mijne ene silverking, een dartmoor pony van 32 jaar, maar helaas is ie al een paar jaar dood. hij heeft bijna iedereen op manege beekshof leren rijden
PonyPower
Geplaatst: 03-09-01 13:24
Mijn zus ging op paardrijden op een manege, en sinds toen wilde ik ook, een jaar later deed ik een schoolcursus en ik vond het harstikke leuk, daarna mocht ik ook op ponyrijden en werd ik op Goldy gezet, een oude lieve kleine merrie. Ook zat ik vaak op pinokkio een oude hobbellige ruin. Maar mijn liefde begon te groeien toen ik op Jerry mocht. Jerry is een zweetvos ruintje, een half welsh/half onbekend, hij is heel ondeugend en ik ben dan ook meer dan 20x van hem afgevallen! Ik mocht Jerry een tijdje verzorgen, een jaar lang op elke woensdag, en dat vond ik heel fijn, Jerry was lief met poetsen en hij rende altijd graag met mij naar de wei. Nu verzorg ik de manegepony Hester. Zij is ong. 90% arabier, maar zo ziet ze er niet uit. Hester is heel bijterig, vooral bij het opzadelen, dat komt omdat ze vroeger is mishandeld. Ondanks alles ben ik steeds meer van die scheeties gaan houden, vooral als ze ondeugend zijn! Ik rijd nu ong. 5 jaar, en ik heb ook een periode gehad dat ik mijn hele kamer vol plakte! Ik ben trouwens net terug van ponykamp "manege de burght" en ook daar is mijn liefde gegroeid! Waarschijnlijk vind ik het nog steeds leuk, omdat ik nooit hard ben gevallen!
Genoeg over mij! xxx PP (misschien beterbekend als Delly of Eefje?)
Lautje
Geplaatst: 03-09-01 14:36
Mijn liefde voor pony's begon al op mijn....2e!! Karin was toen 11 en kreeg haar eerste pony, dat was Manjo. Vanaf dat moment was ik besmet met het paardenvirus ! Ik ging mee naar wedstrijden en kroop onder Manjo door. Het stoerste vond ik altijd als Karin een beker had gewonnen en ze kwam aanlopen bij huis. Dan mocht ik aan het begin van de oprijlaan op Manjo en mocht dan de beker vasthouden en deed dan net of IK hem samen met Manjo had gewonnen!! Manjo was de pony waar we bij ons thuis allemaal op hebben leren rijden!! Jammergenoeg is hij in april op z'n 30e jaar overleden. Hier nog ff een paar mooie plaatjes van onze grote schat :
[img]../upload/285/manjoinoudewei.jpg[/img]
[img]../upload/285/manjoenikoudewei.jpg[/img]
[img]../upload/285/ikopdestalmanjo.jpg[/img]
Mellien
Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-01 17:08
Wat een mooi pony`tje is Manjo Lautje! Lijkt me echt een lieverdje.
Wilona
Geplaatst: 03-09-01 17:12
Pony op de manege heete Rowan was echt een droppie