Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
FriesWytske schreef:maaudy schreef:@aeolusnr1: Ehm, ik snap niet waarom jij zegt dat ik het paard verpest. Je weet helemaal niet wat er aan de hand is, ik stel gewoon een simpele vraag en jij trekt meteen een verkeerde conclusie. Bovendien weet je niet hoelang ik haar rij, wat er allemaal speelt. Dit is echt volkomen onzin waar niemand wat aan heeft.
Vind het geen onzin. Een jong paard kun je maar één keer iets goed aanleren. Iets afleren duurt langer. Daarom is het ook altijd erg belangrijk dat je een goede instructie hebt bij een jong paard. Zo zie ik de 5-jarige merrie die ik nu rijd, steeds beter worden. En kan je wel zeggen dat had ik alleen niet kunnen redden. Was ik wel een eind gekomen. Maar niet zover als ik haar nu heb.
aeolusnr1 schreef:Je zegt zelf dat je met dit paard geen les neemt.
Je zegt zelf dat het een jong paard is , amper 5j oud en 1,5j onder het zadel.
Het is hier heel duidelijk, het betreft hier een heel braaf paardje, en jij dacht dat is zo makkelijk dat ik het best zelf wat kan opleren, tjaaaa nu zien we dat het paard nog steeds geen "bijna rechte lijn" kan lopen.
Na 1,5 jaar training zou dit zeker toch al moeten lukken, en dat is niet zo, jouw kennis en kunde om een paard te beleren is verre van ontoereikend, eigenlijk heb je voor een deel dit paard zijn mogelijkheden een beetje verpest, en das eigenlijk spijtig.
Ik weet ook wel dat je dat met de beste bedoelingen deed, maar een jong en onbeleerd paard opleren is eigenlijk vakwerk, daar komt heel wat bij kijken, je hebt nog niet half de basis er ingekregen en die basis heb je nodig om verder op te kunnen verder bouwen, en ook bij problemen om even weer op terug te kunnen vallen.
Je vraagt naar goede tips, die kreeg je al bij de vleet, maar blijkbaar hoor je ze niet goed.
Er is maar één goede tip, en dat is heel dringend gaan les nemen, en het verdere beleren niet zelf zomaar wat aanklooien, maar of door een professional of samen met een professional.maaudy schreef:@FriesWytske: Dat is zo, maar vroeg me met name af of iemand een tip/oplossing of ervaring heeft.
maaudy schreef:@aeolusnr1: Ehm, ik snap niet waarom jij zegt dat ik het paard verpest. Je weet helemaal niet wat er aan de hand is, ik stel gewoon een simpele vraag en jij trekt meteen een verkeerde conclusie. Bovendien weet je niet hoelang ik haar rij, wat er allemaal speelt. Dit is echt volkomen onzin waar niemand wat aan heeft.
FriesWytske schreef:Mooi dat wij elkaar begrijpen. TS doet dat nl. niet.