gevallen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 11:04

Liamssfork schreef:
En dat is dan weer het nadeel van het internet, alles wordt verkeerd opgevat. Je ziet alleen maar de negatieve punten van de berichten die er geplaatst worden en niet de positieve punten (het daadwerkelijke advies). Iedereen op zijn eigen manier, als jij in oktober wedstrijden wil rijden moet je dat vooral doen. Het is alleen het advies om er mee te wachten! Als je nu is even terug scrollt en de berichten gaat lezen waar mensen uitleggen hoe je je probleem zou aan kunnen pakken in plaats van op elk bericht in de verdediging te schieten, is je probleem misschien wel opgelost :). Succes verder!

nou die wedstrijden en zo is allemaal in overleg gegaan hoor als me ouders en zo der niet achter stonden zou niet tuurlijk niet doen. En echt positief vind niet. Als der ge zegt woord dat de basis goed moet zijn want dat weet ik ze instuktiese rij niet voor niet elke week 1 keer en vind ook niet positief dat ge zegt woord dat ik fout doen En dat ze jong is dat ook niet positief want dat zijn dingen die ik zelf weet. EN dat les moet nemen weet zelf ook wel ik heb ook les al Sins ik op haar rij.

mika11

Re: gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 11:49

Maar wat zegt je instructrice dan over jouw vraag van het voorwaarts zijn?
Zij rijdt jouw paard 1x in de week en je hebt verder ook goede begeleiding, zeg je
Wat hebben zij jou als advies gegeven?

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 12:10

mika11 schreef:
Maar wat zegt je instructrice dan over jouw vraag van het voorwaarts zijn?
Zij rijdt jouw paard 1x in de week en je hebt verder ook goede begeleiding, zeg je
Wat hebben zij jou als advies gegeven?

zij was der niet bij die keren dat viel want was toen zelf reed. Ze is nu juist goed voorwaarts. en ze woord ook altijd voorwaarts gereden. Maar zij weet volgens mijn niet eens dat ze niet voorwaarts was naar dat ik gevallen was.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:17

Ik denk dat het de schrik is geweest. Doordat ze overdonderd was omdat je ineens naast haa rlag wordt ze erg voorzichtig.
Voorbeeld: wij lopen ook voorzichtiger als je een ei op je hoofd legt.
Ze is dus ws bang om je weer te laten vallen.

Geef haar de tijd na een val om weer even bij tekomen. Ga niet direct aan het voorwaartse werken maar juist aan het vertrouwen nadat je gevallen bent.
Ik denk dat er weinig tips zijn hiervoor maar dat het gewoon tijd kost om haar hier aan te laten wennen.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 12:21

Gillbo schreef:
Ik denk dat het de schrik is geweest. Doordat ze overdonderd was omdat je ineens naast haa rlag wordt ze erg voorzichtig.
Voorbeeld: wij lopen ook voorzichtiger als je een ei op je hoofd legt.
Ze is dus ws bang om je weer te laten vallen.

Geef haar de tijd na een val om weer even bij tekomen. Ga niet direct aan het voorwaartse werken maar juist aan het vertrouwen nadat je gevallen bent.
Ik denk dat er weinig tips zijn hiervoor maar dat het gewoon tijd kost om haar hier aan te laten wennen.

Dank je voor de tip.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:27

tja of er niet meer vanaf vallen dat zou natuurlijk DE oplossing zijn :D ....grapje

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 12:36

Gillbo schreef:
tja of er niet meer vanaf vallen dat zou natuurlijk DE oplossing zijn :D ....grapje

ja maar dat makkelijk ge zegt dan gedaan. En vooral met hoe ze af en toe kan zijn plus dat met springen en cross sowieso wel keer gaat gebeuren je kan altijd van je paard vallen. EN vooral nu ze nog jong is. Maakt op zich niet veel hoe oud ze zijn zelfs met ouder paard kan het. Maar ik zou ook wel willen dat je altijd van je leven zou kunnen blijven zitten.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 15:55

valerie2012 schreef:
En dat ze nog jong is weet ik zelf ook wel dat hoeft niet telkens gezegd te worden ik heb bewust voor haar gekozen. Dus ook voor haar leeftijd. Dus dan hoeft der niet telkens gezet te worden dat ze jong is.

valerie2012 schreef:
[
EN vooral nu ze nog jong is. Maakt op zich niet veel hoe oud ze zijn zelfs met ouder paard kan het. Maar ik zou ook wel willen dat je altijd van je leven zou kunnen blijven zitten.

Nu kom je zelf op de leeftijd terug :') Maar ts, er worden toch goedbedoelde tips gegeven, waarom noem je dat 'gezeik'? Je vraagt zelf om advies...

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 16:12

antje_vip schreef:
valerie2012 schreef:
En dat ze nog jong is weet ik zelf ook wel dat hoeft niet telkens gezegd te worden ik heb bewust voor haar gekozen. Dus ook voor haar leeftijd. Dus dan hoeft der niet telkens gezet te worden dat ze jong is.

valerie2012 schreef:
[
EN vooral nu ze nog jong is. Maakt op zich niet veel hoe oud ze zijn zelfs met ouder paard kan het. Maar ik zou ook wel willen dat je altijd van je leven zou kunnen blijven zitten.

Nu kom je zelf op de leeftijd terug :') Maar ts, er worden toch goedbedoelde tips gegeven, waarom noem je dat 'gezeik'? Je vraagt zelf om advies...

ik lieg niet over mijn leeftijd hoor. Ik ben 15 feb 1994 geboren dus reken maar dus ben 19e. En ik lieg trouwens sowieso niet.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 16:20

Hmm, ik vond het allemaal wel een beetje vervelend lezen, maar ik zie net pas je onderschrift dus daar kan ik inkomen.
Heb je inmiddels al les? Ik zou gewoon doorpakken, jij valt zij staat stil.. Jij bent de baas hé, zij niet.
Ga lekker bezig met de basis, ik zou nog niet op wedstrijd gaan.. Eerst lekker oefenen en misschien elkaar beter leren kennen. Ga er vanuit dat ze net een half jaar onder het zadel is?
Naar buiten gaan, lukt dat al? Trailermak? :)

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 16:30

JCDJK schreef:
Hmm, ik vond het allemaal wel een beetje vervelend lezen, maar ik zie net pas je onderschrift dus daar kan ik inkomen.
Heb je inmiddels al les? Ik zou gewoon doorpakken, jij valt zij staat stil.. Jij bent de baas hé, zij niet.
Ga lekker bezig met de basis, ik zou nog niet op wedstrijd gaan.. Eerst lekker oefenen en misschien elkaar beter leren kennen. Ga er vanuit dat ze net een half jaar onder het zadel is?
Naar buiten gaan, lukt dat al? Trailermak? :)

Ik heb in middels als 4/5 maanden les der. En ze is met 2e beleerd maar ga dat verhaal niet weer uit leggen maar dat was nier bij ons. En in les ben ik der nog nooit af gevallen. En ik rij nu ok 4/5 maanden maar heb har ander half jaar bijna. EN ik rij alleen in me eigen plaats wedstrijden tot ik L1 ben met dressuur. En ik heb dit jaar maar 2 wedstrijden staan. En dan pas in maart 2014 weer. En ik weet niet of trailermak is. Ze is wel gebracht met 2 paards vrachtwagentje. En daar werd ook mee naar lang gebracht daar. En ik heb zelf nog geen eigen trailer daar zijn we nog naar op zoek. En buitenritten lukt aardig ze is nog niet 100% verkeersmak maar komt wel. EN trailermak woord ze ook wel. Maar ze heeft nu al ander half jaar niets meer op trailer of vrachtwagen gestaan. Maar toen ik der kreeg 31 mei 2012 heeft tot 4/5 maanden geleden in weiseizoen alleen maar buiten gestaan in wei. En nu staat nog meesten tijd op wei. Maar toen bij die oude stal der achter kwamen dat ze jonger was toen ze ook gelijk weer het land op gegaan.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 17:12

valerie2012 schreef:
ik lieg niet over mijn leeftijd hoor. Ik ben 15 feb 1994 geboren dus reken maar dus ben 19e. En ik lieg trouwens sowieso niet.

:? Dat zeg ik toch ook helemaal niet?

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 17:21

Waar staat trouwens dat ts 14 zou zijn? Ze rijdt 14 jaar paard..

Op 2 beleerd, vind ik persoonlijk aardig vroeg inderdaad.
Opzich als je wedstrijdjes hebt in je eigen woonplaats, is dat ook weer handig voor verkeersmak worden. Ligt er natuurlijk wel aan of het langs een drukke weg ect is.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 20:20

JCDJK schreef:
Waar staat trouwens dat ts 14 zou zijn? Ze rijdt 14 jaar paard..

Op 2 beleerd, vind ik persoonlijk aardig vroeg inderdaad.
Opzich als je wedstrijdjes hebt in je eigen woonplaats, is dat ook weer handig voor verkeersmak worden. Ligt er natuurlijk wel aan of het langs een drukke weg ect is.

het schilt ik kan bij me eigen stal het meesten los rijden. En club is aan over kant van mijn stal. En is beetje verkeersmak. Maar ik heb sins de verhuizing geen buitenrit meer met der gemaakt. En ik vind ook vroeg hoor dat op die leeftijd beleerd is. Maar daar kan ik niets aan doen maar der zijn wel meer die dat zijn gedaan. En waar die 2 wedstrijden dit jaar heb zijn bij me eigen club dus in mijn woonplaats tegen over mijn stal waar me paardje staat. En in maart heb dan pas weer 1 maar dat ook bij die zelfde club.