Ik ga mee met de voorgaande opmerkingen

Wat mij persoonlijk dan nog wel opvalt is het filmpje waarvan je zegt dat je lesgenootje ineens haar paard voor jouw paard parkeerde... wat ik zie is dat zij achter je rijdt. Zij zet blijkbaar een soort halve volte in terwijl jij op de hoefslag rijdt. Niks mis mee toch? Ze heeft immers de ruimte aan de andere kant van de baan, waar ze naartoe gaat

Een stukje verderop besluit jij om ook zo'n halve volte te maken, waardoor je ineens veel eerder bij haar bent dan wanneer je de rijbaan had gevolgd.
Volgens mij ligt de fout dan juist bij jou eerlijk gezegd, je hebt (in mijn beleving) niet goed gekeken waar je naartoe wilde en wat anderen aan het doen waren. Je ziet jou ook echt schrikken van het andere paard dat uit het niets lijkt te komen voor jou (omdat je niet opgelet hebt)

Kan me voorstellen dat het voor het lesgenootje juist vervelend was dat jij jouw paard ineens zo dicht achterop haar paard parkeerde waardoor haar dier een soort bokje gaf.
Je had zelf ook wel wat beter op kunnen letten, meer voor je uit kunnen kijken, dan had je gezien dat ze eraan kwam...jij kon haar waarschijnlijk makkelijker in de gaten houden dan zij jou, gezien jij van achter haar kwam

Niet lüllig bedoeld verder hoor, maar viel me gewoon op