.Ik ben benieuwd hoe je dit gaat aanpakken.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
geerke schreef:is het iedere keer na een minuut of 10?
Weet je zeker dat hij geen spierprobleem heeft?(spierbevangenheid in lichte mate?)
berdien85 schreef:Ik ben wel even benieuwd hoe je paard bij het hek terecht komt? Je loopt er langs, toch niet er op af?
(Ik rijd ook dressuur, dus misschien mis ik daarom wat?)
Ik rij in een soort kraal met oneven zijden en hoeken. Als je daar in een volte of ovaal rijdt kom je op een punt dat het hek bijna recht voor je komt...berdien85 schreef:Ik sluit me aan bij 44Myrthe44, te stoppen voordat hij dit doet. Doet hij het wel, dan niet opgeven, dan heeft ie sowieso gewonnen. Misschien is het handig dat er inderdaad iemand bij is met een zweep, just in case..
HappyHarry schreef:Nee, wisselend, ook wel na 20 - 30 minuten. Twee dagen daarna is het lontje veel korter....
geerke schreef:ik heb dit een keer meegemaakt met een arabier....die was dus wel spierbevangen.
Maar in lichte mate.Ik heb weleens gehoord dat western paarden een hogere vitamine en mineralen behoefte hebben.Weet niet of dat waar is?
Doorheen rijden zou ik niet doen....ik ben ook blij dat ik dat toen niet gedaan heb met die arabier![]()
Misschien eens toch bloed laten afnemen voor de spierwaarden.Als dat gewoon goed is kun je hem aanpakken.
midgie schreef:HappyHarry, wat doe je dan aan b.v aan gymnastische oefeningen?
Want vaak word dat vergeten bij de western ruiters.
Waar haal je dat vandaan?
Als je op tijd was en gas gaf, was je hem voor, hij wist dan meteen dat ie dat bij jou niet hoefde te flikken en dan had je er echt een fantastisch paardje aan, dat helemaal geen beginnerspaardje bleek te zijn, maar waar alle knoppen gewoon op zaten en die je op je pinken kon rijden
Een 'externe' factor kan even helpen, maar als die persoon met die enorme zweep er niet is.... Met het 'doorpakken'-gedeelte ben ik het heel erg met je eens
spatter schreef:Ik denk het gross hier in het topic niet en als je dat niet kan moet je er zeker niet aan beginnen want dan wordt het van kwaad tot erger.
Iedere keer als je als ruiter faalt, heeft het paard zijn zin gehad en ben je nog verder van huis.
Maar ieder zijn ding.
spatter schreef:De western manier van trainen is je paard tonen dat hij het beste af is als hij doet wat je zegt.
Maar dat doe je niet door er maar in te hakken.