Faith (Kasparow x Man in the Moon) @ training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 20:24

dankjewel, die oefeningen doe ik allemaal :j exact zoals jij beschrijft. Dus ik denk dat het dan nu gewoon een kwestie is van blijven oefenen :)

Om even uitleg te geven over die linkerhand die op die 1ne foto hoger is, hier ging ze op de linkerschouder en kaak duwen, dus ze moest er vanaf. Ze reageerde amper of niet, dus ik moest wel iets feller in komen. Mijn hand moest daar idd meer open ipv omhoog, daar heeft mijn instructrice me ook op gewezen, dit do ik nog niet altijd juist omdat ik het niet altjid weet hoe ik het moet doen (dit zijn nieuwe dingen waar we tegenaan lopen) :j Maar dit is dus niet hoe ik haar nagefelijk of rond vraag, dit was puur om te corrigeren eventjes. En in combinatie daarbij probeerde ik haar weg te zetten met mij binnenbeen en haar zo dus op de volte sturen om te kunnen corrigeren en recht te maken :j en van daaruit ga ik dan weer verder. Met stelling vragen op zich open ik mijn hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 20:25

Zinn schreef:
Rowdine schreef:
Ik vind juist de foto in de groene set, waar je haar uitschuift een prettig beeld geven. Ik persoonlijk zou haar liever nog ronder zien. Aan de oprichting zou ik nog even niet werken.
Wat mij betreft zou galop-stap, stap-galop een goede oefening voor jullie zijn doordat je haar echt moet sluiten.
Overigens even mn complimenten voor hoe je de aanwijzingen in ontvangst neemt :)

ok, zou ik haar dan het grootste deel van de training in die houding moeten rijden? En hoe bedoel je juist met nog ronder? want als ik haar nog ronder moet instellen (hoe ik het me nu voorstel als ik het zou doen) dan zou ze echt wel te diep komen...Stap galop kan ik eens vragen bij mjin inctructie, maar ik denk niet dat we daar al aan toe zijn :n dankje, er zijn ook wel dingen waar ik het absoluut niet mee eens ben, maar het heeft geen nut om daarover verder te gaan, dat zijn dingen die je van op een foto eigenljik niet kan beoordelen vind ik zelf :) en jullie zien natuurlijk niet wat ik voel :)

thessakeizer, dankje :) ik moet idd een tikje rechter nog gaan zitten, klopt :)

Ik denk ook zeker niet dat je de reacties hier als leidend moet gaan beschouwen tijdens je rijden van straks. Het enige wat deze reacties kunnen doen, is je wellicht eens een andere visie geven op je eigen rijden en op hetgeen je instructrice zegt. Je kan dan nog altijd kijken of je onze aanwijzingen al dan niet mee neemt in je training :)
Door haar wat ronder in te stellen wordt ze gedwongen haar bovenlijn wat langer te laten. Deze is, nu wat mij betreft nu te strak. Je zegt dat ze dan ook meteen langer wordt, maar dat is juist omdat ze niet genoeg op het achterbeen loopt. Als je haar meer van achteren gaat activeren kan ze prima ronder lopen zonder te duiken.
Het is natuurlijk niet de bedoeling haar met alle geweld rond te krijgen. Maar wellicht kan het al iets helpen je handen wat breder te zetten, en regelmatig ophoudingen te maken. Het ziet eruit alsof ze steeds haar kans grijpt lang te worden. Dit kan je naar mijn idee alleen maar tegen gaan door haar van voren met veel kleine ophoudingen erbij te houden, goed been te geven en haar terug op de achterhand te zetten. Wat mij betreft is de volte openen en sluiten ook een goede oefening voor jullie als je galop-stap wat te moeilijk voor haar vindt. Het zijn beide oefeningen die je helpen haar van voren te sluiten en actief op het achterbeen te houden.
Denk er bij beide oefeningen goed aan dat je het binnenbeen er steeds goed aan hebt en dat je haar van voren niet losgooit!

Ik persoonlijk denk niet dat stap-galop en galop-stap te moeilijk voor jullie is. Het zal natuurlijk niet in een keer lukken, maar ik weet zeker dat je er bijzonder veel profijt van zal hebben!
Succes!

Zinn

Re: Faith (Kasparow x Man in the Moon) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 20:32

Ja, daarom opende ik ook dit topic, voor een andere kijk erop te krijgen, niet als richtlijn waar ik me aan ga huoden, maar om misschien wat kleine dingen me te kunnen nemen in de training :) Maar blijkbaar is die kijk erop toch heel gelijkend, want de opmerkingen die jullie geven wat er nog niet goed is, dat zijn grotendeels de punten waar we naartoe werken :j en de oefeningen die jullie geven zijn bjina exact wat wij doen tijdens de training. Wat je nu zegt ook weer, voltes openen en sluiten doe we zowel in draf als in galop :j :) Dus wat dat betreft zit de algemene mening wel op 1 lijn! Dus dan denk ik : ok, we zijn toch goed bezig ;) Ik ga het volgende week eens aan mijn instructrice vragen wat zij denkt over de stap-galop en omgekeerd :j
dankjewel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 20:52

Zinn schreef:
Ja, daarom opende ik ook dit topic, voor een andere kijk erop te krijgen, niet als richtlijn waar ik me aan ga huoden, maar om misschien wat kleine dingen me te kunnen nemen in de training :) Maar blijkbaar is die kijk erop toch heel gelijkend, want de opmerkingen die jullie geven wat er nog niet goed is, dat zijn grotendeels de punten waar we naartoe werken :j en de oefeningen die jullie geven zijn bjina exact wat wij doen tijdens de training. Wat je nu zegt ook weer, voltes openen en sluiten doe we zowel in draf als in galop :j :) Dus wat dat betreft zit de algemene mening wel op 1 lijn! Dus dan denk ik : ok, we zijn toch goed bezig ;) Ik ga het volgende week eens aan mijn instructrice vragen wat zij denkt over de stap-galop en omgekeerd :j
dankjewel!

Hihi gelukkig, dan zijn de bokt 'instructeurs' zo slecht nog niet ;)
Veel plezier met je merrie!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 08:04

Haha, meestal heerst er niet zo'n eensgezindheid ;)
dankjewel :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:19

Mooi paardje hoor! Maar idd best wel op de voorhand.. Het lijkt zelf wel of het paard wat overbouwd is. Is dit zo of lijkt dit zo omdat ie wat op de voorhand is?
Ik zou er zelf ook voor kiezen om paard wat ronder in te stellen, en dan veel schakelen zodat het achterbeen sterker wordt.
En aan de dubbele longe trainen helpt ook goed :)

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 14:23

dankje, ze is idd een klein beetje overbouwd, maar heb het nog nooit gehoord dat dat opvalt onder het zadel. Ik krijg irl ook nooit te horen dat de achterhand zo zwak is als ze hier blijkbaar lijkt, dus volgens mij valt dat ook best wel mee :) Ze moet zowieso sterker worden hoor,dat is dus wel een aandachtspuntje als we deze dingen oefenen, daar blijven we ook zowieso mee bezig, maar ehct op de voorhand vallen is verleden tijd :) Dubbele longe is helaas niks voor mij, heb ik al getest, maar ik kan er niet mee overweg in een grote bak en ik heb geen afgezette longeercirkel. Aan de longe is ze trouwens actief zat van achteruit! Daar heeft ze geen dubbele longe of pessoa od nodig :)

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 17:57

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 21:47

jep!

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:26

Wat zijn jullie leuk samen! Ben het wel eens met wat er gezegd wordt en daarom ook wel benieuwd naar een standfoto. Ze is dus iets overbouwd? Ze zou van mij ronder in de bovenlijn mogen. Zoals je laatste foto (dacht ik, die iets uitschuiven) in het groen. Ze loopt daar qua evenwicht iets te ver op de voorhand maar bolt keurig op en in deze houding mag je op dit niveau heus wat verder voorover :)) Je een na laatste foto vind ik voor 'meer aan het werk zijn' de mooiste. Wel laat ze daar haar kruis wat hoog en zou ze daar wat mooier mogen bollen. Op een aantal foto's zie je haar buik er wat uit komen en haar rug juist wat lager hangen. Dit zien we liever niet, de buikspieren mogen aan het werk zodat ze haar rug mooi opbolt. Hierdoor (kip en ei verhaal uiteraard :+ ) kan ze mooi haar bekken kantelen en krijg je een paard wat heel mooi de achterhand eronder brengt. Zeker niet het makkelijkste type hiervoor maar denk dat jullie goed op weg zijn :D Oefenen, oefenen, oefenen :P Paardrijden is zoo niet makkelijk!!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 23:07

dankje! Ze moet idd vooral het bekken meer kantelen...maar we hebben gisteren ontdekt dat ze daar iets of wat vast zit (ze reageert heftiger dan 'normaal' als je er met je vingers over gaat. Dus de osteo komt volgende week en ik ben benieuwd of dat ook verschil gaat maken :)

standfoto zonder zadel op vlakke grond heb ik eigenlijk niet :P

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 23:13

Ben benieuwd wat de osteo zegt, hoop dat ze haar lekker los kan maken :)) Beetje kauwgom tussen die kaken en gaan :D :D

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 23:18

Jep, ik ben ook benieuwd :) We hebben gisteren en vandaag gesprongen en daar werd ze ook wel lekker los van! Maar een massage op zijn tijd kan zeker geen kwaad, en het is alweer een hele tijd geleden :j

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 00:18

Sowieso een keer per jaar laat ik iemand komen bij mijn paard. Die is super lenig maar wil liever zelf bepalen welke spieren ze wel of niet gebruikt :+ Dan weet ik iig zeker dat het karakter is en geen pijn ergens!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 11:12

Ja, ik normaal ook, maar ik ben nu net weer een jaar aan het rijden nadat ze zo ziek geweest is, dus was het zowieso al wel van plan :j

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 11:21

Jeetje wat heerlijk om naar jullie foto's te kijken. Je bent heel serieus bezig met je training, het straalt er van af. Jullie gaan vast ver komen.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 08:43

Dankjewel, of we ver gaan komen vakt nog te zien, haha!

AJM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:57

Mooie combi! Ziet er idd wel wat strak uit, maar de verbetering is zeker te zien in de verschillende fotoshoots.
Gaat helemaal goed komen met jullie! :)

p.s. Wat heb je een gave laarzen. <3 Welk merk/model is het??

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 21:14

Dankjewel!

De osteo is vandaag geweest en ze bevestigde wat we voelden :) ze zat vast in het bekken (ooraak hiervan zat in de buikspieren, dit kan ook komen door het 'zwaardere' trainen), en dan links in de hals :j Ook was er nog ietsje spanning te vinden in de plaats achter de schoft, die hangt samen met de maag, dus dat is nu ook losgewerkt, moet ik gewoon in de gaten huoden en eventueel iets voor maag geven bij spannende dingen of zware training; zodat ze die niet op gaat spannen, moest ze er toch nog wat last van hebben. Alles is fijn losgemaakt en binnen 2-4 weken moeten we veel verschil zien/voelen (mits juiste training uiteraard)

Mijn laarzen zjin van De Niro, model Erika in brushed black :)

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 22:12

Ik vind dat de verbetering wel zichtbaar is! Zeker die laatste foto's daar loopt ze echt wel lekker ontspannen vind ik.

Verder, kan niet laten te vermelden dat het toch wel chapeau is dat op elke foto je kleding + setjes allemaal steeds trouw bij elkaar passen :D

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 22:25

dankje!

Fjordhorse, setjes is zowat het deel van mijn paardenhobby dat nogal uit de hand gelopen is :')

sellesob

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 10:30

Wouw jullie zien er leuk uit, mede door die setjes en wat heb jij je benen mooi naar binnen zeg ! Alleen is het niet helemaal ontspannen maar volgensmij word daar al aan gewerkt..

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 22:01

Wat bij mij veel geholpen heeft om mijn pup sterker van achteren te maken en dus ronder en makkelijker over de rug tijdens het rijden was minimaal 2x in de week longeren met bijzet. Heb ik zoveel profijt van gehad!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 23:54

Dankjewel :)

Longeren met bijzet gebeurt al 1 of 2 keer per week :)

Capri5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 12:36

Mooi paardje, ben helemaal weg van het groene setje!