euhmm.. Ik heb zaterdag les gehad, en het ging zo goed!
In het begin liep ze wat te klooien (ik had haar niet gelongeerd van tevoren dus ze had veel te veel energie..), maar na behoorlijk wat draf- en galopwerk liep ze zo netjes! Nog wel een klein beetje zoekend naar het juiste tempo, maar verder heel ontspannen en al behoorlijk nagefelijk, goede buiging links etc. Rechts is wat moeilijker nu, daar valt ze door mn binnenbeen heen (tips?). Ik was zo blij na de les
Hoor ik gister via de eigenaar van de paarden dat mijn instructrice had gezegt dat ze vond dat het snel gaat en dat we al veel vooruitgegaan zijn
@Caira: hoe bedoel je?
Verder, ik heb gister ook gereden, maar dat ging iets minder, ookweer omdat ze veel te veel energie had. en volgens mij zit de hengstigheid dr aan te komen want ze was écht vervelend! Niet willen luisteren, alleen hard willen lopen, neem ik een beetje druk valt ze weer stil, en echt niet in een tempo daartussen willen lopen.. Terwijl ze dit heel goed kan! Nja, zal dr dagje wel niet gehad hebben zullen we maar zeggen.
Nog meer tips over longeren?
Kreeg gister lichtelijk op mn kop van de eigenaar dat ik gwn in de bak longeerde zonder longeercirkel en dat dat meer kwaad dan goed deed, dus had hij een cirkel in de bak uitgezet. Ze liep wel veel ontspannener en de overgangen gingen veel makkelijker. Eigenlijk ging alles veel makkelijker. Maar dit is toch ook niet zo super goed voor de balans omdat ze nu ergens tegenaan kan lopen en niet echt op eigen benen hoeft te lopen? Of zeg ik nu iets heel doms?
Val me hierop ook alsjeblieft niet aan, zoals ik al zei, ik heb mezelf alles moeten leren omdat anderen me niet wilden/konden helpen!

aan de teugel.