Paard kan niet 'recht' lopen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:19

Mijn paard gooit zijn kont altijd naar rechts en dit geef ik blijkbaar zelf verkeerd aan. Met de juiste begeleiding vanaf de grond kom je al enorm ver. In 3 weken is dit nu al enorm verbeterd.
Je paard is van nature gebogen. En wij als ruiters kunnen dit versterken en dat was in mijn geval dus het probleem. Neem les, laat je begeleiden door iemand die verstand heeft van het paard rechtrichten.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:50

FriesWytske schreef:
maaudy schreef:
@aeolusnr1: Ehm, ik snap niet waarom jij zegt dat ik het paard verpest. Je weet helemaal niet wat er aan de hand is, ik stel gewoon een simpele vraag en jij trekt meteen een verkeerde conclusie. Bovendien weet je niet hoelang ik haar rij, wat er allemaal speelt. Dit is echt volkomen onzin waar niemand wat aan heeft.

Vind het geen onzin. Een jong paard kun je maar één keer iets goed aanleren. Iets afleren duurt langer. Daarom is het ook altijd erg belangrijk dat je een goede instructie hebt bij een jong paard. Zo zie ik de 5-jarige merrie die ik nu rijd, steeds beter worden. En kan je wel zeggen dat had ik alleen niet kunnen redden. Was ik wel een eind gekomen. Maar niet zover als ik haar nu heb.

En wie zegt dat het paard geen verkeerde dingen aangeleerd heeft door een andere persoon buiten TS? Wat een aannames en beschuldigingen, niet zo fijn voor TS.

Ik zou ook les aanraden TS, en lekker lange buitenritten.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:53

aeolusnr1 schreef:
Je zegt zelf dat je met dit paard geen les neemt.
Je zegt zelf dat het een jong paard is , amper 5j oud en 1,5j onder het zadel.
Het is hier heel duidelijk, het betreft hier een heel braaf paardje, en jij dacht dat is zo makkelijk dat ik het best zelf wat kan opleren, tjaaaa nu zien we dat het paard nog steeds geen "bijna rechte lijn" kan lopen.
Na 1,5 jaar training zou dit zeker toch al moeten lukken, en dat is niet zo, jouw kennis en kunde om een paard te beleren is verre van ontoereikend, eigenlijk heb je voor een deel dit paard zijn mogelijkheden een beetje verpest, en das eigenlijk spijtig.
Ik weet ook wel dat je dat met de beste bedoelingen deed, maar een jong en onbeleerd paard opleren is eigenlijk vakwerk, daar komt heel wat bij kijken, je hebt nog niet half de basis er ingekregen en die basis heb je nodig om verder op te kunnen verder bouwen, en ook bij problemen om even weer op terug te kunnen vallen.
Je vraagt naar goede tips, die kreeg je al bij de vleet, maar blijkbaar hoor je ze niet goed.
Er is maar één goede tip, en dat is heel dringend gaan les nemen, en het verdere beleren niet zelf zomaar wat aanklooien, maar of door een professional of samen met een professional.

maaudy schreef:
@FriesWytske: Dat is zo, maar vroeg me met name af of iemand een tip/oplossing of ervaring heeft.

Scherpe conclusie op basis van een openingspost van 3 zinnen. Congratulations!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:01

maaudy schreef:
@aeolusnr1: Ehm, ik snap niet waarom jij zegt dat ik het paard verpest. Je weet helemaal niet wat er aan de hand is, ik stel gewoon een simpele vraag en jij trekt meteen een verkeerde conclusie. Bovendien weet je niet hoelang ik haar rij, wat er allemaal speelt. Dit is echt volkomen onzin waar niemand wat aan heeft.

Les nemen of je moet zoveel ervaring hebben dat je het zelf kan ( en dat heb je niet anders zou je nu niet vast lopen met je paard!)
Nu maak je het paard er op z;n zacht gezegd in elk geval niet beter van.
En inderdaad wij weten niet hoe lang jij al rijd ( al zegt dat heel weinig!) en vertel je dus ook niet wat er al speelt. je verwacht een oplossing via bokt... lekker goedkoop maar heel onzinnig, want zonder duidelijke gegevens en de combinatie te zien kan niemand goed advies geven!
Dus nogmaals, zoek een ervaren lesgever, kost geld, maar via bokt gaat een paard goed africhten niet lukken!

FriesWytske

Re: Paard kan niet 'recht' lopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:11

Inderdaad, Aerdenhout1

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 19:45

FriesWytske schreef:
Mooi dat wij elkaar begrijpen. TS doet dat nl. niet.

@FriesWytske
Ben je er van bewust dat de gemiddelde topic door duizenden mensen gelezen wordt.
Als de gefundeerde reacties van mensen die echt iets te zeggen hebben uitsluitend bestemd waren voor de TSers dan zou het overgrote merendeel daarvan volstrekt geen zin hebben omdat zij er toch niets mee kunnen.
Mijn streven is het een boodschap over te brengen aan mensen die daar behoefte aan hebben en er iets mee kunnen.
Dit niet in de laatste plaats omdat een heel groot deel van de NL "instructeurs" geen benul hebben waar ze mee bezig zijn, zij houden voor een groot deel een commerciële machine draaiende, men verdient er zijn brood.