Watou Mon Ami; mijn nieuwe aanwinst!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 08:30

Eigenlijk wat de bovenstaande mensen al zeggen, het zadel lijkt te klein te wezen.
Kan het ook wezen dat je teveel naar voren zit en daardoor achterin het zadel schuift? Probeer rustig en relaxed te blijven, schouders oprichten en goed kijken naar waar je heen wil rijden. Hoofd en kin omhoog, wees trots :P
Misschien je teugels iets korter nemen en daarmee je handen juist wat meer verlengen.
Wat Gerritt ook zegt, eerst je eigen houding aanpassen, daarmee neem je het paard al voor de helft mee!

Rudet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 13:32

He wat leuk, ik ken dit paard van mijn vorige stall! Hij was destijds het maatje van mijn paard, fijn dat het goed met hem gaat en hij weer een fijn plekje heeft gevonden!

Irisx

Re: Watou Mon Ami; mijn nieuwe aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 13:44

Ik vind hem eigenlijk helemaal niet fijn lopen. Ik vind hem te gespannen en hij hangt op sommige foto's in je handen. Ik zie hem veel liever ontspannen maar op de voorhand, als gespannen en opgericht. Dus wat ik zou adviseren is om hem ontspannen vw-nw te rijden en van daaruit stukje bij beetje een klein beetje op te pakken waar je er zorg voor draagt dat je paard ook ontspannen blijft.

Verder ga ik mee met de meningen over het zadel, die zou ik inderdaad na laten kijken en een inch groter nemen.

WiesRosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 18:04

Borst vooruit :p En kijk goed naar voren.
Maar wel een superleuk paard om te zien!

Lisanne2409

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 17:17

Iedereen bedankt voor de reactiea, ik ga er zeker wat mee doen!
Wel een beetje jammer dat veel mensen een reactie neerzetten met commentaar dat al door een ander is gegeven.
Ik ga binnenkort een nieuwe foto plaatsen van onze vooruitgang na het gegeven commentaar! :)

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:32

Leuk!! Ben benieuwd :D

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 11:33

Wat mij opvalt is dat het paard niet meer in de oprichting gaat lopen maar korter wordt in de hals. Je wilt eigenlijk dat hij gaat stijgen vanuit zn schouder, daarvoor moet hij zn achterbenen meer gaan buigen en gaan dragen in de gang. Dit krijg je voor elkaar door hem vnauit de ontspanning, dus liever ietsjes meer neusjes eruit en wat langer, snelle en korte overgangen te rijden. Als hij Z heeft gelopen zit het erin, het is alleen aan jou om het eruit te rijden :)

Vind jullie wel een hele gave combi! Ziet er netjes uit. Ik stoor me er niet aan dat ti zn mond open heeft, hebben de beste paarden. Zn tong eruit is wel zonde, begrijp ook niet vanuit welke blessure je dit overhoudt?

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 11:35

Leuk paard! Maar probeer zelf wat mooier rechtop te gaan zitten.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 11:38

Leuk hoor, lekker genieten samen. Heeft je paard lang op niveau gelopen of moet je hem weer oppakken?

DrawnHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:35

Het is een leuk paard, jullie gaan zeker ook vooruit.

Zoals eerder gezegd, zou wat rechter op moeten gaan zitten en dan ook je schouders wat meer naar achteren verplaatsen.

Daarnaast zou je je voeten ook wel wat minder ver in de beugels kunnen plaatsen, zal waarschijnlijk ook al helpen om je tenen meer naar binnen te krijgen.

Lisanne2409

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 13:15

Bedankt! Ik ben opzoek naar een nieuw zadel! Dus mijn hulsebos staat te koop in de markt :) hopelijk gaat me dat ook ten goede!

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 01:07

De eerste twee dingen die in mij opkomen als ik je foto's bekijk zijn: Ontspan van voren en ga rechtop zitten. Dit geeft al gelijk een wereld van verschil.

Qua lopen zie ik bij het paard wel verschil, in je houding niet echt. Probeer er aan te denken, hoe moeilijk dat ook is; je kan immers niet in 1x alles tegelijk goed doen op je paard.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 04:52

Wat een fijn paard heb je!. Zo zie je maar dat een paard wel een bepaald niveau heeft bereikt, dat het met een volgende ruiter nog niet de sterren van de hemel loopt. Jou paard loopt precies zoals jij hem rijd en je zult hier echt een heleboel van leren! Klasse. De tips zijn je al gegeven en inderdaad met een ander zadel zul je al een andere zit hebben. Nog even dan kom ik je vast tegen op wedstrijd ;).
De houding van het paard in de getoonde middendraf foto siert mij het meest. Hierin loopt hij iets meer van achter naar voren. Ik ben erg beniewd hoe een ander zadel en de lessen jou gaan bevallen!

JanineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 14:46

Leuk paard! Denk dat dit wel goed komt wanneer jezelf rechtop gaat zitten en op de kleine puntjes let! Succes *D

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 08:41

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.