar niet door te zetten, als die angst niet weg gaat, zal de pony haar altijd een stap voor zijn.
Als het meisje denkt dat ze hem met dat bit onder controle heeft, lukt het haar misschien echt om hem onder controle te houden...
(*schaam*...een menner die vergeet met welk bit hij/zij rijdt...) Ik herinnerde mij plots dat ik eerst reed met een Liverpool maar dat Romeo hier niet fijn op liep, daarom heb ik een B-stang aangeschaft.
Maar Romeo is heel gemakkelijk stil te krijgen, het enige probleem is dat het meisje hem niet omgedraaid krijgt. Halthouden gaat wel, maar omdraaien niet. Romeo heeft dan in zijn hoofd dat hij DIE kant uit wil. Stilstaan is nog ok, maar een andere kant uitgaan is dan geen optie voor hem. Ik had dus geen schrik dat hij er echt vandoor zou gaan met een strenger bit, ook omdat hij zo gevoelig is in de mond en zo makkelijk stil te krijgen is.
. Het leuke aan het meisje is ook dat ze geen schrik heeft om teugels te geven. Ze grijpt in waar nodig, maar ze durft Romeo ook wat meer vrijheid te geven als hij braaf is. Veel kinderen die bang zijn, houden snel de teugels te kort en te stevig vast, dat doet zij gelukkig niet.