Filmpje op het nieuwe Paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BBBritt97

Re: Filmpje op het nieuwe Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:41

Ziet er lekker ontspannen uit.
Een tip probeer je wat meer te richten op de achterhand.

elss94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 08:19

@Corelli en BBBritt97

Grappig, ik heb gister voor het eerst les met hem gehad en juist daarmee geoefend (en ook dat mijn handen stiller moeten zijn en niet naar beneden kijken) en het ging echt heel erg goed. We gaan samen met sprongen vooruit dus ik ga dit weekend naar een onderling wedstrijdje om te kijken wat we er van bakken!

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:19

Leuke pony, ziet er leuk uit! Kan me vinden in het al gegeven commentaar.

Alleen niet helemaal over dat van de sporen. Natuurlijk zijn sporen niet om je paard voorwaartser te krijgen. Maar bij sommige paarden, ook mijn verzorgpony, helpen sporen daar wel degelijk voor. Ik kan hem natuurlijk ook zonder netjes aan het lopen krijgen, maar dan loopt hij net niet zoals ik het wil en is hij ook erg lui. Met sporen loopt hij een stuk beter ookal gebruik ik ze amper. Alsof hij het door heeft..

elss94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 09:34

@Mikkiej Ja dat is bij mij hetzelfde, ik vind dat ik ze niet overmatig gebruik maar hij loopt er wel beter door en met een zweep niet.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 13:10

Klopt, ik vind ook niet dat je ze overmatig gebruikt, je rijd hem netjes!
En zweep helpt bij de mijne wel, maar met spoortje loopt hij net iets fijner :)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 22:11

Jij bent erg bewegelijk en ik zie nog onbalans. je handen gaan mee bij door zitten en galop komen de knieeen omhoog. Probeer een onafhankelijk zit en hand houding te krijgen.
Daarnaast loopt je paard boven tempo probeer Hierin wat te remmen zonder streng in de hand te worden.
En rij naar een overgang toe want nu valt hij gewoon terug in stap.

Heel veel succes!!

elss94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 20:53

Ik heb vandaag mijn eerste wedstrijd gehad en ben 1e geworden met 198 punten dus ik doe toch iets goed ;)

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:53

Top! Gefeliciteerd!

Lhoogste

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:13

probeer je overgangen wat gecontroleerder te rijden! Denk dat je hem zo lang mogelijk aan het lopen moet houden, want nu 'valt' hij gewoon uit zen draf en galop. Denk dat je effe een paar passen gaat piaffen en ga dan over naar stap :) (niet dat je daadwerkelijk moet piaffen XD tgaat om de gedachte zijn achterhand zo lang mogelijk actief te houden zodat ie wat meer impuls krijgt :))
succes!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:26

elss94 schreef:
@Share ik hoop dat ze het leuk vind!

@meliss1812 Bedankt! Ik zal er op letten, de beugels doe ik morgen in de les een gaatje langer :)

Het gaat er vooral om dat je je benen lang moet maken, je trekt je knieën heel ver op. :P
Als je zo onrustig bent met je handen krijg je geen mooie aanleuning, je werkt je paard nog steeds teveel tegen terwijl het nageeflijk loopt.
Daardoor wordt je paard minder actief en gebruikt zijn achterhand minder.
Laat je paard los (geeft na) moet jij zorgen dat er een zachte verbinding blijft (niet los maar ook niet bewegen)dan wordt je paard zacht in de mond.
Gefeliciteerd met je eerste plaats.

elss94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 17:57

Bedankt voor de reacties (nog steeds :p)
Ik moet zeggen dat ik aan de punten die ik in de reacties hier krijg nu heel erg aan het werken ben in de les en het gaat echt heel erg goed nu (veeeel beter als in het filmpje haha! :p) dus het is niet echt een relevant filmpje meer. Toen het is opgenomen had ik ook nog geen les oid gehad en nu ondertussen 2x en hij loopt echt prachtig, beter tempo, niet meer terugvallend uit een gang, meer ''bergopwaarts'' en niet onbelangrijk: ik zit veel beter nu. dus we boeken echt vooruitgang!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 19:32

Nou mooi zo, misschien leuk om een filmpje te maken van de verbeteringen, is ook leuk om zelf te kunnen vergelijken!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 19:44

Hoi TS! Leuk diertje hoor! Volgens mij sloft hij alleen behoorlijk. Hij loopt in een flink tempo vind ik maar ik vind hem niet actief. Probeer er idd aan te werken dat z'n achterhand er mooier onder komt en hij zijn eigen benen gaat tillen. Vind hem nog te veel op de voorhand. (Denk dat balkjes draven wel een goede is voor jullie :j) verder zou ik je overgangen wat langer volhouden. Je filmpje ziet er goed uit hoor, maar vind je overgangen te kort. Gun hem eerst de tijd om daar weer te ontspannen, en rijsdam pas weer een overgang. Ik zie je nu namelijk draven, stappen, galop voor een half rondje, 3 passen draf, en dan halt houden. Geef hem even de tijd en bereid je paard goed voor op de overgang, vind dat er namelijk wat slordig uitzien. Wat ik met mijn vz paard namelijk doe is draf, rustige overgang naar stap, een volte stappen, een kwart volte buitenbeen naar achter, en vervolgens druk ik pas aan. Ik bereid mijn paard dus voor op een overgang stap- galop. Nogmaals ziet er verder goed uit hoor!

elss94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 22:30

bedankt voor de reacties! ik heb ondertussen een nieuw forum gestart met een nieuw filmpje waarin ik vind dat er al heel veel verbetering is. Zouden jullie hiernaar willen kijken en evt reactie willen geven?
ik ben nu op mijn mobiel online dus ik kan even geen link plaatsen.. weet niet of jullie het zo kunnen vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:39

elss94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 22:42

dank je! haha

Menyanthes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 16:03

Ziet er goed uit, wat me wel opvalt is dat je in de galop je bovenlijf er aan het mee gaan bent in de bewegingen van je paard (dit hoort ook) maar jij doet het zo erg dat ik me er zelfs aan irriteer. :o Ook zie ik dat je nogal voor over zit als je galopeerd.

nedermeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 18:41

Je paard wil duidelijk keihard werken, alleen zou je hem hier wat meer bij moeten helpen. Zou beginnen met je beugels een stuk langer te maken, je hakken uit te trappen en stiller te zijn in je hand. Je focust ongelooflijk op de voorkant, waardoor je voorover zit, en de achterhand van je paardje compleet dood valt. Wel heb je een super leuk paard en zijn het niet de lastigste dingen om aan te werken, jullie komen er wel!

Frevanzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:29

hou je handen inderdaad stiller, rug rechter en druk je kuiten iets meer uit. werk voor de rest ook aan de overgang naar stap die is nog onrustig en je paard reageert te laat op je hulpen. leuk paard dat graag wilt werken en ik denk dat je wel potentie hebt. maar je mag wat strakker zijn in de galop, je beweegt wel heel erg mee. volgens mij zit het paard ook niet zo lekker door. probeer daarom ook aan het doorzitten te werken door je paard in een iets rustiger tempo te rijden.