Waarom moeten die jonge beesten meteen zo kort gehouden worden van voren in plaats lengte en balans in het lijf?
Stoor me wel heel erg aan je houding, krijg het idee dat je niet mee gaat, maar tegen zit...
Succes!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Wat bij mij geholpen heeft is niet meer denken aan op en neer gaan. Dus niet meer letterlijk op je stijgbeugels gaan staan. Je gewoon je door het paard uit je zadel laten gooien en terug zachtjes neerkomen. Niet meer niet minder, eigenlijk lui worden. Als gevolg dat je been automatisch stiller wordt en beter hulpen kan geven. In jou geval dus meer voorwaarts.
BarbaLala schreef:Leuke merrie, leuk project-paard![]()
Punten van verbetering zijn wat mij betreft:
Sporen af, haar vast, (cap op).
Paard aan de voorkant loslaten en heel veel meer naar voren rijden.
Zou in je training veel overgangen gaan rijden en veel schakelen om haar achter sterker te maken.
Ook lekker veel voltes en slangevoltes rijden om haar weer soepel te maken.
Succes met haar!
bigone schreef:Ts, op het laatste filmpje rij je idd een stuk beter met de beweging mee van het paard maar zie je ook dat je dit paard rustig de ruimte geeft van voren, ga zo, op deze manier ook met je nieuwe trainen. Kijk ook heel goed of je zadel wel goed ligt want enkele centimeters is een wereld van verschil.
silvia58 schreef:Heel leuk paard, en daar lekker de tijd voor nemen !![]()
Volgens mij moet je gewoon heel erg wennen aan de ruime gangen van dit paard.
Dat is in het begin best wel moeilijk uit te zitten. Ik denk ook dat de beugels korter je het
wat makkelijker maakt ! Heel veel succes