Paard heeft bang aan 1 bepaald huis

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

debravanesch

Re: Paard heeft bang aan 1 bepaald huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 16:02

tja, maar wer zijn er nu al zo vaak gepasseerd en toch kan ik bijna elke keer afstappen

DolleBokker

Re: Paard heeft bang aan 1 bepaald huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:47

Is het een lang stuk langs dat huis? Mijn verzorg paard durft namelijk in z'n achteruit alles. Hij vind water (en smalle fietsbruggen, vuilnisbakken, tuinkabouters met vishengel) bijvoorbeeld best eng, maar als ik hem er achteruit in stuur gaat hij wel, en eenmaal in de plas is het ook niet eng meer en dan gaat hij de 2e keer weer wel erin. Nou rij ik wel western en die paarden zijn vaak gewend om wat verder achteruit te lopen (ik rij ook weleens klavertjes 4 of slalom achteruit) veel dressur paarden vinden 4 passen echt genoeg achteruit.
Maar het is misschien te proberen, ik denk dat het komt omdat een paard dan niet kan zien waar hij langs moet en dus meer op de ruiter moet vertrouwen.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:13

BonteLisa schreef:
had zoiets laatst ook. Kwam langs een boerderij, normaal niks aan de hand maar er lagen van die groene halve tonnen. Was me zelf nooit echt opgevallen en wist dus ook niet wat het was. De eerste ging ze moeizaam maar met wat overtuiging toch langs. Bij de tweede moest ik echt afstappen. Heb nooit sporen of zweep bij en been gebruik ik zelden als ze bang is omdat ze dan vrijwel altijd steigert of achteruit loopt.
Heb het later toch maar is na gevraagt. Onder die tonnen liggen dus dode dieren.. Onder de eerste lag niks volgens mij maar had wel wat gelegen, 2de zat zoiezo iets in. Begraaf plaatsen heeft mijn paard geen last van.

Mijn paard heeft dat dus ook bij de groene dingen. hij ruikt de dood denk ik. bij 1 bepaalde boerderij met van die dingen krijg ik hem echt niet langs.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 06:52

debravanesch schreef:
Heb ik ook al aan gedacht!!! Ik heb haar gisteren even aan het fonteintje stil gezet en ze sprong echt naar alle kanten, ze wilde er echt weg, kalm werd ze helemaal niet, ook niet als ik er tegen aan het praten was. Het is net als mijn angst voor spinnen

Herhaal dit, laat je paard achter je staan. Kijk je paard niet aan. Ga zelf eens aan het fonteintje snuffelen (hand uitsteken, even aanraken en weer terugtrekken, nog een keer aanraken en dan stapje dichterbij etc.) Zelf opgegeven moment lekker dicht tegen het fonteintje aan gaan staan even gapen en kauw likken en op ruststand gaan staan.

Eigenlijk voordoen wat jij wilt dat ze met dat fonteintje moet doen. Dit een aantal keer herhalen en paard steeds dichter bij het fonteintje halen.

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 07:58

Sassol schreef:
debravanesch schreef:
Heb ik ook al aan gedacht!!! Ik heb haar gisteren even aan het fonteintje stil gezet en ze sprong echt naar alle kanten, ze wilde er echt weg, kalm werd ze helemaal niet, ook niet als ik er tegen aan het praten was. Het is net als mijn angst voor spinnen

Herhaal dit, laat je paard achter je staan. Kijk je paard niet aan. Ga zelf eens aan het fonteintje snuffelen (hand uitsteken, even aanraken en weer terugtrekken, nog een keer aanraken en dan stapje dichterbij etc.) Zelf opgegeven moment lekker dicht tegen het fonteintje aan gaan staan even gapen en kauw likken en op ruststand gaan staan.

Eigenlijk voordoen wat jij wilt dat ze met dat fonteintje moet doen. Dit een aantal keer herhalen en paard steeds dichter bij het fonteintje halen.

Haha, zal het eens proberen, maar zal een grappig zicht worden ;-)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 08:03

Heb je het al eens geprobeerd als iemand anders (zonder jou in de buurt) er met je paard langs gaat?

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 08:07

xSlvna schreef:
44Myrthe44 schreef:
Begraafplaatsen is meer eigen angst wat wordt overgebracht op de paarden denk ik, ze ruiken echt geen mensen onder de grond hoor :P.

Ze voelen wel de sfeer die er hangt, de spanning, het verdriet, misschien de geesten, wie weet. Paard voelt wel dat 'er iets niet klopt', ben namelijk zelf niet bang of gespannen bij begraafplaatsen, geen angst voor mijn eigen dood, en toch loopt het paard er gespannen langs.

Dit kan heel goed, als ik met me hond er langs loop wordt ze helemaal gek, toen ik met me vriendin haar hond en die van mij gingen uitlaten gingen ze voor de begrafplaats heel raar kijken echt heel eng! hah uiteindelijk konden we er wel om lachen.

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 08:14

Kentaro schreef:
Heb je het al eens geprobeerd als iemand anders (zonder jou in de buurt) er met je paard langs gaat?

Ja, mijn instructeur is er eens mee gaan wandelen toen ik op vakantie was en toen deed ze het ook!

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 08:28

DolleBokker schreef:
Is het een lang stuk langs dat huis? Mijn verzorg paard durft namelijk in z'n achteruit alles. Hij vind water (en smalle fietsbruggen, vuilnisbakken, tuinkabouters met vishengel) bijvoorbeeld best eng, maar als ik hem er achteruit in stuur gaat hij wel, en eenmaal in de plas is het ook niet eng meer en dan gaat hij de 2e keer weer wel erin. Nou rij ik wel western en die paarden zijn vaak gewend om wat verder achteruit te lopen (ik rij ook weleens klavertjes 4 of slalom achteruit) veel dressur paarden vinden 4 passen echt genoeg achteruit.
Maar het is misschien te proberen, ik denk dat het komt omdat een paard dan niet kan zien waar hij langs moet en dus meer op de ruiter moet vertrouwen.

Verklaar mij gek, maar ik heb het geprobeerd :P . Voor dat huis stopt ze steeds en gaat achteruit (en niet 2 passen achteruit hé). Wel gisteren dacht ik van, "jij wil achteruit, jij mag achteruit", en ik heb mijn paardje omgedraaid en achterwaarts naar en, jawel, voorbij het huis geloods!!!! *\o/* succes dus. Ze was nog wel wat schrikerig en stopte nog wel eens toen we ernaast waren, maar ik kreeg haar meteen wer achteruit :P

Ondertussen heb ik gemerkt dat aan de ene kant van het huis een draad met elektriciteit staat (heb het nu ook gehoord) en aan de andere kent dus de vijver, want eens we halfweg het huis zijn (dus net voorbij de draad en fontein) kon ik har omdraaien en verderw wandelen. Misschien ook daarmee dat ze de andere richting wel door wandeld (de draad staat eigenlijk aan het begin van het huis).