Overstap boomloos. 3e keer rijden. Wie tips. Ginger!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 14:05

korbakimmy8 schreef:
Ja volgens mij kan je die wel verplaatsen. Waar kan ik ze het beste plaatsen waardoor het misschien beter gaat?

Als ik een goed Rossner Amerika dressuur zadel voor goedkoop heb gevonden gaat deze sws weer weg. Rossners zijn duur, en zoals ik al zei is het niet mijn paard, heb al Rossner veelzijdigheids, en weet dat die goed ligt dus wil heel graag de dressuur!

De beugelophanging moet je gewoon proberen, dat verschilt per persoon
Jammer dat de eigenaar niet zelf zadels koopt :+. Kan je niet lekker dressuren met de veelzeidigheid? Er zijn ook boomloze dressuurzadels, ook vaak tweedehands (kijk maar op de boktmarkt!). Een Barefoot London bijvoorbeeld, superzadels! Boomloze zadels zijn vaak wat goedkoper dan boomzadels. Je kan ze ook testen (zie site van barefoot).

Edit: misschien een rare vraag hoor, maar kan jij je bekken kantelen? Ik heb namelijk precies dezelfde houding als jij, en mijn bekken kunnen vrijwel niet kantelen. Van de fysio moest ik boomloos of zonder zadel gaan rijden om het losser te krijgen (met boomzadel voel je de bewegingen minder goed doorkomen).
Laatst bijgewerkt door StableDoor op 02-09-13 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Re: Overstap boomloos. 3e keer rijden. Wie tips. Ginger!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 14:07

Waarom ga je dan niet met het vzhzadel rijden als dat wel goed past? Dat lijkt me beter dan zo zonder goede pad met dit boomlooszadel te gaan rijden.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 14:09

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 14:11

Hoezo dat dan? Ik snap hem niet helemaal geloof ik. En je kunt toch ook prima met vzhzadel dressuren? Dat was vroeger heel gewoon hoor :D

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 14:14

capopjekop schreef:
Hoezo dat dan? Ik snap hem niet helemaal geloof ik. En je kunt toch ook prima met vzhzadel dressuren? Dat was vroeger heel gewoon hoor :D

Haha i know:P Maar ik vind dat ook best heel lastig. Ik reed eerst super hoog met mijn beugels, en altijd veel steun gehad bij me knieen. Nu ben ik heel laag gaan rijden met me beugels, en mis ik me steun. Helaas bij bijna elk zadel waar ik op rij. Ik wil heel graag Rossner dressuur, maar is niet goedkoop en Ginger is niet me eigen paard, Ik weet dat de oude eigenaar dat niet voor dr koopt. Had al moeite met nieuwe regen deken van 40 euro. En deze was echt noodzakelijkXD

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 14:15

Appelmoes_11 schreef:
Ik heb nog een tipje: heb je al eens geprobeerd om de teugels aan de onderkant van je stalhalster vast te maken ipv de zijkant? Het schijnt dat je signalen dan duidelijker zijn :) Als je de teugels aan de zijkant hebt, komt bij eigenlijk alles dat je doet druk óp de neus. Als je ze onderaan vastmaakt, kun je links en rechts beter doorgeven.

Dat lijkt me alleen handig als de ring aan de kinriem niet kan bewegen. Aan het halster op de foto zit zo'n ring die alle kanten op gaat, dat lijkt me juist voor veel meer ruis zorgen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 14:18

korbakimmy8 schreef:
capopjekop schreef:

Haha i know:P Maar ik vind dat ook best heel lastig. Ik reed eerst super hoog met mijn beugels, en altijd veel steun gehad bij me knieen. Nu ben ik heel laag gaan rijden met me beugels, en mis ik me steun. Helaas bij bijna elk zadel waar ik op rij. Ik wil heel graag Rossner dressuur, maar is niet goedkoop en Ginger is niet me eigen paard, Ik weet dat de oude eigenaar dat niet voor dr koopt. Had al moeite met nieuwe regen deken van 40 euro. En deze was echt noodzakelijkXD

Maar goed, je kunt eraan wennen toch? Het is volgens mij of een goede pad kopen voor onder dat ene zadel of met het passende boomzadel gaan rijden. Zonder pad is niet echt fijn voor je vzpaard. En een regendeken is niet noodzakelijk, dus dat de eigenaar dat allemaal niet gaat betalen kan ik snappen. Ik vind dat trouwens niet echt netjes dat je dat op bokt zet tov hem. Hij geeft je wel de kans op een vzpony..

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 15:18

Regen deken is zeker noodzakelijk voor haar Capopjekop anders zeg ik dat niet:)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 15:20

Blijkbaar niet, want ik mag toch hopen dat een eigenaar koopt wat noodzakelijk is voor zijn/haar paard. Een gezond paard heeft geen regendeken nodig. Of het handig is voor eigenaren? Dat wel. Maar goed, het gaat hier niet om een deken, dus we gaan offtopic :)

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 15:21

capopjekop schreef:
Blijkbaar niet, want ik mag toch hopen dat een eigenaar koopt wat noodzakelijk is voor zijn/haar paard. Een gezond paard heeft geen regendeken nodig. Of het handig is voor eigenaren? Dat wel. Maar goed, het gaat hier niet om een deken, dus we gaan offtopic :)

Ik weet dat het offtopic is, maar zal je ff pb sturen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:56

Gebruik alsjeblieft dit zadel niet zonder pad met fatsoenlijke inlages want je doet er meer kwaad mee dan goed. Anders ben je zonder zadel nog beter af voor af en toe en half uurtje.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:57

Als dit zadel nu direct op de wervels ligt te drukken dan is dat niet zo heel handig... er moet toch minstens iets van ruggengraatvrijheid zijn in het zadel of je dekje, of je paard zelf moet een gootje hebben :)