Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MarZarascha schreef:Als je je paard verder opleid ja, maar als je traint voor het M (en je rijd M op wedstrijd) ga ik er toch van uit dat je paard die oefeningen wel kan. Als je je paard niet vooruit krijgt tijdens de oefening moet je hem feller op je been maken. En niet alleen op de oefening. Let wel dat het nooit aan het paard ligt, dus je kan wel zeggen 'paard ondersteunen' maar als je paard geen schouder binnenwaarts oid zonder zweep kan moet je ook geen M op wedstrijden gaan rijden maar verder trainen.

MarZarascha schreef:Als je je paard verder opleid ja, maar als je traint voor het M (en je rijd M op wedstrijd) ga ik er toch van uit dat je paard die oefeningen wel kan. Als je je paard niet vooruit krijgt tijdens de oefening moet je hem feller op je been maken. En niet alleen op de oefening. Let wel dat het nooit aan het paard ligt, dus je kan wel zeggen 'paard ondersteunen' maar als je paard geen schouder binnenwaarts oid zonder zweep kan moet je ook geen M op wedstrijden gaan rijden maar verder trainen.

essie_blue schreef:MarZarascha schreef:Als je je paard verder opleid ja, maar als je traint voor het M (en je rijd M op wedstrijd) ga ik er toch van uit dat je paard die oefeningen wel kan. Als je je paard niet vooruit krijgt tijdens de oefening moet je hem feller op je been maken. En niet alleen op de oefening. Let wel dat het nooit aan het paard ligt, dus je kan wel zeggen 'paard ondersteunen' maar als je paard geen schouder binnenwaarts oid zonder zweep kan moet je ook geen M op wedstrijden gaan rijden maar verder trainen.
En hoe moet je 'm feller maken dan? Het lief vragen? Of je sporen er in jassen?
Nee een zweepje is een prima ondersteuning, of je nou B of Grand Prix rijdt.
liefmeisje15 schreef:MarZarascha schreef:Als je je paard verder opleid ja, maar als je traint voor het M (en je rijd M op wedstrijd) ga ik er toch van uit dat je paard die oefeningen wel kan. Als je je paard niet vooruit krijgt tijdens de oefening moet je hem feller op je been maken. En niet alleen op de oefening. Let wel dat het nooit aan het paard ligt, dus je kan wel zeggen 'paard ondersteunen' maar als je paard geen schouder binnenwaarts oid zonder zweep kan moet je ook geen M op wedstrijden gaan rijden maar verder trainen.
Wie zegt er nou dat ik mijn paard geen M proef door kan sturen? Of dat ik moeite heb met de M onderdelen. Volgensmij snap jij niet helemaal waar een zweep allemaal voor gebruikt kan worden aangezien jij het alleen maar hebt over vooruit krijgen.
Inderdaad silvia58!
Over de zweep gesproken: heb er toevallig vanmiddag net een nieuwe gekocht!
En, iedereen bedankt voor de mooie complimenten, doet me goed om te horen dat we op de goede weg zijn.
silvia58 schreef:MarZarascha schreef:Als je je paard verder opleid ja, maar als je traint voor het M (en je rijd M op wedstrijd) ga ik er toch van uit dat je paard die oefeningen wel kan. Als je je paard niet vooruit krijgt tijdens de oefening moet je hem feller op je been maken. En niet alleen op de oefening. Let wel dat het nooit aan het paard ligt, dus je kan wel zeggen 'paard ondersteunen' maar als je paard geen schouder binnenwaarts oid zonder zweep kan moet je ook geen M op wedstrijden gaan rijden maar verder trainen.
Niet meer op reageren![]()
Meisje is 16 jaar en denkt dat ze al de ervaring van de wereld heeft![]()
Word vanzelf ouder en hopelijk wijzer

MarZarascha schreef:essie_blue schreef:
Als je dat niet weet moet je ook niet doen of je er alle verstand van hebt. Is ook een beetje lastig om het via Bokt uit te leggen, maar het komt eropneer dat je hem als het ware 'wegjaagt' ( dus niet je sporen erin jassen.. ) waardoor hij, als je dat genoeg traint, al reageert op een klein schopje..

MarZarascha schreef:essie_blue schreef:
Als je dat niet weet moet je ook niet doen of je er alle verstand van hebt. Is ook een beetje lastig om het via Bokt uit te leggen, maar het komt eropneer dat je hem als het ware 'wegjaagt' ( dus niet je sporen erin jassen.. ) waardoor hij, als je dat genoeg traint, al reageert op een klein schopje..
Maar ik denk niet dat je mij iets hoeft uit te leggen hierover..
Anoukk_ schreef:ojee. ik start zz-zwaar en train ook met zweep.. beter even terug naar de b denk ik ?
Ts; ziet er goed uit! mooie foto's zo met die achtergrond.
je mag wel iets trotser gaan zitten! je kunt jezelf nog 3 meter langer maken joh.
mooi paard !