Sjolvir schreef:Zie het al is al uitgelegd! Reden om het zo te doen ipv afwenden bij A of C en dan appyeren,
is dat als je een L of R omkeert rijdt je je paard veel makkelijker uit de wending mee kan nemen.
Stappen, leer je paard vanuit rust te stappen, ga niet altijd als je stapt iets doen, dus niet altijd aangalopperen, of halthouden,
of KW rijden, ook gewoon soms niets dan stap.. en als ze dan braaf is, laten zakken.
Zo leert ze er rust in te houden.
Die van mij weet ook stap, dan zie je haar denken, ik moet wat, wat moet ik, ik wil wat, wat wil jij, als ik nou alvast... Ik ga maar...
Kortom probeer ook soms "niets" te doen, behalve gewoon stappen.
Punten met een fjord kwijtraken in de stap is doodzonde, want met nette stap stukken kan je 2 x een dikke voldoende voor een
KW scoren en een dikke voldoende bv voor verzameld stappen en uitgestrekte stap.
Zo jammer om die punten te missen, aangezien de gemiddelde fjord geen bewegings topper is en die onderdelen,
ook door niet bewegings toppers correct uit te voeren zijn.
[/quote]
Gewoon stappen lukt gewoon hoor
gelukkig maar. Keertwendingen gaan ook goed. Ik wil nu gaan werken aan de uitgestrekte stap want ze vult niet genoeg aan van achter. Nog tips?