houding tijdens de sprong

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 13:01

Ik heb jammer genoeg geen foto meer in me profiel dat ik spring maar ik vind tot nu toe de mensen die een foto hebben geplaatst: Sjuimpje, Sting, Pasha en Inkie het beste zitten! En ja die bekende ruiters natuurlijk ook!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 13:09

sjuimpje: je hebt idd een mooie zit, misschien dat je ietsje te veel staat, je krijgt nu zo'n rechte lijn, lijkt daardoor dat je veel op je beugels staat en niet zo veel druk geeft met je knieen,misschien beugels gaatje korter? maar vooral je bovenlichaam heb je in een goede!! houding

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 13:25

nou hier dan ook maar foto's van mij(zijn niet moeders mooiste Bloos )

ook ik heb soms de neiging om te snel naar voren te willen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
barragerit Haha! het ziet er wel snel/flets uit...lig zowat languit Tong uitsteken

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 14:09

Ik ben dus niet echt een springhouding-kenner, maar ik ga toch maar eens proberen commentaar geven Lachen :
Brendageene: Je rug kan holler, maar voor de rest vind ik het wel netjes!
Shampielover: Bij jou zie ik het niet echt goed, maar ik heb het gevoel dat je je borst daar wat overdreven naar voren stak (kan me ook vergissen Bloos! )
Stables: die foto kan ik niet zien
INkie: Idd, die rug kan holler Knipoog
Marsie: Die van je tweede post: die 2e is echt heel goed, ik vind je der daar echt netjes op zitten
Sting: Jou vind ik best netjes zitten!
Poustje: Netjes Lachen
Pasha: Tippen meer naar binnen, zoals al is gezegd
Lielle: Niets op aan te merken Haha!
Truf: Benen mss wat meer naar voor Knipoog
Elke: Ook netjes Lachen
Sjuimpje: je rug is niet echt duidelijk door die jas Scheve mond Wel netjes Knipoog
reddytobias: Op die laatste lig je idd bijna Tong uitsteken Maar die andere zijn wel goed!

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 14:13

Mientjeuh schreef:
Truf: Benen mss wat meer naar voor Knipoog

Idd, maar met het vzh zadel de volgende dag ging het wel wat beter. Lachen
Ik ga zeker verder oefenen met springen want ik vind het wel heel leuk.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 14:36

Foto van een tijdje geleden, toen was de digi nog niet uitgevonden Knipoog en moest het nog met een fototoestel. Ook ingescand dus niet geweldig. En die tijd heb ik ook geen les gehad en al helemaal geen springles. Dusss

Afbeelding

mss kan iemand hem wat lichter maken?

(en er was ook zo'n topic over het draven kan iemand me daar een linkje van geven, kan het niet meer vinden....)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 14:48

ik op modena:
Afbeelding
voor mijn gevoel best netjes Haha!

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 15:02

Ziet er wel netjes uit LiSSy maar je moet je handen meer op de manenkam zetten en niet omhoog halen! HEb ik ook pas geleerd hoor!! Reddytobias: jij zit echt netjes OK dan!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 15:10

He Lissy, je moet goed opletten dat je niet voor je paard uit springt. Als je paard nu landt, is al jouw gewicht op zijn voorhand (en dat is zwaar voor je paard). Dus: kontje naar achter Knipoog
Verder: handen langs de hals en niet naar boven (optillen). De hoogte van je zit is goed, ik zie in dit topic veel 'liggers', maar dat doe je goed!

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 15:16

Oke oke, ik heb ook 2 springfoto's Haha!
Het is niet super hoog oid, maar het is wat..

Afbeelding

Afbeelding

Leef je uit! (maar blijf wel een beetje aardig he?? Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 15:23

Dit is mijn houding.
Ik lig te plat op het paard en geef te veel vrij.
Dat laatste heb ik me aangeleerd op Kawa omdat hij anders niet goed durft te springen en zo wel Haha!

Maar wat vind de rest?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 15:37

kawa: idd wat je zegt is waar...
apart dat je paardje dat zo accepteert, als ik de mijnes losgooit voor de sprong dan zal die echt niet springen op zo'n hoogte, op de 2e foto ga je echt te snel naar voren, paard is nog bezig met de afzet en jij zit al zowat voro het zadel. probeer je ellebogen ietsje meer aan te sluiten
die laatste foto heeft wel echt een actie zeg!!! mooi koppie erop! maar zet je paardje niet wat te laat af, hij vliegt zowat recht omhoog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 17:11

Voor de sprong mag ik hem ook niet losgooien, maar meteen op de sprong moet ik het.
Ellebogen is een punt zowel met dressuur als springen Lachen
En uit het zadel komen doe ik pas op het moment dat hij van de grond gaat, genoeg op geoefent met de ogen dicht springen Lachen alleen dan ga ik idd meteen te snel ver naar voren en te plat.
En te dicht onder de sprong, mmm, weet niet. 160 is ook hoog omhoog Tong uitsteken
Maar hij geeft zelf trouwens wel de voorkeur aan dichter op de sprong afzetten, dan eerder.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 17:29

Runningkawa, wat springen jullie hoog! Lachen
Mijn enige springfoto's zijn van het inrijden van de jumping, maar die geef ik niet vrij, want daarop is mijn houding echt superbagger

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 20:49

astridastrid schreef:
He Lissy, je moet goed opletten dat je niet voor je paard uit springt. Als je paard nu landt, is al jouw gewicht op zijn voorhand (en dat is zwaar voor je paard). Dus: kontje naar achter Knipoog
Verder: handen langs de hals en niet naar boven (optillen). De hoogte van je zit is goed, ik zie in dit topic veel 'liggers', maar dat doe je goed!

ik had nog een foto van een iets later moment, daar is de landing alweer ingezet en kan je zien dat ik dan mijn gewicht verleg... eens kijken of ik die foto nog kan vinden

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 20:55

foto gevonden:
Afbeelding
ik vind wel dat ik al iets te ver terugkom in het zadel... of lijkt dat alleen maar zo?

hier nog een springfoto, deze vind ik een beetje vaag
Afbeelding

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 21:21

Die 2de, ik vind dat je nogal hoog uit je zadel komt (kan het fout hebben Bloos ) Maar je handen moeten volgens mij iig niet zo boven de manenkam Knipoog

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 21:48

Ik doe ook eens mee.
Deze foto's zijn van toen ik een hele tijd niet gesprongen had, met een paard dat het ook nog niet vaak gedaan heeft, echt een goede OK dan! combinatie dus
Ik spring hier met een dressuurzadel met een nogal hoge voorkant, erg lastig om daar goed "overheen'' mee te komen, incidenteel nog best pijnlijk ook... Lips are sealed
Vind m'n benen ook een beetje typisch doordat ik zo lang zit.
Als je dat allemaal meerekent vind ik het persoonlijk zo gek nog niet.

Afbeelding

Afbeelding

Handen zouden wel wat verder naar voren mogen, maar dan moet ik ook m'n teugels korter pakken, ik zit 'm niet in z'n mond zo. Lijn mond-teugel-hand klopt vrij aardig.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 09:35

reddytobias schreef:
lielle: id je draait je onderbenen ook...en daardoor ook je voet

maar bij pablo, mag e juist je handen meer naar voren brengen, cker heet paardje op de sprong of niet?

kijk maar Reddy, mijn teugels hangen door, hoewel hij idd te hoog en te eng blijft. En zeker een heet paardje, gisteren liep hij op cross snelheid het L parcours door Bloos

Sjuim, klopt. Ik ben idd geneigd wat voor de sprong uit te springen.

Verder zal ik eens reagren op de andere foto's, misschien heb ik vanavond wat tijd.