Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Waren aan het draven en de pony schrok dus sprong opzij, waardoor ik een beetje scheef kwam te hangen. Daar schrok hij zo van dat hij het op een rennen zette.. Pony was verder echt altijd super braaf en nuchter.
Waratje schreef:BenteMaxime schreef:Ik heb altijd het idee dat je paard er juist ontspanneder van word. Als ik zonder zadel rij zit ik ook veel relaxter dan met zadel. Als ik zonder zadel rij merk ik dat het paard ook losser is. Weet niet wat jullie ervaring hiermee is?
Klinkt alsof je dan meer aandacht moet hebben voor het ontspannen zitten met zadel. Mijn merrie houdt haar rug in ieder geval meer vast als ik zonder zadel zit, zij ontspant dus juist niet zonder zadel.
Waratje schreef:Als je netjes rechtop op je paard zit, zit je per definitie met zitbeenknobbels IN de rug van je paard. Dat jouw paarden daar geen problemen mee hebben is mooi, maar dat maakt niet dat dit voor alle paarden geldt en bovendien is het ook afhankelijk van hoe lang en intensief je rijdt.

nou ik was blij met die pluk manen die ik te pakken kreeg anders was ik echt bodemonderzoek gaan doen 
Waarschijnlijk toch die zitbeenknobbels, die van mij is sowieso wel gevoelig aan de hulpen.