Wedstrijd ulrum met sarina + buitenritje door het graan!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xsarinax

Re: Wedstrijd ulrum met sarina + buitenritje door het graan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 18:33

Dat word of morgen of donderdag. Dus hou het even in de gaten. Ik heb trouwens vandaag me echt gefocust op de knik in mijn armen. Moet zeggen dat sarina toen wel losliet maar na een tijdje weer omhoog kwam. Wel liep ze actief.

anniekb94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:56

Dat je paard impuls heeft is al heel belangrijk, als je goed aan het werk gaat met je paard zal ze vanzelf gaan zakken. Het is een begin!

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 21:31

Ziet er zeker net slecht uit, en met 177 punten had je zelfs de eerste keer bijna gelijk al winst :D

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 21:39

gefeliciteerd met je 2 eerste prijzen, idd wat de rest ook zegt. je handen dragen en probeer hem ook goed van achter naar voren te rijden, dan valt ze ook niet direct op de voorhand, train je thuis ook lang en laag? Dit zal ook al veel kunnen oplossen namelijk,
erg leuk paardje trouwens!

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 07:11

Tenno7 schreef:
gefeliciteerd met je 2 eerste prijzen, idd wat de rest ook zegt. je handen dragen en probeer hem ook goed van achter naar voren te rijden, dan valt ze ook niet direct op de voorhand, train je thuis ook lang en laag? Dit zal ook al veel kunnen oplossen namelijk,
erg leuk paardje trouwens!

Ja meestal aan het begin en dan pak ik haar meer op.

Nienkevdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:24

Het enige wat ik zie is dat je je handen soms wat laag hebt. ik vind het er netjes uitzien :o

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:48

ik heb het idee dat je haar naar beneden "knijpt". dan ontwijkt ze gewoon de druk die van jouw handen komt. kan ook aan mij liggen :) ik zou gewoon lekker de voorkant laten voor wat het is en zorgen dat je pony de achterkant meer gaat 'activeren'. wel een heel mooi beest zeg :9 ik houd wel van die zwarten :D

Sylvia_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 19:42

Ziet er leuk uit, valt mij op dat je ietsje naar voren zit en je in de bocht je handen uit elkaar houdt, mijn tips : iets meer rechtop, handen hoger en dichter bij elkaar.

Voor de rest heel netjes en mooie pony <3

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 19:52

Bedankt! Heb al aan de tips gewerkt. Samen met mijn instructice oefenen mijn benen van haar buik te laten (ik schop namelijk constant) en ik merk al wel verschil! Veel actiever!

Kruimeltje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 08:35

Mooi paard heb je daar!!! Ik zou me eerst echt gaan richten op de basis: paard goed aan het been, voorwaarts én actief. Goed je figuren rijden op je benen en daarvandaan verder gaan. Zolang de basis er niet ís, zal het lastig zijn om je paard lekker ontspannen te rijden. Probeer zelf ook wat rechterop te gaan zitten, je 'valt' een beetje naar voren. Veel plezier samen, maar dat komt vast wel goed!

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:08

Wat een mooi chique paardje. Jullie vormen een mooi plaatje. Ik heb het idee dat je erg je best doet, je luistert ook goed naar de tips die worden gegeven. Ik sluit me aan bij het eerder gegeven advies. Daarnaast wil ik je de volgende instructies geven om wat meer ontspannen op je paard te zitten. Ga eens rustig zitten op je stilstaande paard. Adem goed in en uit vanuit je buik. Maak je rug wat boller, door je bekken te kantelen. Sluit je ogen. Voel hoe je paard zich voelt onder jou. Maak 'mentaal' contact. En pas als je geland bent, doe je je ogen open en geef je een hulp om te gaan lopen. Nog een tip ter ontspanning: doe juist eens gek op je paard. Ga achterstevoren zitten, ga eens zingen, etc. Relaxed, have fun: jullie doen het hartstikke goed.

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:17

Precies het zelfde als ik mijn handen in een mooie knik doe loopt hij niet meer rond.. Echt heel moeilijk, ik moet nu voorwaarts rijden en me handen netjes verbonden houden en dan zal hij er vanzelf moeten invallen. Maar dat valt niet mee nu tijd ik gewoon met zijn kop in de lucht maar dat kan natuurlijk niet op wedstrijd. Goed gereden in elk geval, mooie foto's en succes met het trainen van je armen goed houden.

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 20:33

EvelienKiss schreef:
Wat een mooi chique paardje. Jullie vormen een mooi plaatje. Ik heb het idee dat je erg je best doet, je luistert ook goed naar de tips die worden gegeven. Ik sluit me aan bij het eerder gegeven advies. Daarnaast wil ik je de volgende instructies geven om wat meer ontspannen op je paard te zitten. Ga eens rustig zitten op je stilstaande paard. Adem goed in en uit vanuit je buik. Maak je rug wat boller, door je bekken te kantelen. Sluit je ogen. Voel hoe je paard zich voelt onder jou. Maak 'mentaal' contact. En pas als je geland bent, doe je je ogen open en geef je een hulp om te gaan lopen. Nog een tip ter ontspanning: doe juist eens gek op je paard. Ga achterstevoren zitten, ga eens zingen, etc. Relaxed, have fun: jullie doen het hartstikke goed.

Heel erg bedankt! Ik zal het eens gaan proberen, lijkt me leuk! ;)

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 20:37

Ik heb zaterdag weer een wedstrijd. Hier zal ik me gaan concentreren op dat ik ontspannen ben en sarina actief laat lopen.ik zal jullie op de hoogte stellen, misschien plaats ik wel weer wat foto s! ;)

Rimada16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:05

ziet er netjes uit !
probeer alleen nog iets minder aan je binnen hand te zitten !
mooi paardje :)

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 16:50

Bedankt! Binnenkort plaatst ik weer foto s van mijn vorige wedstrijd!

ikXlamisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 10:00

leuk paard, ziet op opzich goed uit. Zou je wel als tip mee willen geven om een knikje in je ellebogen te houden, dan ziet het er denk ik nog beter uit!

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 08:23

Ik lijk inderdaad ook te zien dat het paard wat op de voorhand valt, maar dat kan ook bedrieging in de foto zijn. Verder heb ik eigenlijk niets aan te merken, eigenlijk alle dingen zijn wel genoemd.
Probeer zelf ook rustig en ontspannen te zijn, dan volgt het paard vaak mee, geef hem de ruimte.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 12:16

Prachtig paard!!! Ik sluit me aan bij alles wat gezegd word al zou ik me in eerste instantie meer focussen op het gymnastiseren (ontspanning, leningheid, buiging, nagevelijkheid, rechtgericht ed) dan op verzameling oid.

Je paard moet feitelijk zonder dat je iets met je teugeldruk doet om je been heen buigen, simpelweg door je hand van de hals te doen. Probeer hier eens meer mee te spelen, laat hem eens een slangevolte overdreven gesteld lopen zonder over de schouder weg te vallen en doe het de ronde daarna eens in contrastelling. Kijk eens of het je in galop lukt op de volte om hem naar buiten te stellen zonder dat je controle verliest over zn beweging. Dit kan alleen wanneer jij recht op je paard zit en goed mee komt in de beweging, dus alle zit en ontspanningsoefeningen zullen meewerken hieraan.

Als je dit stukje op orde heb kan je gericht het achterbeen mee vragen in de wendingen en zijgangen/overgangen, daarin wordt die sterker en dan zal die meer gaan dragen. Als die achter zakt, komt ti van vore omhoog :)

Gaat helemaal goed komen, succes!

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 17:18

Vanavond zal ik een nieuw topic openen, met weer andere foto s.
Inmiddels al wel 2weken oud en in die 2weken ben ik met jullie tips bezig geweest!
Ze loopt al veel actiever en ik let veel op de houding van mijn armen en dat ik mijn benen stil hou. :)