Nasa @ Work B dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 08:45

bo123 schreef:
dat een haflinger minder goed beoordeeld word is onzin, want ik rij zelf met m´n haf tussen de paarden en rij tot nu toe steeds bij de beste 4 en laat vele kwpners achter me. denk dat je wat meer de puntjes op de i moet zetten en dat het dan echt wel gaat komen...........succes

Ik geloof je zeker, alleen heb ik wel eens geschreven voor de jury's en heb toch wel paar keer gehoord dat toen er een haflinger of fjord de ring in kwam.. 'Oh, een haflinger, dat zal wel niets worden'. Of, 'moet je kijken wat er nu de ring in komt'. Dus sommige jury's zijn wel bevooroordeeld, maar wel grappig om te merken dat dezelfde jury toch de fjord in de top drie had staan en gewoon veel dressuurpaarden achter zich had gelaten! Dat dan weer wel! Haha :D

Maar knap gereden :j De meeste verbeter puntjes geef je zelf al aan. Probeer wel idd netjes rechtop te gaan zitten. Misschien kun je dit proberen door je borstbeen naar voren te drukken, dat kreeg ik als tip van mijn instructrice. En heeft me goed geholpen. Duurt ff voordat ik er altijd aan dacht, maar nu gaat t een stuk beter bij mij ;-)
Heel veel succes verder samen!

Def

Re: Nasa @ Work B dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 08:54

Mijn hafkruising start Z tussen de paarden en ik heb nog nooit gemerkt dat er lager werd gepunt. Dat mag je dus niet als excuus gebruiken.
Ik denk dat je goed moet werken aan de lossigheid in het lijf en aan de aanleuning en verbinding.
Volgt je paard wel goed je hand bv. met halsstrekken? Als ik de foto's zo zie denk ik dat daar de problemen zouden kunnen zitten en verruimen. Als dat niet goed gaat zit het hem meestal ook in de lossigheid door het lijf en het niet goed van achter naar voren rijden.

LVallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 09:41

Def schreef:
Mijn hafkruising start Z tussen de paarden en ik heb nog nooit gemerkt dat er lager werd gepunt. Dat mag je dus niet als excuus gebruiken.
Ik denk dat je goed moet werken aan de lossigheid in het lijf en aan de aanleuning en verbinding.
Volgt je paard wel goed je hand bv. met halsstrekken? Als ik de foto's zo zie denk ik dat daar de problemen zouden kunnen zitten en verruimen. Als dat niet goed gaat zit het hem meestal ook in de lossigheid door het lijf en het niet goed van achter naar voren rijden.

Ik heb nergens gezegd dat het door de jury kwam zover ik weet. Ze hebben me zelf gezegd dat bij iedereen de eerste proef gewoon heel streng gejureerd was, naja die jury's heb je ertussen das gewoon pech hebben meteen m'n allereerste wedstrijd zo'n jury..
Halsstrekken doet ze goed als je naar de foto had gekeken had je dat ook duidelijk kunnen zien (foto staat bij proef 1)
Nasa is heel erg los in d'r lijf ze is zo flexibel als ik weet niet wat (Merk je vooral in een parcours) Dan zal het bij mij komen door het van achter naar voren rijden want ik heb op de manege altijd al moeten sturen met m'n handen -O-
Heb nou een jaar lang moeten trainen trainen trainen om dat af te leren en nou zijn we bezig dat ik mijn handen stiller moet houden.. Heeft iemand daar ook tips voor?!

Anoniem

Re: Nasa @ Work B dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:58

Die halsstrek foto is geen halsstrekken ze wordt daar kort in de hals en duikt achter de loodlijn. Zoals ik de fotos zie loopt je hafje beetje in een valse krul ze buigt dr hoofd wel maar je ziet heel duidelijk dat de kaak en rug niet worden losgelaten.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:47

Yvank_ schreef:
Die halsstrek foto is geen halsstrekken ze wordt daar kort in de hals en duikt achter de loodlijn. Zoals ik de fotos zie loopt je hafje beetje in een valse krul ze buigt dr hoofd wel maar je ziet heel duidelijk dat de kaak en rug niet worden losgelaten.

Hier ben ik het dan mee eens.
Ik had die foto niet als halsstrekken herkend, sorry..
Ik kan natuurlijk alleen maar oordelen vanaf deze foto's, maar ik vind ook inderdaad dat de kaak en rug niet worden losgelaten.
Je ziet vaak dat mensen hun handen veel bewegen als ze niet goed in balans of onafhankelijk genoeg zitten.
Verder is het altijd handig als je er gewoon heel vaak op gewezen wordt door iemand of bv. een kruis op je hand zet waardoor je eraan herinnert wordt.

Ciscoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:58

Het ziet er netjes uit. Alleen lijkt het net of je paard soms wat opgekropt loopt aan de voorkant en ik zou de beugels een paar gaatjes langer doen dan ga je vanzelf rechtop zitten.:)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:04

Volgens mij heb je geen slechte punten gereden voor 2 groentjes!

Wat mij opvalt is dat het op veel foto's lijkt of ze met haar staat zwiept en opgekropt loopt. Misschien moet je iets minder met de voorkant bezig zijn en iets meer rijden. Ik weet natuurlijk niet of je dat zo doet, maar die indruk krijg ik een beetje van de foto's.

LVallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 17:12

Heb gisteren 162 punten gereden. Ik vond haar niet zo fijn lopen!