Hoe krijg ik pony weer aan het galloperen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:52

Ik zeg hier nergens dat je het verpest, waarom zou ik?.

Alleen dat je niet weet hoe aan te pakken, want je vraagt hier toch niet voor niets om advies.

Dat zou je wel moeten weten als je echt goede les had gehad.

Pak je kansen en leer hoe je het kan doen, Wordt je alleen maar beter van en kan je trots zijn op jezelf en heb je er plezier van.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 02-09-13 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:52

Zorg voor instructie aan huis.
Je bent knap verkeerd bezig als je een paard vanuit draf en zelfs poging tot galop in de achteruit krijgt.

Tips kunnen niet gegeven worden omdat je op alles zegt dat je het goed doet.
Maar het blijkt toch anders te zijn, anders galoppeerde je wel. ;)

Ik zou zeggen, laat de zadelmaker komen en trek niet met de handen.
Ik weet dat je bij beide zegt dat is allemaal goed, maar toch zijn die 2 opties het logische bij bokken en zelfs in de achteruit gaan.
Achteruit gaan is 99% zeker te veel hand.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:54

little_king schreef:
Zorg voor instructie aan huis.
Je bent knap verkeerd bezig als je een paard vanuit draf en zelfs poging tot galop in de achteruit krijgt.

Tips kunnen niet gegeven worden omdat je op alles zegt dat je het goed doet.
Maar het blijkt toch anders te zijn, anders galoppeerde je wel. ;)

Ik zou zeggen, laat de zadelmaker komen en trek niet met de handen.
Ik weet dat je bij beide zegt dat is allemaal goed, maar toch zijn die 2 opties het logische bij bokken en zelfs in de achteruit gaan.
Achteruit gaan is 99% zeker te veel hand.

Kijk...... dat is wel verkeerd bezig zijn. En als je ermee doorgaat zal het knap lastig zijn om het weer gecorrigeerd te krijgen, zeker bij ruiters die niet weten hoe te handelen.

Simonevd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 11:56

Ik heb nog maar 3 keer op deze pony gereden! Het is ontstaan.hij de vorige ruiter

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:57

Ik rij al 20 jaar... en met zo'n probleem zou ik er ook een instructrice bij halen... en die dan meteen vragen wat zij van zadel vindt.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:58

Neem les. Wij kunnen niet zien waar het misloopt als je wil galoperen.

Je hebt een probleem met deze pony, dus heb je met deze pony les nodig. Zo simpel is het :)

Simonevd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 11:59

Evelijn schreef:
Ik rij al 20 jaar... en met zo'n probleem zou ik er ook een instructrice bij halen... en die dan meteen vragen wat zij van zadel vindt.

Instructie kan ik niet zo vinden en met dit zadel wou ze voor de vorige ruiter wel galloperen

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:00

Simonevd schreef:
Ik heb nog maar 3 keer op deze pony gereden! Het is ontstaan.hij de vorige ruiter

En jij te onkundig dat eruit te krijgen zonder hulp.
Anders had je hier geen topic.
er is maar 1 manier, les aan huis.
Die ziet wat je pony doet en wat jij doet.
Hier is het reageren op wat jij denkt dat er gebeurt.
Ik heb te vaak mensen gezien die zeggen: ik heb geen terug werkende hand, maar ging je kijken was daar wel het probleem.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:02

Simonevd schreef:
Evelijn schreef:

Instructie kan ik niet zo vinden en met dit zadel wou ze voor de vorige ruiter wel galloperen

Waarom galoppeert ze dan niet meer? Ook niet bij de vorige ruiter?
Een paard kan in bouw veranderen en dan past een zadel niet meer.

Instructie en zadelmaker.
Kijk op marktplaats, zet een advertentie hier op bokt.
Maar zo door gaan maakt het er niet beter op.

Simonevd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 12:03

little_king schreef:
Simonevd schreef:

En jij te onkundig dat eruit te krijgen zonder hulp.
Anders had je hier geen topic.
er is maar 1 manier, les aan huis.
Die ziet wat je pony doet en wat jij doet.
Hier is het reageren op wat jij denkt dat er gebeurt.
Ik heb te vaak mensen gezien die zeggen: ik heb geen terug werkende hand, maar ging je kijken was daar wel het probleem.

Na de eerste keer heb ik nog niet weer geprobeerd maar heb ik al door voorwaarts gereden. Misschien had ik de teugels wel te kort dus ik zou het even weer moeten proberen om te kijken.

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:07

Ik mis de eigenaar van de pony in dit verhaal. Wat zegt hij/zij ervan? Kan die jou niet helpen, die kent de pony waarschijnlijk het beste.

Hoe lang ben je al bezig voordat je probeert te galopperen? Als je van te voren al veel hebt gedaan, kan het ook gewoon teveel zijn voor zo'n jonge pony.

Ook ik raad les aan. Bij wie lest de eigenaar? Of vraag wat rond bij andere mensen wie zij aan kunnen raden. Via internet kan je er ook vinden. Instructeurs/instructrices komen ook op locatie. Een half uur les is voor een jonge pony vaak al genoeg, dus het zal niet (veel) duurder zijn dan een manege les en je hebt er ook nog wat aan.

Simonevd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 12:10

_Evanne schreef:
Ik mis de eigenaar van de pony in dit verhaal. Wat zegt hij/zij ervan? Kan die jou niet helpen, die kent de pony waarschijnlijk het beste.

Hoe lang ben je al bezig voordat je probeert te galopperen? Als je van te voren al veel hebt gedaan, kan het ook gewoon teveel zijn voor zo'n jonge pony.

Ook ik raad les aan. Bij wie lest de eigenaar? Of vraag wat rond bij andere mensen wie zij aan kunnen raden. Via internet kan je er ook vinden. Instructeurs/instructrices komen ook op locatie. Een half uur les is voor een jonge pony vaak al genoeg, dus het zal niet (veel) duurder zijn dan een manege les en je hebt er ook nog wat aan.

De eigenaar rijd zelf niet maar doet aan mennen. Hij zei gewoon even rustig aan elkaar gewend raken

Evelijn

Re: Hoe krijg ik pony weer aan het galloperen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:26

Ik zou dan voorlopig maar even niet galopperen als je toch de tijd krijgt om te wennen.

Instructie moet prima te vinden zijn ook in Zuidhorn. Staan op Marktplaats al aantal die in de buurt wonen.

Simonevd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 12:29

Evelijn schreef:
Ik zou dan voorlopig maar even niet galopperen als je toch de tijd krijgt om te wennen.

Instructie moet prima te vinden zijn ook in Zuidhorn. Staan op Marktplaats al aantal die in de buurt wonen.

Oké ik zal even kijken of ze misschien wel wil want ze wou eerst ook niet sneller draven maar dat vergaat nu al prima

troi

Re: Hoe krijg ik pony weer aan het galloperen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:41

Iedere ruiter heeft baat bij les, ook al heb je 40 jaar ervaring.. Regel een goede privejuf en ga lekker privelessen leren. Dikke kans dat je nog meer leert dan bij de manege ook!