Witte reus aan het werk (M1)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 09:09

Ik vind dat het paard meer op het achterbeen moet (voor het M), meer verzameling, stukje achter oren moet hoogste punt zijn. Je kan hem sterker maken door in de training veel te schakelen. Stap mag meer takt, is nu nog net goed. Je benen zijn al gezegd, hierdoor wordt het beeld wat onrustig.

Verder leuk paard. Succes!

Annemun

Re: Witte reus aan het werk (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 09:40

Ik heb bar weinig verstand van dressuurmatig rijden, maar ondanks dat valt mij wel iets op aan je filmpje wat mij (en vooral je paard) stoort. Waarom zit je constant met je sporen in je lief beestje te prikken? Misschien hoort het er allemaal bij, geen idee. Maar stel je voor dat iemand jou 6 minuten lang steeds weer op hetzelfde plekje blijft prikken, zou je die niet het liefst een mep terug willen verkopen? Kan mij niet voorstellen dat het paard hier plezier aan beleefd.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:10

Ik vind dat je een ontzettend sympathiek paard hebt! Qua rijderij heb ik het idee dat je te weinig verbinding hebt, hij lijkt in mijn ogen jouw hand niet genoeg aan te pakken/wat af te breken in de rug waardoor je niet genoeg van achter naar voren kunt rijden. (of andersom ;-)) Dit zie je dan bij je eerste middendraf bijvoorbeeld (ik heb niet veel verder gekeken), dan wordt de takt wat onregelmatig. Ze loopt ook net een fractie achter de loodlijn, als ik je filmpje van het losrijden zie heb ik het idee dat ze zich een beetje aan je hand onttrekt.

Ik zou bij dit paard in de training mikken op het goed aan het been maken, zodat ie echt van achteruit naar voren naar je hand toe gaat lopen. Rijd je wel eens voorwaarts neerwaarts met dit paard?

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:51

Leuk paard, probeer wat meer je rust te nemen in de proef

Succes :D

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:14

Ik heb ook een groot paard en die loopt ongeveer net zo als jouw paard. Hij heeft dan ook een steile schouder waardoor het voor het paard moeilijker is om te strekken. Als je geen wonderen verwacht is dat okay. Ik vindt dat je een leuk paard hebt en je rijdt netjes.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:54

misschien nog een klein tipje, klink misschien wat raar maar voor je gevoel zorgen dat ze beetje voor je been loopt. zeg maar dat haar tempo niet precies onder je is maar een heeeeele kleine fractie voor jou.
alsof jullie zwaartepunten voor de helft overlappen maar die van haar net voor jou ligt. je krijgt dan ook meer het gevoel dat je haar vanaf haar kont bestuurd. voor in sb is dit goed te voelen. je kan dat ook goed controleren door daar ook in te schakelen. het zal dan namelijk makkelijker gaan aangezien ze eigenlijk in de modus staat om weg te gaan. je moet ook altijd naar voren kunnen, wanneer dit niet kan loopt ze te veel achter jou aan. krijg ook beetje idee dat dit het geval is.
bij de middendraf is vertrek oke maar dan komt ze op haar oude plek en is het weg. ze iets voor je blijven, en jij zegt wel wanneer je weer afremt.
ik weet klinkt warrig allemaal, veel scakelen helpt ook, ook om het gevoel te ontwikkelenom haar op de achterhand te krijgen.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:05

ow en thuis bij het stappen veel uitstrekken. goed los van voor zo lang en laag mogelijk, probeer haar beetje te puschen daarin. tussen door 10 sec oppakken en weer uitschuiven. zo lang mogelijk, goed de pas erin. weer omhoog en activiteit vast houden

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:55

allereerst wat een leuke combinatie en een groot paard daar hou ik wel van heb er zelf ook 1 :D

hieronder een aantal tips die echt niet aanvallend bedoeld zijn hoor maar misschien heb je er wel wat aan ;

; Meer aan het beeen krijgen zodat je niet ''elke''pas hoef aan te sporen dat is zo storend om te zien
; Zorg dat je je overgangen netter rijd zo ook naar de middenstap niet pats boem teugels loslaten maar laat ze rustig vieren tot waar ze het aan neemt en laat dr wat rustiger stappen nu maakt die korte pasjes en ziet het er gehaast uit ;
; met stilstaan neem je tijd en begin met tellen als die echt pas stilstaat met 21 , 22, 23 , 24 en ga dan pas achteruit neem je laatste pas ook mee en niet half
; probeer je paard ook wat meer op het achterbeen te zetten dus veel overgangen rijden en aansporen zodat die wat meer gaat dragen ze passen ruimer worden en meer opgerichter gaat lopen (sjouwen)
; probeer ook bij B met afwenden en bij X rechtergalop aan te springen ook daadwerkelijk bij de X aan te springen nog een pas rechtdoor en dan pas naar rechts te gaan.
'ook je 2 voltes 10 meter bij de X mogen een stukje kleiner

Al met al je belangrijkste punt is denk ik wel meer aan het been en rustiger te rijden en net wat meer netter te rijden en op de letter.