Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
memory schreef:Als ie niet blij kijkt heeft het geen nut? Wil je kunnen wijken of sideways willen met je pard dan zal die achterhand toch ook mee moeten. Bovendien wil je natuurlijk controle over elk lichamsdeel, dus ook de achterhand. Waarom lijkt het jouw niet nuttig?
. Nee ff serieus, in het begin ben je al tevreden met 1 stapje van je weg, maar dit voor je langzaam op totdat je een heel rondje de achterhand kan wegdrijven. De voorbenen blijven staan waar ze staan, ze draaien wel een beetje mee maar het paard gaat niet vooruit.
) en toen ik het voor het eerst weer vroeg deed ie het meteen op heel weinig druk van mijn handen, echt een supergevoel! Tessebes"]
[quote="memory schreef:Als ie niet blij kijkt heeft het geen nut? Wil je kunnen wijken of sideways willen met je pard dan zal die achterhand toch ook mee moeten. Bovendien wil je natuurlijk controle over elk lichamsdeel, dus ook de achterhand. Waarom lijkt het jouw niet nuttig?
?
sonjabelgium schreef:Kan je mijn Fjord dit wijken leren? Als we tegen dat beest duwen om te wijken duwd ie lekker hard terug![]()
Ik vraag het weer, zelfde resultaat, dus ik ga z'n heup tikken, hangt ie in m'n richting. Duw ik harder, gaat ie lekker terugdouwen
Neem ik de halster terug beet, zeg van "VERDOMME, KOM MEE NU" en hij komt
Mja ...
. Maar het vergt wel enig werk. Hij gaat natuurlijk niet spontaan uit zichzelf op fase 1 wijken

Hij was vandaag overigens erg braaf met de DA (klinische controle laten uitvoeren en entingen gegeven), maar tegen mijn man ging ie dan vanavond klieren. Lekker komen duwen en knabbelen aan de handen en kleren en hardnekkig blijven proberen. Heeft ie gevoeld hoor
Na een aantal meppen kreeg hij het ineens in z'n bovenkamer dat hij niet mocht komen dringen en duwen ....