Vosje, 4 jarige merrie (v. Vaillant) aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mi_ch_elle1

Re: Vosje, 4 jarige merrie (v. Vaillant) aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 17:23

Tenen naar binnen en hakken uitdrukken. Ook je kuit mag iets verder naar achter liggen.
Op sommige foto's heb je een wat strakke hand, probeer daar uit iets meer te ontspannen :)

Verder vind ik jullie een leuke combi en heb je een leuk paard!
Het gaat zeker goed komen met jullie

succes!

Reusje97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 17:43

Probeer inderdaad net als wat de rest zegt, je schouders wat rechter te houden. Voor de rest zou ik trots zijn op wat je al hebt bereikt. Als ik je foto's van eerst zie en van nu. Heb je zeker vooruitgang geboekt! Ik vind het er al netjes uitzien. Tuurlijk zijn er verbeterpuntjes, maar ik denk dat iedereen die heeft en altijd zal hebben. Ga zeker zo door, met natuurlijk de tips die je krijgt! :D Succes!! xx Veerle

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:14

'Dat ik steeds anders zit en niet helemaal in balans komt niet door m'n zadel. Ik heb altijd scheef gezeten, recehterschouder omlaag en dan knikken in mn heupen. Nu moet ik op haar echt rechtop zitten, dit vergt van mij veel energie tijdens het rijden. Soms sloft het wat af, soms zit ik kaasrecht en soms weer totaal scheef. Vandaar ook steeds de andere houding.'

Heb je, als je rechtop zit, deze knik ook? Heb je ook past van sneller moe worden bij oa. traplopen en snel kortademig? Ik herken me hier heel erg goed in, ze zijn erachter gekomen waar het door komt en dat is geen feest -O-

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 22:42

Celestial schreef:
'Dat ik steeds anders zit en niet helemaal in balans komt niet door m'n zadel. Ik heb altijd scheef gezeten, recehterschouder omlaag en dan knikken in mn heupen. Nu moet ik op haar echt rechtop zitten, dit vergt van mij veel energie tijdens het rijden. Soms sloft het wat af, soms zit ik kaasrecht en soms weer totaal scheef. Vandaar ook steeds de andere houding.'

Heb je, als je rechtop zit, deze knik ook? Heb je ook past van sneller moe worden bij oa. traplopen en snel kortademig? Ik herken me hier heel erg goed in, ze zijn erachter gekomen waar het door komt en dat is geen feest -O-

Uh voor mijn gevoel zit ik rechtop maar als ik in de spiegel kijk zit ik nog geknikt. De rest us ook wel herkenbaar. Nu maak je me bang Haha..

justmyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:57

Erg leuk paard, al vind ik haar nog wel echt puppy ogen! Het rijden ziet er goed uit voor haar leeftijd al zou ik graag iets meer ontspanning willen zien! :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 10:00

Ik vind haar er juist helemaal niet meer puppy uitzien vergeleken met toen we haar kochten. Wel blijft ze een lief klein hoofdje houden, wat misschien het puppybeeld wel verergert :D
Ontspanning is er gelukkig wel helemaal, zal proberen om dat ook in beeld te krijgen!

juliaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:34

Ik vind dat je echt een stuk trotser mag zitten op zo'n paard hoor! En als ik jou was zou ik niet zo streng zijn aan de voorkant en juist meer voorwaarts, en die krul vind ik niet nodig.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 12:49

Ja klopt, als je alles even goed doorleest zie je waaraan ik bezig ben met mn houding en het gewoon erg veel energie kost. Ook heb ik al eerder gemeld dat ik zelf niet bezig ben met de voorkant en absoluut niet streng. Het maakt me ook niet uit hoe ze van voren loopt, ene dag bied ze zichzelf fijn aan en de andere keer trainen loopt ze niet naar beneden. Voorwaarts werken we hard aan! Zoals je ziet aan mn voeten moet ik eigenlijk altijd aansporen om ahar voorruit te krijgen. Nu heb ik er een zweepje bij en is ze een stuk voorwaartser en zitten mn benen wat meer op de juiste plaats hihi :o

juliaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 18:55

Carolaaxxxx schreef:
Ja klopt, als je alles even goed doorleest zie je waaraan ik bezig ben met mn houding en het gewoon erg veel energie kost. Ook heb ik al eerder gemeld dat ik zelf niet bezig ben met de voorkant en absoluut niet streng. Het maakt me ook niet uit hoe ze van voren loopt, ene dag bied ze zichzelf fijn aan en de andere keer trainen loopt ze niet naar beneden. Voorwaarts werken we hard aan! Zoals je ziet aan mn voeten moet ik eigenlijk altijd aansporen om ahar voorruit te krijgen. Nu heb ik er een zweepje bij en is ze een stuk voorwaartser en zitten mn benen wat meer op de juiste plaats hihi :o

sorry als ik in de herhaling viel niet de bedoeling :). Maar fijn dat het al beter gaat en dat je ermee aan de slag bent!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 20:12

Maakt niet uit hoor! :D
Ja merk wel dat ik met een zweepje erbij een stuk beter kan zitten. Dan kan ik me focussen op mn houding en gaat de stoelzit er eigenlijk van zelf uit omdat ik niet steeds hoef aan te sporen. Ideale oplossing.

sellesob

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 10:43

Ziet er fijn uit ! op sommige foto's heb je je voeten niet helemaal goed liggen..

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 11:01

Bedankt!
Ja dat weet ik en staat ook al vermeld in de OP waarom dit zo is. Gelukkig is dit met goed schoeisel en wennen aan chaps goed aan het oplossen (:

SerenaPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 07:03

Mooi! Ik zou alleen proberen je hoofd meer omhoog te houden, dit ziet er netter uit.

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:52

Eens met SerenaPaard, over het hoofd omhoog houden. Ik weet hoe lastig het is, haha. Die bewegende oren zijn zoveel leuker ^^
Vind jullie er heel mooi uitzien!

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 20:15

Ten eerste: knap paardje! :D
Probeer je tenen naar binnen te houden, en meer rechtop te gaan zitten. Ook zit je een beetje in stoelzit, maar dit is ook al gezegd en kan ook door het zadel komen :) Bij sommige foto's vindt ik dat je je handen wat lager mag houden en je ellebogen meer aansluiten, maar dit kan ook aan het fotomoment liggen :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 20:19

Bedankt!

Ja ik ga voor mn verjaardag opzoek naar een nieuw zadel waar ik fijner in zit. Merk toch wel dat mn benen te ver naar voren worden geduwd door het zadel. Helaas. Gelukkig ligt hij haar nog niet slecht.

Shariell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 23:44

wauwww wat een beauty <3 , zo dik vind ik har niet en ze ziet er goed uit. het is ook goed om haar tijdje stil te hebben staan kan ze ook beetje uitgroeien je weet maar nooit wanneer het stopt. zelf misschien ietsje rechterop zitten en meer je ellebogen in je zij verder echt perfect

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 23:53

Dankje! Ze heeft afgelopen winter na het zadelmak maken al een poos stil gestaan om lekker te groeien en paard zijn. Ze heeft ook vakantie als ik op vakantir ga :d

Alicex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 23:58

Ik vind het er al heel leuk uitzien voor zo'n jong paardje!
net wat je zelf zegt, de voorkant komt vanzelf! :)
Verder heb je zelf al je verbeter punten aangegeven, met dat je hand scheef zakt, veel oefenen en goed op letten dan komt dat vanzelf!
veel succes samen!