Talent Z1 debuut

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

delerium

Re: Talent Z1 debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:25

Ik hoop niet dat je het verkeerd opneemt, maar het beeld dat ik krijg is dat je als "gewone" ruiter met een "gewoon" paard een ontzettend succesverhaal bent geworden en nog lang niet klaar bent.
Je oogt enorm vriendelijk en sympathiek, paard oogt blij, werkwillend en hij lijkt niet bang om fouten te maken, wat echt een groot compliment is.
Eigenlijk zie ik vooral een team, een fijn samenspel waarin rijden belangrijker is dan hoe hoog de benen zwaaien.

En ik heb enorme bewondering voor je zit zeg :oo
En hoewel het in het filmpje eigenlijk niet opvalt, maar op de foto's wel: het beeld zou nog fijner worden als je je tenen meer naar binnen draait. Op sommige foto's (bv de galopfoto's) dat je op dat moment niet met je been rijdt maar met je spoor. Ik heb het idee (en ik kan met mishebben hoor, don't shoot me) dat als je dat nog iets verbetert je in het geheel meteen nog een sprong vooruit maakt.

Chapeau, erg mooi gereden :j

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:31

Wat een leuke combi zijn jullie!
Jullie geven een erg fijn beeld. Zo te zien vinden jullie beide het ook leuk!
Ook erg fijn stanggebruik. (Wist bijna niet dat dat nog kon 8)7 )
Zoals je zelf al aangeeft, de oprichting kan beter. Maar nog genoeg tijd om aan te werken toch.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:34

Prachtig mooie foto's! Ik wil er nog wel 15 meer zien :0

Oogt fijn om naar te kijken, mooi paard, vriendelijke ruiter. Er zit nog meer in, ga zo door.

Groetjes

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:35

delerium schreef:
Ik hoop niet dat je het verkeerd opneemt, maar het beeld dat ik krijg is dat je als "gewone" ruiter met een "gewoon" paard een ontzettend succesverhaal bent geworden en nog lang niet klaar bent.
Je oogt enorm vriendelijk en sympathiek, paard oogt blij, werkwillend en hij lijkt niet bang om fouten te maken, wat echt een groot compliment is.
Eigenlijk zie ik vooral een team, een fijn samenspel waarin rijden belangrijker is dan hoe hoog de benen zwaaien.

En ik heb enorme bewondering voor je zit zeg :oo
En hoewel het in het filmpje eigenlijk niet opvalt, maar op de foto's wel: het beeld zou nog fijner worden als je je tenen meer naar binnen draait. Op sommige foto's (bv de galopfoto's) dat je op dat moment niet met je been rijdt maar met je spoor. Ik heb het idee (en ik kan met mishebben hoor, don't shoot me) dat als je dat nog iets verbetert je in het geheel meteen nog een sprong vooruit maakt.

Chapeau, erg mooi gereden :j

Helemaal mee eens! _/-\o_

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:45

Fijn om naar te kijken!

MnPoepiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 07:58

Heel fijn om te hore, BEDANKT! En we doen ons best.. En delirium, ik ben het volledig met je eens ;)

Heeft er mss nog iemand tips voor mijn keertwendingen? De eerste naar rechts, doet hij altijd minder als die naar links, in de proef was hij te groot begonnen en daarna eigenlijk goed (had ik een 6 voor gekregen) en die naar links was matig (een 7)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 08:19

Nu ik het filmpje heb gezien, vraag ik me eigenlijk een ding af: waarom heeft je paard eigenlijk een stang in zijn mond?
De teugels van de stang lijken het hele filmpje los te hangen, er hangt zelfs een boogje in; dus eigenlijk rijd je hem puur op de trens en hangt de stang er maar gewoon in. Loopt hij gewoon fijner op een volle mond?

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 09:02

Wat zag hij er jong uit en donker op die eerste foto's :)

Ziet er erg netjes uit en heel stabiel maar ook hier dezelfde opmerking.... Je stang hangt quasi door en klappert... Een heel licht contact zonder druk is veel aangenamer voor het paard... En ik denk dat je op trens evengoed kunt rondsturen (wat alleen maar een compliment naar jou toe is natuurlijk gezien je hem zo fijn voor mekaar hebt).... probeer ook in de verruimingen meer te laten zien, gezien dit nu weinig verschil is met je gewone verzamelde draf... Dat zijn stukken waar je punten op kan pakken en ook de buiging in de appuyement waarbij je goed moet opletten dat de achterhand niet voorgaat... Als je dat allemaal voor mekaar hebt rij je zo de top drie binnen... Goed bezig!!!

Lhoogste

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 09:53

Deftig! Alleen zou ik hem iets meer op stang nemen en nog iets meer durven rijden . Zeker in je zijgangen vind ik dat er wat tactverlies is. Verder wel mooie aanleuning ! Juist in je appuyement erop letten dat de schouder eerst gaat en niet zijn poep :) +ja meer stelling. Proficiat met je resultaat!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 16:54

MnPoepiie schreef:
Heel fijn om te hore, BEDANKT! En we doen ons best.. En delirium, ik ben het volledig met je eens ;)

Heeft er mss nog iemand tips voor mijn keertwendingen? De eerste naar rechts, doet hij altijd minder als die naar links, in de proef was hij te groot begonnen en daarna eigenlijk goed (had ik een 6 voor gekregen) en die naar links was matig (een 7)

Wat ik denk (ik had het al eerder genoemd) is dat je wat extra overdreven moet gaan buigen, het mag best wat meer. waarschijnlijk merk je dan ook dat er nog wat stijfheid tevoorschijn komt, op rechts is ie helemaal wat stijver dus met zulke oefeningen valt dat op.
Het is een korte oefening dus wel echt een momentopname.
Let heel goed op dat je de goede kant op blijft zitten (door de stijfheid wordt je al snel wat naar buiten gedrukt)en hou de puntjes op de i, bij lichte kuitdruk reactie.(is het voorwaartse er maar een moment uit dan krijg je geen mooie keertwending en heel snel tactverlies)
Let ook op dat je je buitenbeen (ook van boven) helemaal naar achter plaatst zodat je je been niet optrekt.

MnPoepiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 07:20

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 07:28

Zo zouden van mij meer (Z) proeven gereden mogen worden, wat een fijn en harmonieus beeld zonder getrek en overdadig stang gebruik! Al bovengenoemde complimenten meer als verdiend +:)+

Kate2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 08:48

Heel mooi en netjes!! Wou dat ik het ook zo kon!

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:15

Heel sympathiek gereden! Van mij zou je je hand iets meer mogen dragen, ik denk dat daarmee de hals nog niets mooier (open en de nek als hoogste punt) wordt.

Voor de apuyementen kun je thuis in je training de buiging erg overdrijven. Alles wat je thuis extra kan maken (dus overdrijven), betekend dat je meer controle over achter krijgt. Mocht hij dan op concours wat strakker worden heb je voldoende ruimte om te compenseren.

MnPoepiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 19:43

Princesj schreef:
Heel sympathiek gereden! Van mij zou je je hand iets meer mogen dragen, ik denk dat daarmee de hals nog niets mooier (open en de nek als hoogste punt) wordt.

Voor de apuyementen kun je thuis in je training de buiging erg overdrijven. Alles wat je thuis extra kan maken (dus overdrijven), betekend dat je meer controle over achter krijgt. Mocht hij dan op concours wat strakker worden heb je voldoende ruimte om te compenseren.

Helemaal mee eens, maar hij is nog al groot en stijf Haha :D ik werk er aan!! Binnenkort nog eens les nemen..

pattypat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 02:42

o goed gedaan hoor wijffie

BBBritt97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:42

Ik vind het er super uit zien, de stang staat hem ook mooi!

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 21:49

Mijn complimenten! Je laat echt zien dat je met een 'gewoon' paard prima meekan in Zwaar! En dat is héél positief bedoelt! _/-\o_

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 22:06

Een hele fijne proef om te kijken. paard mooi in ontspanning, in harmonie met de ruiter.
zo zou ik ze op wedstrijden vaker willen zien...

Heel mooi, lekker verder werken en genieten!!!

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 22:07

Knap!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 09:57

Jeetje wat een mooie combi zijn jullie!
En wat is je paard mooi opgedroogd :D
Hij heeft echt een mooie vachtsverandering gekregen :)

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 10:09

Heel fijn om naar jullie te kijken. Een echt team :)

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:05

Wow. Als eerste; wat een reus zeg :')
Maar ik vind het erg fijn om naar te kijken! Ziet er echt heel goed uit, en ook leuk om te zien hoe die van kleur veranderd is haha :Y)
Nog veel succes en plezier met hem :D

_makemyday

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:27

Ziet er prachtig uit!