Labrusca (PRE merrie) Les Herman Wientjes (Foto en video)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

guessje

Re: Labrusca (PRE merrie) Les Herman Wientjes (Foto en video)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 21:52

Allereerst vind ik het een prachtige merrie met een hele fijne ruiter erop, mooie combi!

@FriesWytske:
Dit soort commentaar is altijd erg jammer en gebaseerd uit een klein rijfilmpje. Paard heeft absoluut niet een zwakke achterhand. Zoals TS zelf al zegt was de bak op sommige plekken erg zwaar, en vergeet daarbij niet dat het bloedheet was!

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 21:58

FriesWytske schreef:
Heeft niks met ras te maken. Ze zakt zo nu en dan gewoon door haar achterbenen heen.

Anders ren jij een paar rondjes met zo'n weertje door zo'n bak, dan wil ik wel eens zien hoe sterk jouw achterhand is :D

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 21:59

Wat een knapperd en dat bruin staat haar om te kwijlen, wat een mooie combi! Pre's hebben soms zo'n typisch loopje ik weet nog niet wat ik daar van vind maar ze is wel bloedmooi. Was de bak zwaar?
Alleen af en toe die opgetrokken hakken verstoren het mooie beeld!!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 22:01

Jolet _O-

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:02

ze is echt prachtig geworden!

super zo'n lesje, het ziet er ook al goed uit!

en dan zo snel, jullie zijn nog helemaal niet zo lang bezig, super hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:02

Wat een prachtige vos, netjes gevlochten en mooi bruin tuig. Netjes gereden hoor, fijn om zo te rijden.

Ik reed mijn andere paard ook met pelham en 2 teugels, heel fijn..heel veel rust in hoofd en mond paard. Voor sommige paarden is de pelham juist heel fijn..

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 22:09

TamaradB
Bedankt! ik wordt er verlegen van :o

Tabaluga12
Die hoge hakken daar wil ik graag snel vanaf.. ik doe mijn best :D

Dat loopje moest ik eerst ook aan wennen het is net want anders dan een warmbloed
maar door dat loopje zitten ze zooo comfortabel en dan dat geweldige karakter er bij!
Voor mij nooit meer een ander ras!!! _/-\o_
Laatst bijgewerkt door unamie op 23-07-13 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:10

Hakken optrekken is ook iets waar ik aan werken moet, zo vervelend!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 22:12

Vera
Je gaat er gewoon heel klungelig van zitten :+

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:13

Ja zonde, want een paar seconden later zit je weer prachtig! Even nog een keer kijken, wat een moooooi dier en zo mooi verzorgd en goed in d'r vel!!
Laatst bijgewerkt door Tabaluga12 op 23-07-13 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:14

unamie schreef:
Vera
Je gaat er gewoon heel klungelig van zitten :+

Ik moet er steeds over nadenken en probeer een trukje te verzinnen maar weet het niet echt :P

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 22:18

Vera schreef:
Ik moet er steeds over nadenken en probeer een trukje te verzinnen maar weet het niet echt :P

Denk aan tenen omhoog :j

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 22:19

Nouvel
Bedankt
Ze is de laatste weken zo hard vooruit gegaan! en doet ook enorm haar best!

TaeBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 06:13

Wat zijn jullie toch een mooie combi! Je rijdt labrus keurig en ze loopt heerlijk ontspannen, en dat voor een 5-jarige die nog maar een jaar onder het zadel is! Petje af hoor!

Beetje jammer dat er altijd weer mensen zijn die commentaar geven die nergens over gaat.
Ik stel voor dat zij een filmpje van zichzelf plaatsen zodat wij kunnen zien hoe het volgens hun wel moet! 8)7

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:03

Prachtig paardje! Let wel goed op je hakken, tijdens de galop stond je af en toe op je tenen. Van mij mag ze ook iets omhoog met haar hoofd als je snapt wat ik bedoel, dat soort stukjes had je af en toe wel maar toen ging het weer naar beneden. Ze liep wel altijd mooi rond in de nek maar vooral tijdens de draf mag ze haar hoofd iets hoger houden :)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:41

Dit is HAW dus je mag commentaar geven. :j
En ik heb het niet over de zware bodem. Heb bovendien nog geen antwoord gekregen, waarom er bij een 5-jarige al met stang en trens gereden moet worden. Als je paard al onrustig is in zijn mond zou ik zoiets al helemaal niet erin hangen.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:43

FriesWytske schreef:
En ik heb het niet over de zware bodem. Heb bovendien nog geen antwoord gekregen, waarom er bij een 5-jarige al met stang en trens gereden moet worden. Als je paard al onrustig is in zijn mond zou ik zoiets al helemaal niet erin hangen.

Je hebt al antwoord gekregen en het is ook al meerdere keren benoemd. Dit is een Pelham, geen S&T.
Eerst even lezen voordat je wat plaatst :x

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:06

mooie vos!
Paard loopt lekker, soms neig je een beetje naar voren te gaan zitten, ga lekker achterover op je kont zitten.
Veel succes!

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:14

Het rijden gaat met sprongen vooruit!! en wat heeft ze toch een stoere uitstraling *D
lekker blijven lessen en vooral Genieten +:)+
Laatst bijgewerkt door taffy op 24-07-13 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 13:01

@FriesWytske
Natuurlijk ben je vrij om commentaar te geven.
Alleen kan ik er niets mee...
Een paard kan ook nooit zo mooi los ontspannen en rond galopperen met kilo's druk in je handen.
Dan zou ze trouwens ook meteen in verzet gaan..
Ze is heel sensibel en aan haar mond kun je beter helemaal niet komen 8-)
Maar toch bedankt voor de moeite :)
Nogmaals: Het is GEEN S&T maar een PELHAM (reden staat vermeld bij de opening)

Verder iedereen bedankt voor de leuke reacties en de zinvolle tips!
Mijn doel is een blij en ontspannen paard die haar werk met plezier doet met een zo licht mogelijke aanleuning
Ze is zo ijverig dat ik altijd zonder sporen en zweep rij en zo is ze ook afgericht!
Nu iid nog beter leren zitten en die (beruchte) hakken niet optrekken..
Vergeleken met 3 jaar terug is er al heel veel verbeterd maar het kan natuurlijk nog veel beter O:)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:04

FriesWytske schreef:
Dit is HAW dus je mag commentaar geven. :j

Het is moeilijk kijken en lezen... Commentaar geven niet. Maar ja, die klopt dan niet..

Het is een PELHALM geen stang en trens.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:11

Vind het er al aardig uit zien, maar heb wel een paar puntjes :)

Probeer je binnenhand niet naar je toe te halen in een wending, maar zet hem alleen naar binnen. Ik zie op de foto's en filmpjes in elke wending je binnenhand naar je toe komen.
Ook zit je voor mijn gevoel behoorlijk op de lepel van het zadel, misschien is het net ietsje te klein voor jou, maar kan ook te maken hebben met het feit dat het nu iets achterover ligt.
Laatst bijgewerkt door Liselot op 24-07-13 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:27

Leuk om te zien en prachtig tuig. Wel deel ik de mening dat je erg achterin het zadel zit, maar dat kan ook nog met wat balans te maken hebben. Dat komt vast wel goed! :-)

Ik heb ook nog een vraagje. Op het tweede filmpje lijkt het net alsof er geen zweefmoment meer is in de draf. Heeft dit te maken met haar gangen of is dit bewust? Ik geef nl iemand les die een paard heeft die ook haast geen zweefmoment meer had en het is een behoorlijke klus om dit rijtechnisch correct te verbeteren. Wellicht een puntje om aandacht aan te besteden! :-)

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:05

unamie schreef:
@Akke_sSpring
Ik mocht de teugels juist niet korter maken in galop
Zodra ik dat doet krijg ze spanning omdat ze weet dat de galop eraan komt... :')
Herman wil juist meer lengte/rek in het lijf..alleen moet ik dan natuurlijk niet terug gaan werken :P
We werken eraan :j

Ah helder :)

Ik vind je kleurencombinatie op de foto overigens erg mooi en je keus voor de Pelham kan ik goed begrijpen. Vanmorgen nog weer mee gereden, het was ook voor mijn Fries met voorkeur voor rust en duidelijkheid in de mond een uitkomst.

Veel succes en plezier met je knappe paard!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 22:11

@Zooist
Veel Pre's hebben weinig of geen zweef moment (daardoor zitten ze oa ook zo fijn)
Op het 2e filmpje begon ik net en had ik een laag tempo en op de eerste was meer aan het einde en probeert ze na de galop onder me vandaag te draven
Misschien daarom dat verschil

Zo liep ze als 3 jarige (nog niet beleerd en gemasseerd)

Die tenen en handen daar werken we aan :j
En dat is hard werken :P

@Liselot
De boom word een maatje breder gezet (als de zadelmaker terug komt van vakantie)
Dan kom ik ook minder achterin te zitten (als het lukt om mijn tenen omhoog te houden dan :+