Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tommie50 schreef:Ziet er goed uit hoor.
Wat mij op valt is dat je soms je rug hol lijkt te trekken en inderdaad (wat hierboven al genoemd is) mee naar voren duikelt. Probeer je schouders te ontspannen en je armen losjes langs je lichaam te laten hangen en daarbij ook je rug te ontspannen (heb hier zelf ook moeite mee). Om de achterhand meer aan het werk te zetten zou je veel (schijn) overgangen kunnen rijden en veel voltes/slangenvoltes waarbij ze haar achterbenen echt goed moet onderbrengen.
Succes!
xKirst schreef:Ik ga wel mee met bovenstaand commetaar..
Als je paard niet voorwaarts genoeg is, zou ik er gewoon een zweep bijpakken om hem een klein tikje te geven
Misschien ook een tip om een keer zonder beugels te rijden?
Succes met haar!
en ja zonder beugels zal ik eens proberen ! galopje2000 schreef:leuke combinatie zijn jullie! ik vindt wel dat je je paard nog wat meer bij elkaar mag rijden dat is voor het beeld ook mooier! dan bedoel ik dat je hem nu erg lang in de hals hebt lopen en wat weinig achter hand gebruik. als je wat meer zijn achterhand activeert door voltes en (schijn)overgangen en zorgt dat hij goed aan het been is kun je hem van voren ook wat ronder en hoger in stelen zodat hij wat meer dragend gaat lopen. ik hoop dat je er wat aan hebt! veel plezier met je paard, lekker blijven oefen en dan komen de winstpunten vanzelf!
BaileyMix schreef:Mij valt inderdaad ook vooral op dat ze ontzettend vasthoudt, volgens mij in de kaak. Daarbij loopt ze ook bij lange na niet actief genoeg, en lijkt ze een beetje stijf door haar lijf. Ik zie een paard en ruiter die het heel goed proberen en lekker oefenen, maar een paard dat lichamelijk eigenlijk niet lekker zit.
Als ik jou was zou ik die voorkant nog wat loslaten, laat haar maar wat langer en lager lopen. Dan kan ze misschien wat loskomen in de rug en wat soepeler worden. Als je haar van voren wat losser laat zal ze ook minder steun hebben, en dus echt zelf moeten gaan lopen. Dan zal die handrem er ook af gaan, ze moet gewoon vertrouwen krijgen, ze mág lopen! Lekker veel voltes en slangenvoltes en af en toe lekker laag longeren. Dan moet het vast goed komen