Je kan voelen als een team.
Ik zeg nergens dat je je paard niet kan leiden? Da's de hele bedoeling van met paarden omgaan
Anders zou 't een gevaarlijke bedoening zijn. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Anders zou 't een gevaarlijke bedoening zijn.
saffierah schreef:Hoi,
mijn pony is niet meer aan het been. Ik reed M springen en toen zijn we een keer in de hindernis gevallen en sindsdien is ze niet meer aan het been. Ik krijg haar het L springen door, maar ze reageert niet aan mijn been.
Heeft iemand tips om haar wel weer goed aan mijn been te krijgen, behalve overgangen rijden?
Def schreef:saffierah schreef:Hoi,
mijn pony is niet meer aan het been. Ik reed M springen en toen zijn we een keer in de hindernis gevallen en sindsdien is ze niet meer aan het been. Ik krijg haar het L springen door, maar ze reageert niet aan mijn been.
Heeft iemand tips om haar wel weer goed aan mijn been te krijgen, behalve overgangen rijden?
Ik denk dat het dikgedrukte onderstreepte zinnetje iets is om over na te denken. Het kan zijn dat je paard gespannen is geworden hier van, of een beetje angstig. Dit hoef je niet zo zeer aan de buitenkant te zien, maar kan zich ook uiten in zich een beetje voor je afsluiten. Dan reageert ze dus ook niet op het been. Hoe reageert ze thuis op je been? Als je niet aan het springen bent bijvoorbeeld?
Ik vind het apart dat ze na die val niet meer reageert. Dan lijkt het mij een probleem wat niet te maken heeft met niet willen luisteren, maar meer met iets achterliggends van angst, pijn of spanning.
LoveBodin schreef:Soms moet je je paard ook straffen.
Je moet consequent blijven, nee=nee.
Eerlijk waar hoor: mijn oom loopt niet voor niets rond met een bezem als hij tussen de jonge hengsten loopt. Lief zijn is leuk, maar soms moet je streng optreden.