Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

little_king schreef:Zorg voor instructie aan huis.
Je bent knap verkeerd bezig als je een paard vanuit draf en zelfs poging tot galop in de achteruit krijgt.
Tips kunnen niet gegeven worden omdat je op alles zegt dat je het goed doet.
Maar het blijkt toch anders te zijn, anders galoppeerde je wel.
Ik zou zeggen, laat de zadelmaker komen en trek niet met de handen.
Ik weet dat je bij beide zegt dat is allemaal goed, maar toch zijn die 2 opties het logische bij bokken en zelfs in de achteruit gaan.
Achteruit gaan is 99% zeker te veel hand.

Simonevd schreef:Ik heb nog maar 3 keer op deze pony gereden! Het is ontstaan.hij de vorige ruiter

Simonevd schreef:Evelijn schreef:Ik rij al 20 jaar... en met zo'n probleem zou ik er ook een instructrice bij halen... en die dan meteen vragen wat zij van zadel vindt.
Instructie kan ik niet zo vinden en met dit zadel wou ze voor de vorige ruiter wel galloperen
little_king schreef:Simonevd schreef:Ik heb nog maar 3 keer op deze pony gereden! Het is ontstaan.hij de vorige ruiter
En jij te onkundig dat eruit te krijgen zonder hulp.
Anders had je hier geen topic.
er is maar 1 manier, les aan huis.
Die ziet wat je pony doet en wat jij doet.
Hier is het reageren op wat jij denkt dat er gebeurt.
Ik heb te vaak mensen gezien die zeggen: ik heb geen terug werkende hand, maar ging je kijken was daar wel het probleem.
_Evanne schreef:Ik mis de eigenaar van de pony in dit verhaal. Wat zegt hij/zij ervan? Kan die jou niet helpen, die kent de pony waarschijnlijk het beste.
Hoe lang ben je al bezig voordat je probeert te galopperen? Als je van te voren al veel hebt gedaan, kan het ook gewoon teveel zijn voor zo'n jonge pony.
Ook ik raad les aan. Bij wie lest de eigenaar? Of vraag wat rond bij andere mensen wie zij aan kunnen raden. Via internet kan je er ook vinden. Instructeurs/instructrices komen ook op locatie. Een half uur les is voor een jonge pony vaak al genoeg, dus het zal niet (veel) duurder zijn dan een manege les en je hebt er ook nog wat aan.
Evelijn schreef:Ik zou dan voorlopig maar even niet galopperen als je toch de tijd krijgt om te wennen.
Instructie moet prima te vinden zijn ook in Zuidhorn. Staan op Marktplaats al aantal die in de buurt wonen.