conditie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:32

Blij dat Sonja hetzelfde denkt. Blijkbaar hebben jullie toch niet gezien dat ze besmet was.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 21:35

Sonja schreef:
Goed, we draaien het om: wat denk jij ZELF dat het is?

nou haar conditie dat merk je goed hoor aan der. Maar vorigen zomer was niet maar toen werd ook allen maar gelongeerd en nog niet gereden. En toen was helen maal 3 weken niets mee gedaan. En toen werd alleen buiten en binnen gezet. En maar toen had ook geen bloed wormen gehad. En je kan heel goed merken dat haar conditie is. Daar gaat forum ook over.

Anoniem

Re: conditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:37

Sorry, je bent me echt volledig kwijt.
WAT wil je nu precies weten?
Dat ze minder conditie heeft weten we nu wel.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 21:37

kleinvosje schreef:
Blij dat Sonja hetzelfde denkt. Blijkbaar hebben jullie toch niet gezien dat ze besmet was.

Nou ze had ze nog niet toen wij nog thuis waren hoor. Want wij letten daar duiderlijk op zelf het welzijn van me paard gaat voor. Dus daar letten we zeker wel op want ze had ze toen wij weg ging echt niet hoor. Anders was het me moeder wel opvallen.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 21:38

Sonja schreef:

of ze snel de conditie weer terug heeft en hoe die best terug kunt krijgen. En ze krijg best veel vrij dus daar licht zeker niet aan.
Laatst bijgewerkt door xxpaaardje op 10-09-13 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:39

Dus als ik het goed begrijp wordt ze al een jaar meerdere keren gelongeerd en de laatste tijd ook onder het zadel gereden?

Nee, dan is het echt niet te veel en zal ze echt niet geestelijk moe zijn 8)7

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 21:41

kleinvosje schreef:
Dus als ik het goed begrijp wordt ze al een jaar meerdere keren gelongeerd en de laatste tijd ook onder het zadel gereden?

Nee, dan is het echt niet te veel en zal ze echt niet geestelijk moe zijn 8)7

nee want ik rij pas 4 maanden haar onder het zadel. EN toen nog niet onder het zadel gereden werd toen werd 1 keer tot 2 keer gelongeerd meer niet. En ze ook niet geestelijk moe want wij doe niet wat teveel voor haar is hoor. Wij hebben meerder paarden gehad allenmaal van af 3 jaar. EN wij hebben nooit maar dan ook echt nooit teveel gedaan.
Laatst bijgewerkt door xxpaaardje op 10-09-13 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:42

valerie2012 schreef:
Sonja schreef:

of ze snel de conditie weer terug heeft en hoe die best terug kunt krijgen. En ze krijg best veel vrij dus daar licht zeker niet aan.

Nou blijkbaar heeft ze de conditie dus NIET snel terug, en twee MOGELIJKE redenen daarvan zijn de wormbesmetting EN het al erg vroeg moeten werken. Tweejarigen horen wat mij betreft nog niet gelongeerd te worden.
Ik heb het idee dat het paard mogelijk dus ook overvraagd is.

Wat je het beste knt oen is je paard goed verzorgen, nogmals wormonderzoek doen en nabehandelen indien nodig, en het paard TIJD gunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:46

valerie2012 schreef:
Nou ze had ze nog niet toen wij nog thuis waren hoor. Want wij letten daar duiderlijk op zelf het welzijn van me paard gaat voor. Dus daar letten we zeker wel op want ze had ze toen wij weg ging echt niet hoor. Anders was het me moeder wel opvallen.

In de eerste week van je vakantie werd in een mestonderzek de besmetting al aangetoond. De heeft er dus al gezeten ;)

Dat s geen schande of verwijt hoor, kan de beste overkomen. Maar doe er niet zo spastisch over ;)

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 21:47

valerie2012 schreef:
Sonja schreef:

Nou blijkbaar heeft ze de conditie dus NIET snel terug, en twee MOGELIJKE redenen daarvan zijn de wormbesmetting EN het al erg vroeg moeten werken. Tweejarigen horen wat mij betreft nog niet gelongeerd te worden.
Ik heb het idee dat het paard mogelijk dus ook overvraagd is.

Wat je het beste knt oen is je paard goed verzorgen, nogmals wormonderzoek doen en nabehandelen indien nodig, en het paard TIJD gunnen.[/quote]

Wij hebben haar niet overvraagt hoor. En wij behandel haar altijd goed met wormen dus. En nu is ze 3 half dus geen 2. En toen wij vorig jaar zomer weg waren toen werd totaal niets met der gedaan alleen mesten en gevoerd een aandacht geven. En wij verzorgen altijd mijn paard goed. Wij over vragen nooit 1 van ons paarden dus deze van mijn ook niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:47

Prima, wat jij wilt. Succes verder!

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 21:48

Sonja schreef:
valerie2012 schreef:

In de eerste week van je vakantie werd in een mestonderzek de besmetting al aangetoond. De heeft er dus al gezeten ;)

Dat s geen schande of verwijt hoor, kan de beste overkomen. Maar doe er niet zo spastisch over ;)

ik was week op vakantie dus was in 2e week ongveer. En wij hebben zelf toen wij 200km veder zaten zelf voor gezorg dat stal eigenaar een mest onderzoek liet doen hoor.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:49

Meisje, blijkbaar kunnen wij zeggen wat we willen, maar het komt niet binnen en je zal er ook niets mee doen. Stel dan je vraag niet, heeft toch geen zin...

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 21:50

Sonja schreef:

zal wel lukken hoor ik weet zelf dat ik haar nog nooit over vraagt heb. Dus dat is zeker niet haar conditie is degelijk wel achter uit gegaan hoor. Dat merk goed hoor en je kan duiderlijk uit elkaar halen dus wij zijn geen groentjes in paarden sport.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 21:51

kleinvosje schreef:
Meisje, blijkbaar kunnen wij zeggen wat we willen, maar het komt niet binnen en je zal er ook niets mee doen. Stel dan je vraag niet, heeft toch geen zin...

het komt zeker wel bij mijn binnen maar ik weet zelf dat het niet is dat we haar over vraagt hebben want dat doen wij nooit bij paarden. EN wij kunnen die 2 dingen heel goed scheiden wij weten dat aan haar conditie ligt hoor. Die minder geworden is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:54

valerie2012 schreef:
Sonja schreef:

zal wel lukken hoor ik weet zelf dat ik haar nog nooit over vraagt heb. Dus dat is zeker niet haar conditie is degelijk wel achter uit gegaan hoor. Dat merk goed hoor en je kan duiderlijk uit elkaar halen dus wij zijn geen groentjes in paarden sport.

Prachtig voorbeeld van het feit dat je ergens geen verstand van hoeft te hebben om het toch al heel lang te doen dan.

Stop met zaniken en DOE iets voor je paard.
Onder normale omstandigheden is het conditieverlies in 3 weken vakantie minimaal.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:54

valerie2012 schreef:
Sonja schreef:

En sonja en ik wel dan?

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 22:02

Sonja schreef:

zal wel lukken hoor ik weet zelf dat ik haar nog nooit over vraagt heb. Dus dat is zeker niet haar conditie is degelijk wel achter uit gegaan hoor. Dat merk goed hoor en je kan duiderlijk uit elkaar halen dus wij zijn geen groentjes in paarden sport.[/quote]

Prachtig voorbeeld van het feit dat je ergens geen verstand van hoeft te hebben om het toch al heel lang te doen dan.

Nou wij hebben der dergelijk wel verstand van hoor. Wij geen groenen mensen met groen paard. Wij hebben altijd paarden gehad van de zelfde leeftijd. En die hebben wij niet over vraagt en tuurlijk over vragen wij mijn paard niet hebben nooit gedaan en doe alles voor mijn paard.

Stop met zaniken en DOE iets voor je paard.
Onder normale omstandigheden is het conditieverlies in 3 weken vakantie minimaal.[/quote]

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 22:03

valerie2012 schreef:
Sonja schreef:

En sonja en ik wel dan?[/quote]

dat hoor je mijn niet zeggen maar doe niet of dat in een beginnertje bent die nog nooit een jong paard heb gehad. En nog nooit een groen paard heb gehad. Als wij helen maal groen waren geweest in paarden dan hadden wij zeker geen groen paard voor mijn gekocht. Dan kochten we der echt wel 1 die al alles kon.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 22:06

Succes dan maar, aangezien wij het volgens jou helemaal verkeerd zien en jij het goed hebt, hoeven wij niets meer te zeggen. ..

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 22:08

kleinvosje schreef:
Sorry hoor, jij stelt hier een vraag, wij geven onze gedachten daarover. Jij gaat overal tegenin. Waarom dan een vraag stellen?

Ik mis de vraag sowieso al. Ben ik de enige?

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 22:09

kleinvosje schreef:
Succes dan maar, aangezien wij het volgens jou helemaal verkeerd zien en jij het goed hebt, hoeven wij niets meer te zeggen. ..

nou dank je het is gewoon der conditie dat weten wij zelf wij weten dat wij haar niet overvraagt hebben want dat doen wij nooit wij zijn geen groenen mensen in paarden of nou wilt geloven of niet jou probleem der staat niet voor niet kiki in me onderschrift want dat was namelijk mijn vorigen paard en daar voor hebben nog meer gehad. Van de zelfde leeftijd allenmaal,.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 22:11

eridinges schreef:
kleinvosje schreef:
Sorry hoor, jij stelt hier een vraag, wij geven onze gedachten daarover. Jij gaat overal tegenin. Waarom dan een vraag stellen?

Ik mis de vraag sowieso al. Ben ik de enige?

de vraag is hoe ik de conditie weer op het oude niveau krijg. EN ze is echt niet geesterlijk moe hoor wij hebben haar niet over vraagt. Want dat zouden wij nooit met ons jongen paarden doen. En hoe lang zou duren tot die weer terug is.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 22:13

kleinvosje schreef:

zelf me instuktiese zegt dat haar conditie minder is dan normaal. En die kan helen maal weten want die heeft haar gereden. En die weet wat wij met haar doen en die zegt zelf dat goed en dat we haar niet over vragen maar daar hebben wij haar niet voor nodig. Want we hebben meerder paarden gehad mijn ma is M Start gerecht dus. Als kiki der nog was dan was al lang hoger geweest.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 22:13

Ik zou zeggen laat bloed afnemen en observeer je paard goed tijdens de arbeid die die doet.
Op basis daarvan zal je zelf vaak al je conclusies hebben. Je kent je eigen paard immers het best. tenminste dat hoop ik.

Als je het idee hebt dat er iets niet goed is moet je handelen. Bokt gaat je daar niet bij helpen.
Laat ik het zo zeggen als je paard een goede basisconditie heeft en nu anders is als normaal dan weet je al genoeg.