Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Capriootje schreef:Caatje87; Hoe bedoel je een 'echte' C? Hij begint met een C omdat zijn vader Calvino Z heeft, zo werkt het bij Zangersheide. KWPN'ers met een C zijn een jaar ouder
. Ik vind dat je een heel leuk paard hebt, en hij kan ook leuk lopen. Dat beweeglijke herken ik wel, daar heb ik bij die van ons ook zo aan moeten wennen. Vooral die vaste verbinding houden, hij is er heel goed in om, als je niet oplet steeds een stukje verder te duiken en zo de teugels uit je handen te trekken. Het heeft ook heel erg met balans van het paard te maken, sinds hij dressuurmatig meer doorgetraind is, is het probleem ook grotendeels weg omdat het nu makkelijker is om de achterhand er beter bij te rijden. Veel kilometers maken dus, maar dat doe je al
SusanH schreef:Capriootje schreef:Caatje87; Hoe bedoel je een 'echte' C? Hij begint met een C omdat zijn vader Calvino Z heeft, zo werkt het bij Zangersheide. KWPN'ers met een C zijn een jaar ouder
Idd wij hebben ook een Zangersheide met een C en die van ons is 8. Ik vind dat je een heel leuk paard hebt, en hij kan ook leuk lopen. Dat beweeglijke herken ik wel, daar heb ik bij die van ons ook zo aan moeten wennen. Vooral die vaste verbinding houden, hij is er heel goed in om, als je niet oplet steeds een stukje verder te duiken en zo de teugels uit je handen te trekken. Het heeft ook heel erg met balans van het paard te maken, sinds hij dressuurmatig meer doorgetraind is, is het probleem ook grotendeels weg omdat het nu makkelijker is om de achterhand er beter bij te rijden. Veel kilometers maken dus, maar dat doe je al
Fijn om te weten dat het ook een beetje in het bloed zit haha. Als ik weleens met iemand praat op oefen spring wedstrijden en ze vragen wat voor bloed het is, krijg ik altijd 'owjeee' of 'óoohhhh' als reactie op Calvino Z
ook een fervente springzadelgebruiker en het voelt net alsof je een beginneling bent als je de eerste keer op een dressuurzadel rijdt). Patatje08 schreef:Prachtig paard! Helemaal mijn type!
Er werd in een reactie hierboven gezet dat hij wat te lang loopt en je zijn motor moet aanzetten. Nou, ik zou eigenlijk net werken op het halsstrekken en zich wat langer maken, want volgens mij kan hij dat wat moeilijker? Het lijkt alsof hij af en toe nog wat moeilijk je hand volgt en hij zich wegdrukt. Je teugels hangen dan ook soms door. Ik zou eraan werken dat hij niet bang hoeft te zijn voor je hand door heel licht te spelen wanneer hij omhoog komt en onmiddellijk te geven wanneer hij eraan toegeeft. Dus op tijd je hand geven wanneer hij lost in zijn kaken. Let er wel op dat je dan je teugels niet 'losgooit' zodat ze doorhangen. Maar als ik zie hoeveel vooruitgang je al gemaakt hebt komt dat helemaal goed!
Ivm je zit: het is inderdaad beter om enkele gaatjes langer te zitten. Eventueel kan je de eerstvolgende keer dat je rijdt één gaatje langer doen, zo een weekje rijden, en dan weer een gaatje langer. Als je nu direct drie gaatjes langer doet is het verschil te groot en zal het net een averechts effect hebben op je zit (heb ervaring ermeeook een fervente springzadelgebruiker en het voelt net alsof je een beginneling bent als je de eerste keer op een dressuurzadel rijdt).
Ik zou zeggen: succes met deze prachtige kerel! Jullie komen er wel!
Dan kan hij wel horizontaal lopen zeg maar, maar zodra ik hem wat ronder zet en wil laten uitzwaren ben ik mijn verbinding kwijt. Ik probeer wel om hem wat lager los te rijden en áls hij wil zakken hem die ruimte te geven en sowieso met uit draven om hem te laten zakken. De ene dag gaat het beter als de andere dag, is ook een kwestie van balans natuurlijk. In stap en galop daarentegen doet hij het heel makkelijk, draf is echt onze minste gang. Als ik fijn getraind heb en hij lekker over vier benen loopt is het al een stuk makkelijker. In mijn les doen we het vaak door 8'tjes te rijden
Capriootje schreef:Patatje08 schreef:Prachtig paard! Helemaal mijn type!
Er werd in een reactie hierboven gezet dat hij wat te lang loopt en je zijn motor moet aanzetten. Nou, ik zou eigenlijk net werken op het halsstrekken en zich wat langer maken, want volgens mij kan hij dat wat moeilijker? Het lijkt alsof hij af en toe nog wat moeilijk je hand volgt en hij zich wegdrukt. Je teugels hangen dan ook soms door. Ik zou eraan werken dat hij niet bang hoeft te zijn voor je hand door heel licht te spelen wanneer hij omhoog komt en onmiddellijk te geven wanneer hij eraan toegeeft. Dus op tijd je hand geven wanneer hij lost in zijn kaken. Let er wel op dat je dan je teugels niet 'losgooit' zodat ze doorhangen. Maar als ik zie hoeveel vooruitgang je al gemaakt hebt komt dat helemaal goed!
Ivm je zit: het is inderdaad beter om enkele gaatjes langer te zitten. Eventueel kan je de eerstvolgende keer dat je rijdt één gaatje langer doen, zo een weekje rijden, en dan weer een gaatje langer. Als je nu direct drie gaatjes langer doet is het verschil te groot en zal het net een averechts effect hebben op je zit (heb ervaring ermeeook een fervente springzadelgebruiker en het voelt net alsof je een beginneling bent als je de eerste keer op een dressuurzadel rijdt).
Ik zou zeggen: succes met deze prachtige kerel! Jullie komen er wel!
Bedankt voor je reactie! Lekkerding is het hé![]()
Halsstrekken vind hij niet moeilijk opzich, maar mét contact hals strekken lijkt soms onmogelijkDan kan hij wel horizontaal lopen zeg maar, maar zodra ik hem wat ronder zet en wil laten uitzwaren ben ik mijn verbinding kwijt. Ik probeer wel om hem wat lager los te rijden en áls hij wil zakken hem die ruimte te geven en sowieso met uit draven om hem te laten zakken. De ene dag gaat het beter als de andere dag, is ook een kwestie van balans natuurlijk. In stap en galop daarentegen doet hij het heel makkelijk, draf is echt onze minste gang. Als ik fijn getraind heb en hij lekker over vier benen loopt is het al een stuk makkelijker. In mijn les doen we het vaak door 8'tjes te rijden
![]()
Ik zit nu één gaatje langer en daar ben ik nog niet helemaal aan gewend haha, maar zoals ik al zei had ik wel meteen al meer het gevoel om 'in' mijn zadel te zitten ipv erop. Als dit vertrouwd voelt zal ik ze nog een gaatje langer doen.