Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Resistance schreef:Als je haar nou eens goed losgooit voordat je gaat buitenrijden? En inderdaad met een martingaal rijden.
Emmaa_ schreef:Resistance schreef:Als je haar nou eens goed losgooit voordat je gaat buitenrijden? En inderdaad met een martingaal rijden.
Ik wil niet voor de TS spreken hoor, maar de merrie die ik rijd kan ik een uur dressuurmatig flink aan het werk zetten en die kan dan buiten alsnog met 4 benen de lucht in gaan en in een soort piaffe door het bos dartelen. Dat wordt echt net een hert en zodra ze buiten komt wilt ze alleen maar hard. Ik heb zo het vermoeden dat het paard van TS hetzelfde doet omdat het nogal bekend gedrag is
aikon schreef:Mijn ervaring met race monsters is dat een martingaal niet gaat helpen.Ze steken hun neus naar voren, niet omhoog.
Een slof werkt beter, een scharenbit (denk pelham) met kin RIEM nog beter. Niet de hele weg er aan blijven hangen, want dan werkt die ook niet. Eentje met 2 ringen, dus dubbele teugel, is beter voor een onervaren iemand. De 2e teugel als rem, anders niet.
LianneJans schreef:Als ik alleen rijd wil ze steeds snel. Als ik met iemand anders rijd dan blijft ze daar wel bij, maar helaas kan ik bijna nooit samen rijden. Medische klachten kunnen het niet zijn denk ik... ze vind crossen gewoon iets te leuk haha. Maar ze is gewoon haast niet te houden.