Help!! Jonge hengst eerst super en plots vreselijk te rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Re: Help!! Jonge hengst eerst super en plots vreselijk te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 09:54

Als hij nu totaal niet buiten komt behalve met gedwongen beweging (dus in de molen of onder het zadel) dan snap ik eigenlijk heel goed dat hij veranderd.. Lekker naar buiten met dat dier! En als dat hier niet kan moet je je afvragen of dit voor dit paard geschikt is (voor zover er uberhaupt een paard bestaat dat gelukkig wordt van constant opgehokt staan..).

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 09:59

Elk paard, maar vooral een hengst kan wel eens uit zijn concentratie zijn. Je hebt hem ook wel onderworpen aan veel nieuwe dingen. Dat is alleen maar goed hoor, maar dat moet op de een of andere manier wel verwerkt worden. Het is nu wel belangrijk dat jij de concentratie terug kan krijgen. Je moet hem leren dat hij in welke situatie dan ook wel op jouw moet blijven letten en gehoorzamen. Dat kan even duren hoor. Geef hem de tijd om zijn balans weer te vinden, maar als je met hem bezig gaat zorg dan wel dat hij gehoorzaam is. Als rijden nu een probleem is doe dan grondwerk of zet hem aan de longe.

Len_Stanley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 09:49

Bedankt voor jullie reactie's! Ik had heel wat te doen (onderanderen ook met hem) en wil even nog vertellen hoe het is geeindigt.
Ik heb het haver weg gelaten, toen ging het weer beter en hij werd weer 'normaal'.
Natuurlijk moest hij even wennen..
Achteraf is er helaas geen koop tot stande gekomen, de 'boer' (eigenaar) was heel naar/onvriendelijk en wilde echt geen dubbeltje van zijn veel te hoge vraagprijs naar beneden plots wilde hij zelfs meer etc.
Wij hebben hem toen echt veel geld cash geboden, en hij nam niks aan btw kwam hem dan wel weer halen..
Totdat er toevallig een dierenarts op stal was, ik buiten stond en die keek 1x en zag dat hij een hele rare heup had.. blijkbaar als veulen iets gebeurd! toen was het toch al klaar en heb hem helaas moeten laten ophalen -O- -O- ;( ;(
Heb nu wel weer wat nieuws gevonden ondertussen en gelijk gekocht, post zo even wat bij HAW!
Bedankt iedereen!

x_anne23

Re: Help!! Jonge hengst eerst super en plots vreselijk te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:11

jammer dat het zo gelopen is :( maar gefeliciteerd met je nieuwe paard

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:24

Even toch n reactie. .. nieuwe stal = nieuwe prikkels, dus hormonen kun wel behoorlijk op spelen. Maar een tip: ga absoluut niet anders met hem omgaan of rijden als wat je hem geleerd heeft of jij het wil. Ik heb mijn hengst toen op mijn manier zadelmak gemaalt en ingereden en nooit n probleem gehad. Later heb k me laten verlijden om bij n club mee te rijden en met al de paarden was die dan wel erg drammerig en gek... dus naar de instructeur geluisterd , voor vast enz over. ..resultaat wa as dat ik meer dan twee jaar nodig jad omij n paa erd weer "normaal" te krijgen. Ik heb de arme op een heel andere signalen gegeven , dus hij zal ist het niet meer en werd daardoor bijna onhandelbaar. ..

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 15:14

Len_Stanley schreef:
Bedankt voor jullie reactie's! Ik had heel wat te doen (onderanderen ook met hem) en wil even nog vertellen hoe het is geeindigt.
Ik heb het haver weg gelaten, toen ging het weer beter en hij werd weer 'normaal'.
Achteraf is er helaas geen koop tot stande gekomen, de 'boer' (eigenaar) was heel naar/onvriendelijk en wilde echt geen dubbeltje van zijn veel te hoge vraagprijs naar beneden plots wilde hij zelfs meer etc.
Wij hebben hem toen echt veel geld cash geboden, en hij nam niks aan btw kwam hem dan wel weer halen..
Totdat er toevallig een dierenarts op stal was, ik buiten stond en die keek 1x en zag dat hij een hele rare heup had.. blijkbaar als veulen iets gebeurd! toen was het toch al klaar en heb hem helaas moeten laten ophalen -O- -O- ;( ;(
Heb nu wel weer wat nieuws gevonden ondertussen en gelijk gekocht, post zo even wat bij HAW!
Bedankt iedereen!

ajj die zag waarschijnlijk hoe goed z'n hengst plots liep en dacht er even wat meer voor te vragen.. jammer! Maar misschien goed dat je niet tot koop bent overgegaan

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 17:57

Len_Stanley schreef:
Bedankt iedereen!

Fijn dat het weglaten van de haver gewerkt heeft, en dat het gewoon een kwestie van even wennen was.
Heel jammer van de koop, maar misschien is het gezien de rare heup wel beter zo. Wat jammer dat de eigenaar zo heeft gereageerd. Het is soms niet anders. Succes met je nieuwe paard.