Zolonia (Germus R x Wolfgang) at work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tommie50

Re: Zolonia (Germus R x Wolfgang) at work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 16:05

Ziet er goed uit hoor.
Wat mij op valt is dat je soms je rug hol lijkt te trekken en inderdaad (wat hierboven al genoemd is) mee naar voren duikelt. Probeer je schouders te ontspannen en je armen losjes langs je lichaam te laten hangen en daarbij ook je rug te ontspannen (heb hier zelf ook moeite mee). Om de achterhand meer aan het werk te zetten zou je veel (schijn) overgangen kunnen rijden en veel voltes/slangenvoltes waarbij ze haar achterbenen echt goed moet onderbrengen.
Succes!

kusjemariska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 16:20

Tommie50 schreef:
Ziet er goed uit hoor.
Wat mij op valt is dat je soms je rug hol lijkt te trekken en inderdaad (wat hierboven al genoemd is) mee naar voren duikelt. Probeer je schouders te ontspannen en je armen losjes langs je lichaam te laten hangen en daarbij ook je rug te ontspannen (heb hier zelf ook moeite mee). Om de achterhand meer aan het werk te zetten zou je veel (schijn) overgangen kunnen rijden en veel voltes/slangenvoltes waarbij ze haar achterbenen echt goed moet onderbrengen.
Succes!

Ja dat zag k zelf ook op de foto's maar normaal is dat minder en krijg k altijd te horen dat k netjes rechtop zit , ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat ze wat sterk was aan de voorkant .

Is goed , achterhand er meer onder gaan we aan werken ! :)

xGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 16:58

Ik vind het lijken dat je je paard op alle foto's lijkt te porren met je spoor. Probeer je voeten af zijn buik te houden, daar schiet je niets mee op. Na een keer drukken moet je reactie hebben, en als je dat niet hebt zorg je dat je na nog een keer ben geven vooruit gaat. Anders heb je niets aan het actie-reactie.

kusjemariska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 17:07

Jaa , k zal mn sporen af doen en er naar toe werken dat ze op gwn 1 x been reageert :)

Menyanthes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:15

Ik ga wel mee met bovenstaand commetaar..
Als je paard niet voorwaarts genoeg is, zou ik er gewoon een zweep bijpakken om hem een klein tikje te geven
Misschien ook een tip om een keer zonder beugels te rijden?

Succes met haar!

kusjemariska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 05:10

xKirst schreef:
Ik ga wel mee met bovenstaand commetaar..
Als je paard niet voorwaarts genoeg is, zou ik er gewoon een zweep bijpakken om hem een klein tikje te geven
Misschien ook een tip om een keer zonder beugels te rijden?

Succes met haar!

Zweep heb k er bij :) en ja zonder beugels zal ik eens proberen !

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:06

leuke combinatie zijn jullie! ik vindt wel dat je je paard nog wat meer bij elkaar mag rijden dat is voor het beeld ook mooier! dan bedoel ik dat je hem nu erg lang in de hals hebt lopen en wat weinig achter hand gebruik. als je wat meer zijn achterhand activeert door voltes en (schijn)overgangen en zorgt dat hij goed aan het been is kun je hem van voren ook wat ronder en hoger in stelen zodat hij wat meer dragend gaat lopen. ik hoop dat je er wat aan hebt! veel plezier met je paard, lekker blijven oefen en dan komen de winstpunten vanzelf!

kusjemariska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 19:09

galopje2000 schreef:
leuke combinatie zijn jullie! ik vindt wel dat je je paard nog wat meer bij elkaar mag rijden dat is voor het beeld ook mooier! dan bedoel ik dat je hem nu erg lang in de hals hebt lopen en wat weinig achter hand gebruik. als je wat meer zijn achterhand activeert door voltes en (schijn)overgangen en zorgt dat hij goed aan het been is kun je hem van voren ook wat ronder en hoger in stelen zodat hij wat meer dragend gaat lopen. ik hoop dat je er wat aan hebt! veel plezier met je paard, lekker blijven oefen en dan komen de winstpunten vanzelf!

Gaan we doen ! Bedankt voor de tip ! :)

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 11:36

Offtopic: Volgens mij is dit een halfzusje van mijn twenter (moeder is Fiona), klopt dat?

Ontopic: Probeer inderdaad aan je houding te werken, je bolt jezelf wat op. Trots zitten, borstbeen naar voren en jezelf in het geheel lang maken. Verder zou ik in de training eens kijken of je je paard wat lager en ronder kan instellen, daarmee creëer je wat meer rek in je paard.

DutchRiders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 11:37

Gaaaaf paard, daar zie ik wel wat in :j

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 11:48

BaileyMix schreef:
Mij valt inderdaad ook vooral op dat ze ontzettend vasthoudt, volgens mij in de kaak. Daarbij loopt ze ook bij lange na niet actief genoeg, en lijkt ze een beetje stijf door haar lijf. Ik zie een paard en ruiter die het heel goed proberen en lekker oefenen, maar een paard dat lichamelijk eigenlijk niet lekker zit.

Als ik jou was zou ik die voorkant nog wat loslaten, laat haar maar wat langer en lager lopen. Dan kan ze misschien wat loskomen in de rug en wat soepeler worden. Als je haar van voren wat losser laat zal ze ook minder steun hebben, en dus echt zelf moeten gaan lopen. Dan zal die handrem er ook af gaan, ze moet gewoon vertrouwen krijgen, ze mág lopen! Lekker veel voltes en slangenvoltes en af en toe lekker laag longeren. Dan moet het vast goed komen :)

Ja, sporen af en probeer haar mooi los te krijgen in de bovenlijn. Het is net of probeer je nu krampachtig rechtop te zitten. Ga lekker trainen.. laag, voltes, stukjes vooruit rijden en pak even wat extra stelling links en rechts mee. Het ziet er wat 'statisch' uit. Eerst los door het lijf, lekker voorwaarts en dan kun je wat oppakken en dan weer laag. Word hij los en sterker van, kan jij netter, zonder teveel moeite zitten.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 12:26

Vind je dekje heel erg gaaf, ben erg benieuwd hoe dit paard gaat lopen op het moment dat je m wat lager gaat rijden zodat ze dr rug los laat. Je komt er wel! :D

miranda_147

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:16

Die schuine beugelblokjes is niet echt goed voor je enkels en je hebt minder draagvlak/steun van je voeten in je beugels. Sporen af doen. Als ze bokt op 1x tik met zweep gelijk nog een tik en consequent rijden maar ook weer gelijk belonen als ze wel voorwaarts is en ruimte van voren geven.

kusjemariska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 20:24

Iedereen bedankt voor de tips ! Zal er aan gaan werken ! =)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:29

leuk paard hoor!
Mij vielen meteen je handen op, probeer ze hoger en trotster te houden.
succes!

marieke1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 17:50

Zit er al leuk uit hoor!
Wat ik zou proberen is om vanuit de voorwaartse ontspanning nagefelijk te rijden. dus met inrijden hoofd laat. wat het paard dan doet is ontspannen lopen en hij rekt al zijn spieren op in zijn hals, rug, lendenen en kont. zo worden alle spieren al goed warm. wel moet je hierbij opletten dat je paard wel voorwaarts blijft lopen. dit hoeft niet persee snel te zijn, maar hij moet actief zijn voor je been. hij moet dus gelijk reageren op je been. Als het paard met zijn hoofd naar beneden wil lopen wil hij ook je hand volgen. hij wil dus zelf ontspannen lopen. vanaf hier kun je hem ook meestal makkelijk oppakken om hem hoger in te stellen.
waar ik verder nog op zou letten is dat je meer een boog in de hans van je paard krijgt. nu is de nek van het paard nog vrij recht. alleen door de 'valse' knik lijkt het paard aan de teugel te lopen. de valse knik wil zeggen dat het paard alleen met zijn nek gebogen loopt.

Ik zou veel afwisseling rijden, tempowisselingen, veel bochten en oefeningen. alles zodat de basis er heel goed inzit. veel mensen vergeten dit en komen daar op een hoger niveau achter, dan lukt het allemaal niet meer. dus zorgen dat het paard doet wat jij wilt en de kant op gaat die jij wilt zonder dat hij protesteerd of terug trekt. zorg dat je paard rechtgericht is, hij moet dus in het rechte spoor lopen van zijn voorhoeven om het maar zo even te noemen. het hoofd moet er dan ook recht voor zitten, zonder dat hij aan één teugel zwaarder is.

hopelijk heb je hier iets aan en veel sucses verder!

tulonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:17

bij toeval ondekte ik dit toppic, door een tip van iemand,
zodoende mijn reactie,

wij hebben deze merrie nl gefokt.
dus erg leuk om haar weer tegen te komen.
hoe groot is ze?

ze is uitgegroeid tot een mooi paard.
ik las dat jij haar nu een jaar in bezit hebt.
kreeg nl ooit een mail van haar eigenaar, toen ze een jaar of 6/7 was, maar dat ben jij volgens mij niet.

heb nog foto'' s van haar als veulen, misschien vindt je dat leuk.
heel veel succes met Zolonia, hoop dat je er veel plezier mee zult hebben.

oftoppic, princesj dat zal dan Gulonia zijn. ook deze hebben wij gefokt.

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:44

Ziet er goed uit Mariska! En al zeker een verbetering met die keer dat we kwamen kijken.

Let idd op je kapstokjes. Maar ach, veel mensen hebben hier last van. Als jullie samen maar plezier hebben!

Tulonia, die oude eigenaar dat ben ik!

tulonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 14:42

ha op die manier, dacht al dat het iemand anders moest zijn,
jij had toen ook een foto meegestuurd, ik herkende het gezicht nu ook niet.
merrie is nog steeds erg mooi.

Mariska, nogmaals heel veel plezier met haar.

kusjemariska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 16:17

@Tulonia Haha wat leuk ! ze is nu ong. 1.67 !

Bedankt iedereen voor de tips , we gaan er aan werken !