Terug naar stal willen als ik naar buiten ga

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

patricia2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 09:48

gemma92 schreef:
Mijn paard heeft ook precies dit! Staat ook bij iemand aan huis.. Ik doe ook het eerste gedeelte er naast en dan gaat het wel, alleen is trouwens helemaal drama :')..

dit probleem heb ik ook.. en zodra ik met iemand anders meerijd, niks aan de hand wil die juist graag voorop.
ik ben nogsteeds zoekende naar de gouden tip! ik vind alleen naar buiten heerlijk,
heb een prachtige omgeving waar hij staat (bussloo) maar heb nog maar twee keer een heel rondje kunnen rijden vanaf huis, vind ik erg jammer

patricia2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 09:51

Poiuytrewq schreef:
belonen!! Het is goed om niet boos te worden, je moet hem eigenlijk een soort van uitlachen om de 'mood' erin te houden. Je laat je toch niet sollen door een dier met de hersengrootte van een sinaasappel!!
Heb je wel veel meer uithoudingsvermogen dan je paard voor nodig .. en wat geduld :D

hahaha super leuk gezegd. ik doe het vaak zo, als mijn paard in een goede bui is werkt hij uiteindelijk na zo'n 2/3 keer staken mee. heeft hij echt geen zin, dan niet en zit er niets anders op als het halve rond'je' lopen... :')

patricia2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 10:06

Heee! Ik kon eerst ook niet naar buitren zoals ik toen al reageerde, maar het is me gelukt.
Ik heb zijn angst, koppigheid of wat het dan ook was overwonnen.
Hij wilde altijd keren, als hij wilde keren deed ik het eerst met stem, zwaar en boos als hij wou keren en zodra hij dan weer vooruit in de goede richting ging 'lief' praten en belonen.
wanneer de boze stem niet helpt, ik had mijn zweep andersom, dus vooruit als hij wilde keren tikte ik met de zweep bij zn neus (zachtjes hoor) en hier schrok hij van dus liep hij vooruit, en dan weer belonen. hierna als hij wilde keren hoefde ik de zweep alleen maar vooruit te houden en dan liep hij al door.
Nu lexie weet dat hij toch wel door moet lopen doet hij het gewoon helemaal niet meer en genieten we samen van een buitenritje met lange teugel. dit had ik niet eens durven dromen.
Soms heeft hij nog wel zo zn acties maar kan hem nu wel de baas buiten! <3 <3

Succes!!