Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

als je zonder beugels rijdt ook je tenen laten vallen! da's net de bedoeling hé! dus benen lang maken en tenen helemaal naar beneden.
hij gebruikt wel mooi zijn rug vind ik 

) ook heb ik het idee dat hij zo onrustig is met z'n hoofd (al stukken minder!!) omdat je bij het sturen je hand naar achter haalt (ipv naar voren en opzij), en dus icm je te hoge hand heel erg sterk inwerkt. Je bent zelf ook heel strak in je houding, dus dat zal voor een paard dan ook niet makkelijk zijn om te ontspannen. Succes!
ik merk nu ook steeds sneller als ik mijn hand naar achter doe dus kan ik mezelf steeds sneller corriceren gelukkig voel ook dst hij steeds losser word van voren doordat ik losser in de hand ben geworden actief dat is hij normaal te maar hield hem daar teveel in gisteren bezig geweest met het wijken maar op een geveven moment snapte hij het iets te goed en ging die alleen nOg maar zijwaarts .... Heeft me 10 minuten rijden gekost om hem weer normaal rechtuit te krijgen