Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
anniekb94 schreef:Ik zie dit inderdaad ook niet als 'sensation'. Ik noem dit roekeloos rijden. Het gaat zó hard, je moet maar net geluk hebben dat je goed uitkomt op de sprong. Daarnaast vind ik de ruiters niet bepaald vriendelijk rijden, kijk maar naar de ruiter op 3:35. Alsof er een kickstarter op het paard zit... En dat andere paard staakt vast niet voor niets!
Apple schreef:Dat is hunt-chasing. De winnaars zijn van een 'harrier hunt' (jagen op haas), herkenbaar aan de groene jasjes.
Je hebt ook nog 'team-chasing' waarbij je met zn 4-en tegelijk een parcours moet afleggen. 3 van de 4 moeten finishen. Hier een mooi filmpje waarbij je goed ziet dat ze wisselen tussen 'voorpaard'.
[ Video ]
Voor de mensen waar een steekje los bij is, die kunnen nog meedoen met de Golden Button(de vorige eigenaar van een van onze paarden heeft daar aan mee gedaan
, niet met wat nu ons paard is trouwens).
[ Video ]
Dan is er nog iets genaamd 'gate jumping'. Spreekt voor zich
[ Video ]
Marjoow schreef:chelle_dora schreef:Tja. het is snel en risicovol en gaat echt ontieglijk hard!
Maar wel respect dat ze erop kunnen blijven zitten en toch die paarden onder controle houden. T lijkt wel een estafette ofzo?
Aan het filmpje te zien hebben ze die paarden niet echt onder controle
manic schreef:Tegenwoordig mag je niet meer met je paard door het bos jakkeren, want zielig...
(want dressuur is veeeeeeeullll leuker voor een paard)
love_wiepke schreef:Marjoow schreef:
Aan het filmpje te zien hebben ze die paarden niet echt onder controle
Dan kijk jij naar een ander filmpje? Duidelijk te zien dat ze bij elke sprong het paard terug nemen, kunnen wenden en toe rijden..
Paarden 'Doen' niet zomaar iets.. uit eigen wil.. duidelijke controle zie ik..
Ze zullen wel weten wat ze doen..
Mjetterd schreef:anniekb94 schreef:Ik zie dit inderdaad ook niet als 'sensation'. Ik noem dit roekeloos rijden. Het gaat zó hard, je moet maar net geluk hebben dat je goed uitkomt op de sprong. Daarnaast vind ik de ruiters niet bepaald vriendelijk rijden, kijk maar naar de ruiter op 3:35. Alsof er een kickstarter op het paard zit... En dat andere paard staakt vast niet voor niets!
Dat paard staakt niet, het stokje is gevallen denk ik, en daarom moet ze terug naar de start.
Maar vind er ook geen sensatie aan, roekeloos