*Nieuwe duitse merrie, nu verbetering? - Video*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

karijn

Re: *Nieuwe duitse merrie, nu verbetering? - Video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 07:33

Ik heb je vorige topic gezien. Eerlijk is eerlijk, ik zie wel dat je nu wat meer op je zit gelet hebt. Je gooit jezelf wat minder ver naar voren met lichtrijden. Echter, ik vraag me af of je je ook bewust van van waarom je zit de eerste keer niet goed was? En waarom zit je nu al anders? is dat meer voor het filmpje geweest of is de bewustwording er?
Je handen houd je laag voor je, daar is op zich niets mis mee alleen als je een keer moet ingrijpen bij een onverwachtse beweging kan je daar niet zoveel mee. Daarnaast kan ze zo je hand niet echt volgen en zal ze in een eigen houding gaan lopen. Dus je handen wat meer voor je dragen en tussentijds checken of ze je hand wil volgen. Wat betreft tempo, die ligt wat aan de hoge kant maar storend vind ik het niet.
Het is een leuk paard, zoek een goede instructeur, dan gaat het vast de goede kant op.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 08:18

Giolli schreef:
Ben het met je eens, vooral dat "actiever" niet perse "harder" betekend.

Net wat ik wilde zeggen :D :D :D. Het tempo vind ik op zich beter, maar er is nog geen sprake van impuls, ook niet van verbinding (van achteren naar voren). De verbinding is los/vast. Neem je teugels wat korter (handen meer naar voren). Paard mag wat ronder (over de rug) gereden worden.
Zoek z.s.m. begeleiding ernaast anders is het zonde, want het is een leuk paard.
Wat is er trouwens gebeurd met die hengst die je te rijden had?

Sica
Moderator Over Paarden

Re: *Nieuwe duitse merrie, nu verbetering? - Video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 10:41

Je mag niet vaker dan één keer per week een topic op HAW openen.
Daarom hier een slotje.