Anna Toscana op instructieweek!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FriesWytske

Re: Anna Toscana op instructieweek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 21:17

Dat heeft gewoon tijd nodig. Als het steeds met stukjes beter wordt. Moet je daar tevreden over zijn. Dat zoekende komt ook omdat ze daar nog de kracht wat voor mist. Hoe langer je rijdt, hoe beter dat wordt. En gewoon niet met die voorkant bezig gaan. Als jij zorgt dat de achterhand sterker wordt, zul je zien wordt hij van voren ook stiller en rustiger in de aanleuning.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 21:22

Ben eigenlijk niet met de voorkant bezig, ze loopt zelf zo soepel vooraan.
Haar achterhand mag er idd nog meer onder maar dat is oefenen.
Ik heb alle tijd met haar en moet zeggen, ben al blij waar ik nu sta want het rijden in het begin was meer aan de kletter gaan :)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 21:25

Gewoon lekker de tijd daarvoor nemen. Dan wordt die achterhand vanzelf sterker. Hindert niks als daar een jaar overheen gaat. Op een gegeven moment merk je dat hij sterker wordt in de achterhand.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 22:20

_Alarm_wlkp schreef:
Ik moest van beide instructrices korte teugels nemen, ophoudingen geven en actief houden.
Hierdoor ging ze vechten en staken. Dit werkt gewoon niet.
Uiteindelijk hebben ze gezegd dat ik terug losser moest laten en liep ze terug goed.
Liet ze vooraan los, rug los, goed in tempo en deed niet meer staken.
Het klopt dat ze of naar binnen valt of over de schouder gaat.
Bij een instructrice was het zo naar de kl* dat ik ben moeten stoppen want ik kreeg ze niet meer goed.
Ben toen in de binnenbak gaan rijden en noodgedwongen de slofteugel er even los aangehangen...
Ik weet hoe lelijk ze kan doen als je ze te kort neemt vooraan, en dan moet ik niet eens streng zijn...

Ik ben wel benieuwd waarom je naar een instructieweek gaat... als je helemaal niet van plan bent om naar de instructie te luisteren??

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 22:38

Omdat het die op die manier niet werkt misschien? ;)
Ze zagen dat ze heel moeilijk deed en toen ze uiteindelijk aan het steigeren ging moest ik loslaten.
Ze zeiden dat ik zonder contact moest voorwaarts rijden en toen ze kalmer werd heb ik ze terug opgenomen.
Door eentje heb ik zelfs de slofteugel er aan moeten hangen en toen zei ze ja nu loopt ze goed, zo door rijden.
Ja dit laat mij schuldig voelen ten opzichte van mijn paard, is ook niet de oplossing.
Jouw reactie komt net over dat ik geen advies aanneem, dat is niet waar ;) !

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 06:35

De les van woensdag paste volgens mij wel goed bij je. Je hebt netjes de instructies opgevolgd. De instructrice vond dat jullie vergeleken bij maandag al vooruit waren gegaan, dus je hebt er wel wat mee gedaan :)

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 11:41

Ja als Jorinca les gaf, ging het zeker goed ja ;) en idd het ging toen ook vele beter!
Ze heeft me zeker tips gegeven waar ik iets mee was :D

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:47

44Myrthe44 schreef:
Ik ben wel benieuwd waarom je naar een instructieweek gaat... als je helemaal niet van plan bent om naar de instructie te luisteren??

Ik zie nergens in haar openingspost dat ze niet naar de instructie wilde luisteren. En de ene instructie ligt je beter dan dan de andere. Ze heeft het geprobeerd. En gemerkt dat dat niet bij haar paard werkt op dit moment.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:53

44Myrthe44 schreef:
_Alarm_wlkp schreef:
Ik moest van beide instructrices korte teugels nemen, ophoudingen geven en actief houden.
Hierdoor ging ze vechten en staken. Dit werkt gewoon niet.
Uiteindelijk hebben ze gezegd dat ik terug losser moest laten en liep ze terug goed.
Liet ze vooraan los, rug los, goed in tempo en deed niet meer staken.
Het klopt dat ze of naar binnen valt of over de schouder gaat.
Bij een instructrice was het zo naar de kl* dat ik ben moeten stoppen want ik kreeg ze niet meer goed.
Ben toen in de binnenbak gaan rijden en noodgedwongen de slofteugel er even los aangehangen...
Ik weet hoe lelijk ze kan doen als je ze te kort neemt vooraan, en dan moet ik niet eens streng zijn...

Als ik hier even op mag inhaken.
Ik heb alle lessen van deze combinatie gezien (op een na) en met de instructrice waar ze twee keer les van had zag je duidelijk verschil t.o.v. de andere. Moet je dan door gaan vechten omdat het instructieweek is? Ikvind het juist een goede keuze dat ze besloten heeft om niet tegen haar principes in te gaan en dus te stoppen met die les. En ze heeft het heus wel geprobeerd.

Leuke foto's meid. Ik vind jullie een hele fijne combinatie om te zien.
Let inderdaad wel op je heupknikken :)

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 11:55

Hey Robin, dankje! Ja jij kan het weten want jij was er bij :D
Idd het heupknikken, maar daar ben ik me van bewust.
Volgend jaar weer he :D

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 15:13

MZorro Dankje! Vind ze ook goed bij mij passen qua karakter, lekker cool in het hoofd maar toch de werkwilligheid en zachtaardigheid.

pukkiej14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:55

Ik heb ook een draver en kan me best wel vinden in dat je zegt dat het een paard met handleiding is..Je "probleem/problemen" zullen daarom moeten worden opgelost op z'n dravers zeg ik altijd maar.
Ik denk dat het een goed idee is iemand te zoeken die veel verstand en vooral ERVARING heeft met dravers en dan vooral de dressuur kant.
Allereerst vind ik jullie een hele leuke combinatie!! Mooi paard heb je onder je kont!
Is het geen idee, om alles uit te sluiten, de rug van je paard na te laten kijken? Aan de andere kant, ze zijn héél slim. Dus als jij al die tijd al met een los teugeltje rijd vindt ze dat natuurlijk heerlijk.
Ik vraag me wel af of ze dan niet met haar hele lijf "zwalkt"? Een draver vindt het over het algemeen namelijk erg moeilijk zijn balans te vinden wanneer ze wat compacter en verzameld moeten gaan draven. Daar komt dan ook meteen een heel groot stuk balans om de hoek kijken! En daar kan het hoofdschudden ook vandaan komen.
Alle paarden zijn verschillend maar het is het proberen waard denk ik. En een goede basis is álles.
Probeer je paard voorwaarts te houden. Dit houdt hem in balans en zorgt ervoor dat ze geen tijd heeft om aan iets anders te denken. Het helpt hm in balans te blijven en zorgt ervoor dat ze netjes tactvol blijven lopen.
Daarna zou ik toch echt proberen stukje bij beetje je teugels op te pakken. Dit helpt ook al bij de balans te behouden. En daar zal vast weken overheen gaan.
Houd het vooral bij rechtrichten, voorwaarts houden en op eigen benen leren lopen. Veel binnenhoefslagen etc.
Nou een heel lang verhaal maar misschien heb je er iets aan. Je weet nooit!

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 20:51

Mijn instructrice heeft eigenlijk alleen maar ervaring met Amerikaanse en Franse dravers.
Dus dat zit wel goed denk ik :D
Ik rijd praktisch altijd op de binnenhoefslagen omdat ze zo idd op eigen benen leert lopen.
Ik neem ook voltes mee en vele slangebogen. Maar vooral het voorwaarts rijden.
Ze is volledig onder check-up van de osteopaat, om de 2 maanden word ze behandeld zelf als het niet nodig is.
Het getuig word ook geregeld (om de 4-5 maanden) gecontroleerd en haar tandjes zijn ook in orde.
Ze zwalp alleen als ik ze korter neem want dan komt ze heel erg in tempo terug en kropt ze zich op :) Omdat ze zodanig bezig is met haar bit en het contact.
Maar als ik ze terugrijd met langer teugel zoals altijd dan zwalpt ze niet en loopt ze correct.
Ze valt ook amper op de voorhand dus ze gebruikt goed haar achterhand.
En ik heb zeker iets aan jouw verhaal, dankje dat je het zo uitgebreid hebt geschreven :D

pukkiej14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 21:24

Dan zal het inderdaad wel goedkomen! Ik ben met mijn franse draver inmiddels 1 jaar bezig en we gaan met sprongen vooruit. Dit komt mede omdat we begeleid worden door een instructrice die haar draver (welliswaar gekruist met een kwpner) in het Z gereden heeft.
En volgens mij is geduld ook heel belangrijk haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:10

Wat een leuk paard!

Er zitten fijne ontspannen plaatjes tussen, wat ik echter op sommige foto's zie is te weinig activiteit. De foto waarop je in de draf probeert te verruimen en ze daardoor haar hoofd eruit drukt om het makkelijker voor haarzelf te maken komt me bekend voor. Dit deed mijn paard ook een jaar terug. Dit is op te lossen door goed voorwaarts te rijden en te schakelen. Ik denk wanneer je aan je activiteit werkt en ze beter op het been gaat reageren je veel punten waar je nu tegen aan loopt verbetert, zoals; het zich eruit proberen te drukken, het hangen in de teugels, het nee knikken en het vallen door je binnenbeen. Succes! :)

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 15:53

Klopt, ze durft nog veel in tempo terug te vallen.
Dank je voor de tips :D

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:41

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 19:50

Dank je Jeja, alles gebeurd op een rustige en speelse manier :D

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:17

Leuk paardje, een hele uitdaging precies.

Ik sluit mij aan bij de meesten van hier, heb wel nog een opmerking :
Bedenk, je rijdt met een sportpaard en geen tractor!!! handen samen houden :D

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 17:16

Nathalie klopt een uitdaging is het wel :D
Klopt van mijn handen, maar die muts durft lelijk doen als ik mijn handen bijeen doe en hoger hou :(