aerdenhout1 schreef:Tja... dat is makkelijk he... het lukt niet meer, dus geef de bijrijder maar de schuld!
Nee, geloof mij, als de eigenares zelf het paard meerdere keren in de week rijd, dan gaat een paard niet zo achteruit door een bijrijder en zeker niet binnen 4 weken! Dat je verschil zou kunnen voelen, kan, maar zo veel als deze eigenares zegt ligt aan haar eigen rij steil vrees ik!
Hier ben ik het helemaal mee eens!
Tuurlijk bestaat de kans dat het paard wat stijf wordt van het crossen als hij dat niet gewent is..... maar dat is spierpijn.....
Ik denk dat een zichzelf overschattende dressuur ruiter die nog wat driftig wordt als hij of zij het paard niet nagevelijk krijgt (en dan een krul afdwingt) VEEEELE male erger is dan een manege ruiter die lekker plezier maakt op een paard en fijn haar rondje rijdt buiten of in de bak.
En een tip voor jou:
Ga niet proberen dingen te doen die je nog niet prefect kan.
Als nageeflijkheid nog een probleem is, probeer dan gewoon met een nette verbinding (hand-mond van het paard) te rijden dat je gewoon constante druk in je hand hebt en dan van daar uit gewoon netjes voorwaarts rijden (figuurtjes en tempowisselingen).
Dat is eigenlijk het aller belangrijkste en dat is de basis voor alles wat je hierna zal gaan leren.
Als je nieuwe dingen wil leren regel dan een instructrice of vraag of de eigenaar je les wil geven (zij weet immers het allerbeste hoe ze haar paard graag gereden ziet)
Succes, het gaat vast helemaal goed komen!