Manegepaard Cicero in de les

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 15:45

aikon schreef:
TS leuk paard. Ik vind de gangen qua snelheid mee vallen voor een jong paard met het evenwicht wat hij nu heeft.
Wat mij ook opvalt (heb het van andere nog niet gelezen) is dat je (te) vaak schuin op je paard zit. (naar links of rechts) Blij recht boven je paard, je "hangt" echt te in het bochten werk. Daardoor moet het paard meer zijn best doen om in balans te blijven, iets wat nu niet sterk is. Met de andere ben ik het eens, meer concentreren op de achterhand. Voor komt dan van zelf ook.

Oh dat is ook iets nieuws, die had ik nog niet gehoord. Ik ga erop letten, dank je wel!

MD_Triumph

Re: Manegepaard Cicero in de les

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 21:07

Ik vind dat je nog niet eens slecht door zit ofzo, alleen doordat je je handen niet stil houdt lijkt het of je houding nogal onrustig is.. En ik ben het er mee eens wat de anderen zeggen, hierdoor kan hij moeilijk zijn balans vinden. Dus licht rijden zal voor jullie beiden gemakkelijker zijn. Maar verder vind ik het er wel vriendelijk uit zien hoor!

ik vroeg me wel af waarom hij alleen strijklappen achter heeft en geen beschermers voor?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 22:17

MD_Triumph schreef:
Ik vind dat je nog niet eens slecht door zit ofzo, alleen doordat je je handen niet stil houdt lijkt het of je houding nogal onrustig is.. En ik ben het er mee eens wat de anderen zeggen, hierdoor kan hij moeilijk zijn balans vinden. Dus licht rijden zal voor jullie beiden gemakkelijker zijn. Maar verder vind ik het er wel vriendelijk uit zien hoor!

ik vroeg me wel af waarom hij alleen strijklappen achter heeft en geen beschermers voor?

Hij tikt zichzelf soms aan achter en niet voor dus daarom heeft die enkel achter strijklappen om. Verder bedankt!

Turbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 18:38

Mag ik weten welke laarzen jij hebt? :o
Verder ziet het er goed uit, probeer je handen wat stiller te houden!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 22:19

Turbie schreef:
Mag ik weten welke laarzen jij hebt? :o
Verder ziet het er goed uit, probeer je handen wat stiller te houden!

Sure :) Het zijn De Niro laarzen :) hele fijne laarzen!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 12:56

Ik ga mee met de voorgaande opmerkingen :)

Wat mij persoonlijk dan nog wel opvalt is het filmpje waarvan je zegt dat je lesgenootje ineens haar paard voor jouw paard parkeerde... wat ik zie is dat zij achter je rijdt. Zij zet blijkbaar een soort halve volte in terwijl jij op de hoefslag rijdt. Niks mis mee toch? Ze heeft immers de ruimte aan de andere kant van de baan, waar ze naartoe gaat :)

Een stukje verderop besluit jij om ook zo'n halve volte te maken, waardoor je ineens veel eerder bij haar bent dan wanneer je de rijbaan had gevolgd.

Volgens mij ligt de fout dan juist bij jou eerlijk gezegd, je hebt (in mijn beleving) niet goed gekeken waar je naartoe wilde en wat anderen aan het doen waren. Je ziet jou ook echt schrikken van het andere paard dat uit het niets lijkt te komen voor jou (omdat je niet opgelet hebt) :P

Kan me voorstellen dat het voor het lesgenootje juist vervelend was dat jij jouw paard ineens zo dicht achterop haar paard parkeerde waardoor haar dier een soort bokje gaf.

Je had zelf ook wel wat beter op kunnen letten, meer voor je uit kunnen kijken, dan had je gezien dat ze eraan kwam...jij kon haar waarschijnlijk makkelijker in de gaten houden dan zij jou, gezien jij van achter haar kwam :)

Niet lüllig bedoeld verder hoor, maar viel me gewoon op ;)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 13:44

pmarena schreef:
Ik ga mee met de voorgaande opmerkingen :)

Wat mij persoonlijk dan nog wel opvalt is het filmpje waarvan je zegt dat je lesgenootje ineens haar paard voor jouw paard parkeerde... wat ik zie is dat zij achter je rijdt. Zij zet blijkbaar een soort halve volte in terwijl jij op de hoefslag rijdt. Niks mis mee toch? Ze heeft immers de ruimte aan de andere kant van de baan, waar ze naartoe gaat :)

Een stukje verderop besluit jij om ook zo'n halve volte te maken, waardoor je ineens veel eerder bij haar bent dan wanneer je de rijbaan had gevolgd.

Volgens mij ligt de fout dan juist bij jou eerlijk gezegd, je hebt (in mijn beleving) niet goed gekeken waar je naartoe wilde en wat anderen aan het doen waren. Je ziet jou ook echt schrikken van het andere paard dat uit het niets lijkt te komen voor jou (omdat je niet opgelet hebt) :P

Kan me voorstellen dat het voor het lesgenootje juist vervelend was dat jij jouw paard ineens zo dicht achterop haar paard parkeerde waardoor haar dier een soort bokje gaf.

Je had zelf ook wel wat beter op kunnen letten, meer voor je uit kunnen kijken, dan had je gezien dat ze eraan kwam...jij kon haar waarschijnlijk makkelijker in de gaten houden dan zij jou, gezien jij van achter haar kwam :)

Niet lüllig bedoeld verder hoor, maar viel me gewoon op ;)

Nee sorry, zij parkeerde hem toch echt voor mijn neus, dat doet ze namelijk wel vaker. Ik reed toen net op de hoefslag en zij parkeert hem voor mij. Zij had door kunnen draaien en mij op de hoefslag kunnen laten.

CMP81

Re: Manegepaard Cicero in de les

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 01:19

leuk dier zeker als manegepaard.
Tips zijn inderdaad al gegeven.