Pony hapt naar mijn voet als ik aanspoor

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Equilize

Re: Pony hapt naar mijn voet als ik aanspoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 23:27

Hoi Gucci,

Nu ik je verhaal heb gelezen en ook een aantal antwoorden op jouw forumonderwerp denk ik dat het volgende aan de hand kan zijn.
- Je hebt nog maar 4 keer gereden na je lange herstel, het kan zijn dat je paardje spierpijn heeft. Heeft er nog iemand in de tussentijd op gereden?
- Rijdt je met sporen? Je kunt het even proberen zonder sporen om te kijken hoe ze hier op reageert en misschien is ze heel gevoelig op de buik.
- Geef je hulpen (kuitdruk) op het juiste moment (om haar te activeren of om van je kuitdruk af te komen?) en niet heel de tijd dat je aan het rijden bent?

Wat betreft jouw paard wil ik je zeker adviseren om haar na te laten kijken. Als ze door haar benen zakt klinkt niet erg goed. Een erg goede dierenarts/ acupuncturist is Ellen Kral. Weet niet waar je woont maar ze komt op veel plaatsen.

Veel succes en mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Groeten,

Noortje

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 19:13

Nog bedankt voor jullie reacties. Ik heb gisteren weer op de pony gereden en alles was weer normaal. Want ons paard is weer teruggekomen van het beleren, ik denk dat zij haar erg gemist heeft en daarom geen zin had in rijden toen ze nog alleen stond.

Het paard heb ikzelf nog niet op gereden. Maar ze is 2 maanden geleden hier door de brug gezakt, ik denk dat het daardoor komt, dat ze niet goed loopt met haar achterste voet. Ook is ze een keer over de hek gesprongen van zand naar klinkers, de hek is 1,20 cm ongeveer. Dit lijkt mij ook niet goed.
Iedereen zegt tegen mij dat het niet door de hierboven genoemde dingen is gebeurt, maar ik twijfel.
Alleen als er iemand op rijdt heeft ze oplaatst last van haar achterbeen, zo gewoon niet.