Mijn nieuwe (Leuns Veld's Lord) pony Amazing Grace!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 12:03

ben het wel een beetje met bovenstaande eens, een jong kind kun je niet vergelijken met het goed rijden van een pony dan een volwassen persoon dus rijtechnisch zal er best wel een en ander aan gemankeert hebben maar dat wil niet zeggen dat de pony kwaad mee aangedaan is.

waarschijnlijk is ze beter geworden omdat ze daadwerkelijk nu aan het werk gezet wordt ipv een beetje rond hobbelen met een kind op de rug. En ook het karakter wordt daardoor mee beinvloed de pony zal bij het kind wel zelf baas zijn geweest ipv andersom.

Lottie84

Re: Mijn nieuwe (Leuns Veld's Lord) pony Amazing Grace!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 15:15

Ik ook hoor, ik bekritiseer haar manier van rijden ook helemaal niet. Ik wilde daarmee alleen laten zien dat ze nu op een andere manier moet leren lopen. Ik heb niks tegen de vorige eigenaresse, is een lieve meid!

Lottie84

Re: Mijn nieuwe (Leuns Veld's Lord) pony Amazing Grace!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 16:13

Ik heb de pony overigens helemaal na kunnen trekken, vandaar dat ik veel informatie heb, maar dat zet ik niet online, omdat ik dat niet netjes vind. In ieder geval draait het er nu om dat ze rustig en ontspannen is en blijft en dat we haar weer op een fijne manier aan het lopen krijgen.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 11:54

Wat een leuk paard :D en wat een schattige foto's met dat kleine meisje erop :D

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 13:17

shirleyp schreef:
Leuk beestje! Bij ons op stal staat ook een Leuns Veld's Lord, ook een erg fijn dier om te zien :)

Moet zeggen dat ik het niet echt stijlvol vind om foto's van de oude eigenaresse erbij te plaatsen :o Ook al is ze dan redelijk onherkenbaar. Aan het postuur te zien is het een jong grietje, ik sta er dan ook niet van te kijken dat een ouder iemand (meer motorische vaardigheid en techniek) het beestje 'leuker' aan het lopen krijgt. Denk dat het ter vergelijking is bedoeld, maar dit is natuurlijk een beetje appels met peren vergelijken.

Wel erg fijn om te zien en te lezen dat ze zo op knapt! Veel succes!

Mijn eerste idee was dat ook, dat ik het niet zo netjes vind dat je ter vergelijk foto's van vorige eigenaresse erop zet.
Weet de vorige eigenaresse er van?
Kan best dat de pony misschien niet al te makkelijk is geweest, maar ik weet niet of ik hier blij mee zou zijn als ik op deze manier geconfronteerd wordt met het verhaal en foto's(indien ik in voeten van de oud eigenaresse zou staan). Dus ik ga ook mee met wat ik hierboven gequote heb.
Zo te zien betreft het hier een kleine meid, die wrs hierop had moeten leren, waar misschien de pony niet helemaal geschikt voor is. Waardoor het overkomt als "gevaarlijk".

Fijn dat de pony bij jullie iig helemaal naar wens is. :) Je ziet idd meer aanleuning en aan de teugel tov de eerste 2 foto's van de oud eigenaresse. Maar naar verwachting zal dat kleine meisje nog niet zoveel overmacht over de pony hebben gehad als dat jezelf hebt.
Succes en geniet van de pony.