Sensatie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anniekb94

Re: Sensatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:47

Ik zie dit inderdaad ook niet als 'sensation'. Ik noem dit roekeloos rijden. Het gaat zó hard, je moet maar net geluk hebben dat je goed uitkomt op de sprong. Daarnaast vind ik de ruiters niet bepaald vriendelijk rijden, kijk maar naar de ruiter op 3:35. Alsof er een kickstarter op het paard zit... En dat andere paard staakt vast niet voor niets!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:56

anniekb94 schreef:
Ik zie dit inderdaad ook niet als 'sensation'. Ik noem dit roekeloos rijden. Het gaat zó hard, je moet maar net geluk hebben dat je goed uitkomt op de sprong. Daarnaast vind ik de ruiters niet bepaald vriendelijk rijden, kijk maar naar de ruiter op 3:35. Alsof er een kickstarter op het paard zit... En dat andere paard staakt vast niet voor niets!

Dat paard staakt niet, het stokje is gevallen denk ik, en daarom moet ze terug naar de start.

Maar vind er ook geen sensatie aan, roekeloos -O-

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:01

Ik vind het wel een vet idee, jammer dat het zo moet. Lijkt me wel enorm tof om zo iets in een springwei te hebben staan oid en dan een stuk lager allemaal om lekker met een stalgenootje voor de lol te racen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 13:06

Apple schreef:
Dat is hunt-chasing. De winnaars zijn van een 'harrier hunt' (jagen op haas), herkenbaar aan de groene jasjes.

Je hebt ook nog 'team-chasing' waarbij je met zn 4-en tegelijk een parcours moet afleggen. 3 van de 4 moeten finishen. Hier een mooi filmpje waarbij je goed ziet dat ze wisselen tussen 'voorpaard'.

[ Video ]

Voor de mensen waar een steekje los bij is, die kunnen nog meedoen met de Golden Button := (de vorige eigenaar van een van onze paarden heeft daar aan mee gedaan := , niet met wat nu ons paard is trouwens).

[ Video ]

Dan is er nog iets genaamd 'gate jumping'. Spreekt voor zich :))

[ Video ]

Dat eerste filmpje ziet er dan nog oké uit. Maar dat tweede vind ik nog bijna erger dan steeplechases :=

Dat derde hoef ik sws niet te proberen, als mijn paard dat door zou hebben blijft ie in geen enkel land staan _O-

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:28

Hmm vind dit moeilijk. Als de paarden het verschrikkelijk zouden vinden, staken ze gewoon.
Maar goed, dit is gewoon 100% ongecontroleerd springen. Het stuur zit erop maar daar is ook alles mee gezegt(kijk hoe ze aan de teugels hangen)
Er wordt zo opgefokt, dan zowel paard als ruiter niet meer goed na kunnen denken. Paard vertrouwd volledig op de ruiter en ruiter ziet alleen maar de finish en niets wat daar tussen staat. De paarden zouden veel beter, mooier en hoger springen als het gewoon gecontroleerd ging. Dit gewoon zo hard mogelijk een parcrousje afleggen. Paarden beuren hun benen niet goed op. zo krijg je ongelukken.

Ik vind het echt heel risicovol en zou het risico nooit nemen dat mn paard zn benen breekt!

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:39

Ik been geen fan hiervan, net als het 2.20m springen, vind ik ook allemaal niks. Er is een rede dat Grand Prix springen 1.60 is en deze sport niet in de Olympische spelen verschijnt, omdat het onveilig is voor de paarden, ze gaan zo heel erg snel te koop. Alles viel helemaal op en als het paard verkeerd land kan hij op de omgevallen sprong landen en dat zou niet goed aflopen...dus nee, vind het geen sensatie en vind het niet leuk om naar te kijken.

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:49

Marjoow schreef:
chelle_dora schreef:
Tja. het is snel en risicovol en gaat echt ontieglijk hard!

Maar wel respect dat ze erop kunnen blijven zitten en toch die paarden onder controle houden. T lijkt wel een estafette ofzo?

Aan het filmpje te zien hebben ze die paarden niet echt onder controle :Y)

Dan kijk jij naar een ander filmpje? Duidelijk te zien dat ze bij elke sprong het paard terug nemen, kunnen wenden en toe rijden..
Paarden 'Doen' niet zomaar iets.. uit eigen wil.. duidelijke controle zie ik..

Ze zullen wel weten wat ze doen..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:53

Niet mijn hobby maar laten we niet vergeten dat Engelse/Ierse kids al heel vroeg mee het bos in gaan om te crossen, hoort daar gewoon bij het paardrijden. Je ziet duidelijk dat de paarden en ruiters het wel gewend zijn alhoewel het geen schoonheidsprijs verdient. Hoeven ze hier niet te doen want dan gaan er echt veel ongelukken gebeuren maar zeg nu zelf, wie heeft er als kind niet genoten van crossen door de bossen waarbij je ook niet wist wanneer er een hek of sloot opdook, ik wel.

Nena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:56

:n

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:57

Mmm nee niet mijn ding. Ze zijn mi te gehaast om zich goed voor te kunnen bereiden op de sprong en gecontroleerd te landen.

Dat wil je je trouwen viervoeter niet aandoen denk ik.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:12

Dat filmpje van de golden button vond ik toch wel heftig. die paarden die allemaal vallen.
nee het is niet mijn sport op deze manier.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 00:40

Tegenwoordig mag je niet meer met je paard door het bos jakkeren, want zielig... ;)

(want dressuur is veeeeeeeullll leuker voor een paard)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 00:44

manic schreef:
Tegenwoordig mag je niet meer met je paard door het bos jakkeren, want zielig... ;)

(want dressuur is veeeeeeeullll leuker voor een paard)

Met een enorme rotgang over hindernissen raggen waarbij paarden onderuit gaan, dat vind ik belachelijk ja. Evenals het gesleur aan de teugels, het gemep en geschop.

Overigens slaat je opmerking als een banketstaaf op een drumstel... Er wordt niet gezegd dat dressuur leuker is en de video's laten wat anders zien dan een bosrit...

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 01:12

nee je bent niet de enige!
Ziet er idd dood eng uit!!!

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:12

love_wiepke schreef:
Marjoow schreef:

Aan het filmpje te zien hebben ze die paarden niet echt onder controle :Y)

Dan kijk jij naar een ander filmpje? Duidelijk te zien dat ze bij elke sprong het paard terug nemen, kunnen wenden en toe rijden..
Paarden 'Doen' niet zomaar iets.. uit eigen wil.. duidelijke controle zie ik..

Ze zullen wel weten wat ze doen..

Vind ik ook. Ik zie nergens een paard dat niet onder controle is.
Het gaat hard en het ziet er misschien niet uit, maar ze sturen zeker wel en de paarden komen altijd uit voor de sprong. Ik ben er van overtuigd dat die ruiters weten wat ze doen en het risico in hun achterhoofd hebben. Dat is nu eenmaal je eigen keuze.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:15

Vergeet niet dat in de UK het paardrijden wat anders in elkaar zit en het ook wat ander type paarden zijn als dat we hier hebben als dat je hier ziet :-)

Die paarden van de teamchase of die van de Golden Button, dat zijn stuk voor stuk EV's die niets liever doen dan met de oortjes gespitst op volle snelheid een dergelijk parcours af te leggen. Hier in Nld heb je daar niets aan. In Nld zijn wij toch veel meer dressuurgericht en is het echte 'terrein rijden' niet bekend.

Het echte terrein rijden, cross country, rijden over velden, springen over heggen. Dat bestaat hier niet. Paarden die dat leuk vinden en goed kunnen hebben wij hier niet.

anniekb94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 20:49

Mjetterd schreef:
anniekb94 schreef:

Dat paard staakt niet, het stokje is gevallen denk ik, en daarom moet ze terug naar de start.

Maar vind er ook geen sensatie aan, roekeloos -O-

Oh, niet gezien! I guess I need a pair of glasses :+