Friese merrie draaft na paar rondes beter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Re: Friese merrie draaft na paar rondes beter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 14:27

Gisteren nog even op haar gereden. Het ging echt super. Heel veel overgangen gereden en ik heb het gevoel dat ze een beetje sneller vertrekt dus iets meer aan het been is. Toch blijft het heel moeilijk 1 tempo te houden

_hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:27

Als ze al beter aan het been is komt de rest van zelf wel ooit :)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 17:41

haahah ik heb alle tijd!! We hobbellen lekker voor de lol Ze had ook een goeie dag!! haha dus ben er een beetje bang voor dat het de volgende keer weer minder gaat. Maar we zullen zien

Letsmini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 18:59

Nou vandaag bij mij dus minder !! Tijdens de les totaal geen controle, zelf niet in stap. Ze ging constant in het verzet. Ze reageerde vandaag totaal niet op mijn been. Vandaag haar zadel ook opnieuw laten opvullen . Alles weer recht laten maken. Nu even aankijken hoe dat gaat ! Geduld, geduld, en nog eens geduld.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 19:25

inderdaad een echt fries!!! Vind jou fries het ook leuk om balkjes te draven?? Marijke loopt vaak een stuk makelijker als we balkjes gaan draven.

Letsmini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 09:00

Ik dacht dat friesen meestal zo koel in hun hoofd waren.. Nou die van mij niet hoor.. Hmmm, dat balkjes draven maar eens gaan proberen anders !!!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 09:16

hahah die van mij ook niet!! Als er een eend uit de sloot fladdert gaat ze er al vandoor haha. Maar opgeven doen we niet! hahah ja je kan het altijd proberen. Marijke vind het altijd geweldig en begint er na een poosje ook wel beter van lopen en gaat ze steeds harder. Een beejte afwisseling is soms ook wel goed. Als Marijke niet lekker loopt legt degene die mij les geeft altijd een paar balken neer en dan loopt ze vaak wel iets beter. Eerste paar keer wil ze er meestal niet over en de laatste paar keer zweeft ze er over.

Letsmini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 08:29

En, hoe gaat het bij jou.. Bij mij al een stuk beter.. Balkjes was bij mijn geen succes, ze vondt het maar rare dingen.. En ze sprong er gewoon overheen.. Maar wie weet gewoon nog een keer proberen.. Gisteren liep ze in ieder geval in draf een stuk beter.. Tempo is nog wel een probleem, maar dat heeft ook met haar stabiliteit te maken..

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 15:22

Sorry voor de late reactie!! Ik ben even op vakantie geweest en heb deze week niet kunnen rijden omdat zo heeeerlijk regent!! En ons weiland al gauw slecht is. Dus ik moet weer even wachten op mooi weer! Marijke vond het eerst ook eng om over de balken te gaan maar het ging steeds beter en nu vind ze het geweldig worden ze wel lekker lenig van ;) Tempo vind marijke ook nog steeds moeilijk en dan vind ik het ook altijd giga moeilijk om licht te rijden omdat als ze langzaam gaat niet echt lekker zit maar ook niet als ze te snel gaat. Echt lastig!