Casper du Vlist (Spook) in training voor het L

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Capriootje

Re: Casper du Vlist (Spook) in training voor het L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 11:58

Dankje Welmoed :D

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:06

Jullie zijn echt een topcombinatie! Ik had je vrijdag even gezien voor de springles, Frouke sprong op mijn Haflinger (ik sta bij Hoogenboom). Ik heb je ook wel eens met de 5-daagse gezien. Ga zo door!!!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 12:11

astridastrid schreef:
Jullie zijn echt een topcombinatie! Ik had je vrijdag even gezien voor de springles, Frouke sprong op mijn Haflinger (ik sta bij Hoogenboom). Ik heb je ook wel eens met de 5-daagse gezien. Ga zo door!!!

Oh wat grappig! Dan weet ik wie je bent idd.
Dankjewel! :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:19

Capriootje schreef:
Caatje87; Hoe bedoel je een 'echte' C? Hij begint met een C omdat zijn vader Calvino Z heeft, zo werkt het bij Zangersheide. KWPN'ers met een C zijn een jaar ouder ;)

Idd wij hebben ook een Zangersheide met een C en die van ons is 8 :). Ik vind dat je een heel leuk paard hebt, en hij kan ook leuk lopen. Dat beweeglijke herken ik wel, daar heb ik bij die van ons ook zo aan moeten wennen. Vooral die vaste verbinding houden, hij is er heel goed in om, als je niet oplet steeds een stukje verder te duiken en zo de teugels uit je handen te trekken. Het heeft ook heel erg met balans van het paard te maken, sinds hij dressuurmatig meer doorgetraind is, is het probleem ook grotendeels weg omdat het nu makkelijker is om de achterhand er beter bij te rijden. Veel kilometers maken dus, maar dat doe je al :D

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 12:24

SusanH schreef:
Capriootje schreef:
Caatje87; Hoe bedoel je een 'echte' C? Hij begint met een C omdat zijn vader Calvino Z heeft, zo werkt het bij Zangersheide. KWPN'ers met een C zijn een jaar ouder ;)

Idd wij hebben ook een Zangersheide met een C en die van ons is 8 :). Ik vind dat je een heel leuk paard hebt, en hij kan ook leuk lopen. Dat beweeglijke herken ik wel, daar heb ik bij die van ons ook zo aan moeten wennen. Vooral die vaste verbinding houden, hij is er heel goed in om, als je niet oplet steeds een stukje verder te duiken en zo de teugels uit je handen te trekken. Het heeft ook heel erg met balans van het paard te maken, sinds hij dressuurmatig meer doorgetraind is, is het probleem ook grotendeels weg omdat het nu makkelijker is om de achterhand er beter bij te rijden. Veel kilometers maken dus, maar dat doe je al :D

Dankje voor je reactie :j Fijn om te weten dat het ook een beetje in het bloed zit haha. Als ik weleens met iemand praat op oefen spring wedstrijden en ze vragen wat voor bloed het is, krijg ik altijd 'owjeee' of 'óoohhhh' als reactie op Calvino Z :=
Het is inderdaad vooral balans wat hij mist, en soms heeft hij stukjes dat hij echt stabiel is. Die stukjes probeer ik langzaamaan uit te breiden maar als er een grasspriet beweegt is alles foetsie. :')

Chaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 20:03

Leuk paardjee(:

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:24

Dat schrikkerige hebben wij gelukkig niet, die van ons heeft een hele andere bloedlijn, vader is Crown Z. Hij is heel koel tussen zijn oren. Hij is wel heel sensibel met rijden, been eraan is gaan. Daar heb ik erg aan moeten wennen, omdat ons vorige paard erg flegmatiek was. Nu kan ik gelukkig veel stiller zitten, en meer gedoseerd hulpen geven, vlieg ik niet meer steeds alle kanten op :D

JORINAMH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 22:22

Wat een knap paard!

Tomorrow123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:52

Wat een beauty! En die laatste galopfoto <3
Jullie komen er wel

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 16:59

SusanH: Dat is wel een hele fijne combi! Spook is vrij druk tussen zijn oren, maar als hij het terrein/bak oid eenmaal 1x gezien heeft is hij ook wel heel relaxt. Muziek, luidsprekers, vlaggen etc doen hem dan weer niks.

Dankjulliewel! :D

Patatje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 12:26

Prachtig paard! Helemaal mijn type!

Er werd in een reactie hierboven gezet dat hij wat te lang loopt en je zijn motor moet aanzetten. Nou, ik zou eigenlijk net werken op het halsstrekken en zich wat langer maken, want volgens mij kan hij dat wat moeilijker? Het lijkt alsof hij af en toe nog wat moeilijk je hand volgt en hij zich wegdrukt. Je teugels hangen dan ook soms door. Ik zou eraan werken dat hij niet bang hoeft te zijn voor je hand door heel licht te spelen wanneer hij omhoog komt en onmiddellijk te geven wanneer hij eraan toegeeft. Dus op tijd je hand geven wanneer hij lost in zijn kaken. Let er wel op dat je dan je teugels niet 'losgooit' zodat ze doorhangen. Maar als ik zie hoeveel vooruitgang je al gemaakt hebt komt dat helemaal goed!

Ivm je zit: het is inderdaad beter om enkele gaatjes langer te zitten. Eventueel kan je de eerstvolgende keer dat je rijdt één gaatje langer doen, zo een weekje rijden, en dan weer een gaatje langer. Als je nu direct drie gaatjes langer doet is het verschil te groot en zal het net een averechts effect hebben op je zit (heb ervaring ermee :-) ook een fervente springzadelgebruiker en het voelt net alsof je een beginneling bent als je de eerste keer op een dressuurzadel rijdt).

Ik zou zeggen: succes met deze prachtige kerel! Jullie komen er wel!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 14:41

Patatje08 schreef:

Er werd in een reactie hierboven gezet dat hij wat te lang loopt en je zijn motor moet aanzetten. Nou, ik zou eigenlijk net werken op het halsstrekken en zich wat langer maken, want volgens mij kan hij dat wat moeilijker? Het lijkt alsof hij af en toe nog wat moeilijk je hand volgt en hij zich wegdrukt. Je teugels hangen dan ook soms door. Ik zou eraan werken dat hij niet bang hoeft te zijn voor je hand door heel licht te spelen wanneer hij omhoog komt en onmiddellijk te geven wanneer hij eraan toegeeft. Dus op tijd je hand geven wanneer hij lost in zijn kaken. Let er wel op dat je dan je teugels niet 'losgooit' zodat ze doorhangen. Maar als ik zie hoeveel vooruitgang je al gemaakt hebt komt dat helemaal goed!

Ivm je zit: het is inderdaad beter om enkele gaatjes langer te zitten. Eventueel kan je de eerstvolgende keer dat je rijdt één gaatje langer doen, zo een weekje rijden, en dan weer een gaatje langer. Als je nu direct drie gaatjes langer doet is het verschil te groot en zal het net een averechts effect hebben op je zit (heb ervaring ermee :-) ook een fervente springzadelgebruiker en het voelt net alsof je een beginneling bent als je de eerste keer op een dressuurzadel rijdt).

Bedankt voor je reactie! Lekkerding is het hé :P
Halsstrekken vind hij niet moeilijk opzich, maar mét contact hals strekken lijkt soms onmogelijk -O- Dan kan hij wel horizontaal lopen zeg maar, maar zodra ik hem wat ronder zet en wil laten uitzwaren ben ik mijn verbinding kwijt. Ik probeer wel om hem wat lager los te rijden en áls hij wil zakken hem die ruimte te geven en sowieso met uit draven om hem te laten zakken. De ene dag gaat het beter als de andere dag, is ook een kwestie van balans natuurlijk. In stap en galop daarentegen doet hij het heel makkelijk, draf is echt onze minste gang. Als ik fijn getraind heb en hij lekker over vier benen loopt is het al een stuk makkelijker. In mijn les doen we het vaak door 8'tjes te rijden :)

Ik zit nu één gaatje langer en daar ben ik nog niet helemaal aan gewend haha, maar zoals ik al zei had ik wel meteen al meer het gevoel om 'in' mijn zadel te zitten ipv erop. Als dit vertrouwd voelt zal ik ze nog een gaatje langer doen.

LisaaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 14:45

Mooie foto's
Ik vind die waar je springt wel erg leuk.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 15:27

Dat is ook meer ons ding haha! Dressuur hoort er nou eenmaal bij :)

Danique1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:01

wauw wat een super mooi dier om te zien !
erg mooi !
mag je echt trots op zijn

Dressage_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 08:27

Allereerst mijn complimenten, wat een vooruitgang.

Probeer hem wat meer over zijn rug te rijden. Hij loopt wat lang en te veel in 1 houding. Vraag hem daar iets meer doorheen. Doe dat vooral op de volte zodat je de lengtebuiging kunt trainen!

Over je houding is al het één en ander gezegd!

Succes!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 09:17

Dressage_M: Bedankt voor je mening! Ik had gisterochtend les van mijn moeders juffie, mijn eigen is op vakantie en die zei hetzelfde. Ik vraag wel stelling en lager/ronder maar nét niet erdoorheen. Hier hebben we gisteren inderdaad op de volte aangewerkt en oh wat werd hij lekker los en soepel! Zijn draf word dan ook meteen 2x ruimer. Nu weet ik dus hoe en op welk moment ik hem er even doorheen moet vragen en kunnen we daar lekker mee aan de slag. :)

Patatje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:10

Capriootje schreef:
Patatje08 schreef:

Bedankt voor je reactie! Lekkerding is het hé :P
Halsstrekken vind hij niet moeilijk opzich, maar mét contact hals strekken lijkt soms onmogelijk -O- Dan kan hij wel horizontaal lopen zeg maar, maar zodra ik hem wat ronder zet en wil laten uitzwaren ben ik mijn verbinding kwijt. Ik probeer wel om hem wat lager los te rijden en áls hij wil zakken hem die ruimte te geven en sowieso met uit draven om hem te laten zakken. De ene dag gaat het beter als de andere dag, is ook een kwestie van balans natuurlijk. In stap en galop daarentegen doet hij het heel makkelijk, draf is echt onze minste gang. Als ik fijn getraind heb en hij lekker over vier benen loopt is het al een stuk makkelijker. In mijn les doen we het vaak door 8'tjes te rijden :)

Ik zit nu één gaatje langer en daar ben ik nog niet helemaal aan gewend haha, maar zoals ik al zei had ik wel meteen al meer het gevoel om 'in' mijn zadel te zitten ipv erop. Als dit vertrouwd voelt zal ik ze nog een gaatje langer doen.

Volgens mij is het dan gewoon een kwestie van tijd geven en werken zodat hij zijn balans wat beter vindt. Achtjes rijden is inderdaad een zeer goede oefening hiervoor. Zelf deed ik deze oefening ook veel met jonge paarden. Wij hebben hiervoor een ideale piste die helt langs een kant (om het water te laten aflopen). In het begin zoeken ze een uitweg door door te trekken als het afhelt en het contact weg te nemen als je naar boven toe rijdt. Als je dit vaak oefent (niet te lang achter elkaar want is wel vermoeiend) gaan ze zelf ook meer letten op hun balans, immers als ze netjes tegen je hand blijven is de oefening veel gemakkelijker. Ook worden ze er soepel van, leren ze een correcte stelling aan en leren ze omstellen naar een andere cirkel. Je geeft zelf al aan dat hij het gemakkelijker doet als je goed hebt getraind, dus met de tijd zal dit zeker en vast goed komen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 16:48

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

DrawnHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:52

Een leuk paard. Er zit echt wel vooruitgang in bij jullie.

Zit je nu ook al wat meer naar achteren, nu dat je je beugels een gaat je langer hebt?
Want mij lijkt het ook daardoor te komen dat je wat voorover hangt.