Rechterhand geen stelling, HELP!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Donnieboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 10:30

Sonja schreef:
Dat moet je niet willen, alleen rechts trainen.
Laat je nou maar gewoon goed begeleiden, dan komt het uiteindelijk allemaal wel goed. Mits de koetsier ook wil leren overigens, want dit hóórt niet bij menpaarden. Dus ook voor de kar gaat er iets niet goed.

Zal gaan navragen bij de kar, daar heb ik eigenlijk niks mee te maken. Dit gebeurt iedere dinsdagochtend als ik op school zit. Waar zou het probleem dan kunnen liggen?

Imitador

Re: Rechterhand geen stelling, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 10:36

Je paard moet aan beide zijden gelijk worden, even lenig, even gespierd. Kijk eens op paardenbegrijpen.nl voor oefeningen, daar staan ook goede instructeurs in de buurt die je hierbij kunnen helpen.

Donnieboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 10:39

Imitador schreef:
Je paard moet aan beide zijden gelijk worden, even lenig, even gespierd. Kijk eens op paardenbegrijpen.nl voor oefeningen, daar staan ook goede instructeurs in de buurt die je hierbij kunnen helpen.

Bedankt!

lottee_xoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:42

ik heb precies het zelfde probleem alleen dan de linker stelling. er werd tegen me gezegd dat ze 'scheef' is, maar mijn paard is niet scheef. elk paard heeft een moeilijkere kant, de ene heeft het heel erg en bij de ander merk je het niet eens. ik heb wat tips gevraagd aan mijn docent die veel weet over paarden met problemen. ze vertelde me dat ik haar recht moest laten lopen en niet in de stelling moet zetten, ook op de andere hand, en dat je dat een paar keer doet, en dat je het dan weer in stapjes op pakt zodat ze haar spieren kan ontwikkelen. ik ben er zelf ook mee bezig, en bij mij werkt het (:

SheeNegro

Re: Rechterhand geen stelling, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:51

Dat is dus het begin van recht richten, wanneer je paard scheef is.. Het is niet dat je paard compleet krom moet staan om hem scheef te noemen.. Hij is dan gewoon niet gelijk aan beide kanten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 04:08

lottee_xoxo schreef:
ik heb precies het zelfde probleem alleen dan de linker stelling. er werd tegen me gezegd dat ze 'scheef' is, maar mijn paard is niet scheef. elk paard heeft een moeilijkere kant, de ene heeft het heel erg en bij de ander merk je het niet eens. ik heb wat tips gevraagd aan mijn docent die veel weet over paarden met problemen. ze vertelde me dat ik haar recht moest laten lopen en niet in de stelling moet zetten, ook op de andere hand, en dat je dat een paar keer doet, en dat je het dan weer in stapjes op pakt zodat ze haar spieren kan ontwikkelen. ik ben er zelf ook mee bezig, en bij mij werkt het (:

En dat wordt dus 'scheef' genoemd ;)

Je moet niet alles letterlijk nemen. Als ze zeggen dat een paard 'op z'n kop' loopt wil dat ook niet zeggen dat er 4 pootjes in de lucht spartelen.

pindaknor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 15:51

Spelen met je binnenteugel (kleine kneepjes maken en ondertussen ontspannen), als je teugels in een boogje vallen geef je wat been bij met je binnenbeen, ook je buitenteugel er goed aanhouden, maar voordat je goede stelling kan rijden moet hij wel actief zijn! Dat is ook mischien de rede dat je been niet goed doorkomt.
En blijven proberen... Ik heb er ook last van.

Sapulcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:29

Je paardje is scheef. Dit is normaal, elk paard is wel eens scheef. Dit kan komen door verkeerde training, of lange tijd stilgestaan.
Goed doorrijden, stelling beide kanten vragen en je paard "recht" maken. Instructrice zoeken is ook geen verkeerd idee :j.