Dark Shadow: Zwarte 4-jarige ruin, in champagne setje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 15:55

In dat geval: Mijn instructrice is denk ik wel tevreden, heb 1x in de week les sinds een paar maanden, dus ik weet niet precies hoe zij erover denkt haha. Ik wil vooral dat hij plezier blijft houden in wat hij doet, want als het al zo goed gaat, dan kan het ook juist een keer teveel voor hem worden. Daarnaast moet hij nog constanter in de aanleuning worden en inderdaad zijn hals verlengen(om het fries eigen opkrullen van de hals eruit proberen te rijden). Daar zijn we mee aan het oefenen & we doen het lekker rustig aan!

Super leuke en lieve reacties, hartelijk dank!!
& Ik hoop inderdaad dat ik eruit kan rijden, wat hij in zich heeft. :)

Equi_Assist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:43

Wat een gaaf paard! Probeer zelf te blijven zitten (vooral bij het schakelen) en probeer luchtig te zijn/blijven in je hand. Op sommige foto's zou ik iets meer lengte in de hals willen zien (je werkt dan ook wat terug met je hand en hij lijkt niet meer van achteruit te komen, het achterbeen blijft dan achter), maar op andere foto's vind ik het plaatje juist erg mooi (maar ook daar lijkt je hand wat 'stijf dichtgeknepen'). Probeer van achter naar voren te rijden. Al met al wel hele mooie plaatjes, ziet er netjes uit!

DanielleVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:37

Wat een onwijs mooi paard heb je daar!
Het meeste commentaar geef je zelf al, en ik weet dat het moeilijk is om een jong paard langer te krijgen aan de voorkant, dat heb ik zelf ook, haha!
Ik zou inderdaad letten op je zit, soms kantel je je bekken teveel en maak je je rug te bol, je noemde dit zelf 'duwen'.
Een goede oefening kan zijn om op een kussen te gaan zitten en rustig van voor naar achter te kantelen, rondjes en achtjes te maken met je bekken. Dit zorgt er ook voor dat je grotere beweging van je paard met minder beweging in je bekken kan volgen, omdat je bekken losser, maar toch stabieler worden.
Veel succes verder! :)

Jolien_x

Re: Dark Shadow: Zwarte 4-jarige ruin, in champagne setje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 11:18

KARLIJNTJE!
Haha, wat leuk! Ik was hier een beetje uit verveling op HAW aan het rondkijken en toen dacht ik; heee is dat niet.. jaha dat is Karlijn!
Je hebt jouw paardje al aardig voor elkaar! Echt een knapperd zeg! Ik loop met mijn paard tegen hetzelfde aan. Hij kruipt af en toe achter de loodlijn waardoor je niet constant helemaal van voor naar achter rijdt (al heb jij er al ontzettend mooie momenten tussen zitten). Maar ja dat weet je zelf denk ik ook wel! :)) Het paardje is jong, maar ik denk dat hij het balans en de kracht nog niet helemaal heeft om dat al constant te kunnen! Blijven trainen en jij komt ver met dit beest! Echt super leuk!
We moeten snel weer een keer daten chick!

Liefs,
Jolien!

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:04

Leuk hoor
Probeer niet zoveel met die voorkant bezig te zijn

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:36

Moderatoropmerking:
Berichten tegen de regels van RT-HAW zijn verwijderd.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:16

Karlijn!!
Lachen dat ik je tegen kom op bokt :D
Mooi paard hoor! Probeer niet met je bovenlichaam naar voren te duiken, en je schouders naar achteren te houden. Ziet er mooi uit verder!

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 15:38

Mooi! Bij het uitdraven lijkt hij heel goed de ruimte op te zoeken met zijn hoofd, misschien is het dus een idee om ook tussendoor hem wat meer ruimte te geven en te kijken of hij je dan volgt, en dan daarna weer op te pakken.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 18:52

Ik heb de ultieme tip voor je: in een trailer laden en naar mijn adres sturen :wow:

Nu even serieus, ruimte in de gangen heeft ie, verder ga ik mee met de rest, soms wat meer halslengte. Verder ziet er keurig uit! Nu volop harmonie vormen zodat die hele kleine houding puntjes vandoor ook weg gaan vallen!