Die van mij is snel afgeleid en dan helpt dat wel...Uit laten razen... tjah, mits gecontroleerd... Ik doe dat ook als mijn pony zich niet laat vangen en weg hobbelt... dan is ie het zo bui als ie niet mag stilstaan
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Die van mij is snel afgeleid en dan helpt dat wel...
silvia58 schreef:Poiuytrewq schreef:Waar zie jij dat ik heb geschreven dat hij onbestuurbaar en niet terug te nemen is dan? Dat 1 ding er niet staat betekend niet dat ik het tegenovergestelde bedoel. Best grappig sommige redenaties.
Misschien is het handig als je de openingspost even leest van de TS![]()
Zij geeft nml zelf aan dat ze geen controle meer heeft op het moment dat paard
het hoofd omhoog doet![]()
Ik heb niet gezegt dat jij geen controle hebt, want we hebben het immers niet over jou rijkunsten![]()
Dus wie leest er nu niet goed ???? Maar ja jij je gelijk hoormaakt mij niet uit
Gelukkig is begrijpend lezen en daarop redeneren iets heel anders dan ergens perongeluk overheen lezen.
missRosanne schreef:Ik zou er voor proberen te zorgen dat het paard echt zijn aandacht bij jou moet houden dus: non stop figuren rijden, voltes vergroten/verkleinen en tempo wisselingen. Als dat niet werkt zou je onder begeleiding van je instructrice met een slof aan het werk kunnen. Dit zou ik wel echt onder begeleiding doen.
MirandaFuego schreef:Zelf denk ik dat je paard deze truc heeft uitgevonden om onder het werk uit te komen en...het werkt!
Als je paard op vreemd terrein is zal hij wat meer op jou steunen en beter luisteren, in de wei voelt hij zich op z'n gemak en kan dus lekker zijn eigen zin doen.
Als hij gevoelig zou zijn neem ik aan dat hij niet gaat rennen en zou hij het bij longeren ook moeilijk hebben.
Ik denk dat je heel streng moet zijn, trekt hij aan jouw hand en sleurt je als het ware mee (ook al zit je erop, je begrijpt wel wat ik bedoel) dan geef je gewoon direct een flinke ruk terug en je laat hem zeker niet wegrennen.
Als je dat een paar keer op het juiste moment doet is het zo over.
En dat is niet zielig, hij doet het namelijk ook bij jou!
Afstappen is geen goede optie omdat hij zo alleen maar erger wordt.
Als je hem zelf niet kan/durft aan te pakken dan kun je misschien beter iemand vragen die het wel kan en daarna samen oefenen.