Oké, ik weet hier geen titel voor, sorry...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 17:43

Viktor238 schreef:
xNK schreef:
Ik weet niet hoe lang je les gaat de duren maar de eerste keer/paar keren valt het nogal zwaar, omdat je de hele tijd bezig bent

Geloof me maar, ik heb al zat privélessen achter de rug, en ze worden telkens een tikkie zwaarder :o

Als je al zo veel privélessen achter de rug hebt, dan weet je toch ook wat er gevraagd wordt?
En gewoon rijden zoals je normaal ook doet, anders kan je niet geholpen worden met hetgene wat fout gaat

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 17:54

NaomiJouke schreef:
Hoe was het gegaan?

Ik hen hem nog niet gehad ;) l

J_en_Q

Re: Oké, ik weet hier geen titel voor, sorry...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:57

Ik volg xNK blijf gewoon rijden zoals je altijd doet zo kan je lesgever zelf zien wat je eventueel fout doet. Wat ik ook goed vind als ze er zelf even op gaat dan voelt ze zelf hoe je paard/ pony in elkaar zit

Starmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:58

J_en_Q schreef:
Ik volg xNK blijf gewoon rijden zoals je altijd doet zo kan je lesgever zelf zien wat je eventueel fout doet. Wat ik ook goed vind als ze er zelf even op gaat dan voelt ze zelf hoe je paard/ pony in elkaar zit

+ 1

JuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:00

NaomiJouke schreef:
Je wilt dat we je tips geven voor het rijden dus bijv.

*hakken omlaag
*rechte rug
*handen laag
*goed de figuren door de hoeken rijden
zoiets?

het ligt ook aan wel niveau je rijd ik rij met mijn handen boven de schoft (dus hoog(?))

mijn tip:

ellebogen langs je lichaam
tenen naar binnen

de gene die ik les geef hebben daarna meestal wel even spierpijn :D

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:52

JuniorJoost schreef:
tenen naar binnen

En dit moet je dus niet doen. Wederom, je hakken/tenen zijn een gevolg, geen taak. Als je je tenen naar binnen draait span je je hele been aan. Niet prettig voor je paard. (Ga maar eens op handen en knieen staan en vraag een vriendin dit te doen, niet prettig kan ik je vertellen)

Iolanthe

Re: Oké, ik weet hier geen titel voor, sorry...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:09

Even een nieuwsgierig en leergierig vraagje :D waarvan is het dan het gevolg dat je tenen naar binnen draaien? Ik heb er in het begin echt heel veel op moeten letten, en nu is het beter. Maar ik weet dus niet of dat komt door er op te letten of door ih algemeen een betere houding te krijgen.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 19:10

Sassol schreef:
JuniorJoost schreef:
tenen naar binnen

En dit moet je dus niet doen. Wederom, je hakken/tenen zijn een gevolg, geen taak. Als je je tenen naar binnen draait span je je hele been aan. Niet prettig voor je paard. (Ga maar eens op handen en knieen staan en vraag een vriendin dit te doen, niet prettig kan ik je vertellen)

Bedankt!