Zyalda @ work in de wind!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 23:15

Je moet helemaal niet op je knieën rijden.. Je hoort je op te laten gooien vanuit de beweging van het paard.....

Maar het geeft niet dennisje, zoals jij hebt geleerd op je knieën rijden heb ik ooit geleerd op mijn tenen te gaan staan.

Het is ook niet makkelijk :) bedankt voor je tip iig, wie weet doe ik ze wel een x korter om te kijken hoe dat gaat.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 23:30

S_en_Z schreef:
Je moet helemaal niet op je knieën rijden.. Je hoort je op te laten gooien vanuit de beweging van het paard.....

Maar het geeft niet dennisje, zoals jij hebt geleerd op je knieën rijden heb ik ooit geleerd op mijn tenen te gaan staan.

Het is ook niet makkelijk :) bedankt voor je tip iig, wie weet doe ik ze wel een x korter om te kijken hoe dat gaat.

ik heb idd nooit geleerd op je tenen te gaan staan in de beugels. je moet een onafhankelijke zit hebben en ook kunnen lichtrijden zonder beugels ;)
en als jij geleerd hebt om op je tenen te gaan staan dan kun je dat dus niet.
zo heb ik dat geleerd.

maar het neemt niet weg dat ik me eraan stoor. het maakt het plaatje ook zeker niet mooier.

S_en_Z

Re: Zyalda @ work in de wind!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 07:52

Klopt. Er moet zeker aan gewerkt worden. Maar pas op met op je knieën lichtrijden. Je knijpt je paard telkens. Als je paard daar aan gewend is is dat niet zo erg. Maar Een gevoelig of sensibel paard kan daar best wel fors op reageren :j

Anyway, ik werk er aan om te gaan staan vanuit het opgooien dat mijn paard mij doet. Gister veel op gelet. Kleine stukken gaat dat wel al beter en dan kom ik ook niet zo ver meer uit het zadel.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 08:32

S_en_Z schreef:
Ik weet niet waar jij dat achterbeen wil zien.. Maar op foto 1 en 3 stapt ze OVER het spoor van de voorhoef heen en op de galopfoto is het achterbeen verder dan het midden van haar lichaam onder haar lijf.

Enkel op foto 6 en 7 loopt ze wat van het achterbeen af. Ze was op 7 net iets loperig en niet helemaal door de kaak nadat ik haar op 6 been bijgaf omdat ze op voor kwam en neigde op de handrem te gaan bewegen (niet voorwaarts denken) Dat soort momenten zitten er ook tussen.

Op de andere galopfoto schuif ik haar bewust uit omdat in 1 houding lopen niet goed is voor een paard. Juist daarom laat ik dat soort plaatjes ook zien.

Het is een paard van 1.67 met dekenmaat 205. Een niet zo groot paard met vrij veel lengte dus.

Dat ze meer op achter moet gaan komen, dat klopt. We werken aan het actieve in het sluiten zodat ze meer zweefmoment krijgt maar dat heb je niet van de ene op de andere dag.

Heb je toevallig een breedbeeldscherm? Ik zie niet dat ze uit elkaar valt namelijk. Ja, in de middendraf.. Omdat ze erg loperig reageerde. Kan gebeuren, we zijn niet perfect :)

_O- breedbeeldscherm heb ik niet, misschien ligt 't daaraan dat ik 'm niet uit elkaar zie vallen :')
Ik vind 'm soms wat lang ogen, maar je kan wel zien dat 't een lang paard is. En ja, dat ziet er wat anders uit dan een paard met een korte rug. Maar ook ik vind 'm nergens echt uit elkaar vallen.

tiffaany95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 15:42

wat een mooi paard

_hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 16:27

heb je 2 zwepen vast of lijkt dat alleen maar zo

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 17:50

Dat klopt :j maar ik tik haar er niet mee en al helemaal niet tegelijk. Het zijn mijn aanwijsstokjes die ik langs 1 van haar billen kriebel als ik meer reactie wil op mijn kuit in het activeren van het achterbeen of in zijwaartse gangen zodat ze leert dat been niet alleen voorwaarts gaan betekent maar ook het gebruiken van de achterbenen/billen/buikspieren :) ze is heel gevoelig, erg fijn!

Ik hoef dan niet over te pakken en dat vind ik erg prettig, ziet er voor anderen misschien een beetje gek uit. ALS ik er mee rijd vragen ze op stal weleens waarom omdat ze me ze nooit horen/zien gebruiken :=

Heb vandaag en gister zonder sporen gereden. Vandaag ook m'n beugels een gaatje korter gedaan, volgens mij waren mn hakken wel beter omlaag. Had haar lekker aan het sjouwen vandaag <3 nog mooie complimenten gehad van oud stalgenote. Dat ze veel mooier is gaan bewegen, lekker actief is en ook veeeeel meer bij elkaar loopt.

Echt super galopjes gekregen, zelfs in middengalop gevoeld dat ze de hoogte in kwam ipv alleen naar voren. Toppaard <3

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 19:21

ik zou inderdaad de sporen even aflaten, mede ook omdat ze super op je beenhulp reageert.
Hakken uitdrukken, teugels niet te lang laten worden, handen rechtop.
En effe offtopic... die peesbeschermers wil ik ooooook!!!!!! :j

_hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 19:24

oke dan snap ik het best handig eigenlijk

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 21:08

Noahlady: Ja ik had ze om voornamelijk voor het doorbuigen in zijwaartse oefeningen. Maar ze is inmiddels/momenteel zo fijn aan mijn zit en kuiten dat ik ze helemaal niet mis noahlady. Rest werken we aan!

(Ja ze zijn gaaf hè! Heel misschien heb ik er binnenkort ook een gaaf halster bij met lak en steentjes!)

_hoi: ja, als je er eerlijk mee omgaat wel :j maar ze mogen niet rennerig zijn aan de zweep en moeten eerst goed aan het been zijn om ze echt als aanwijsstokjes te kunnen gebruiken. Mijn zwepen zijn nl niet bedoeld om voorwaarts te rijden.

joycie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:06

_hoi schreef:
heb je 2 zwepen vast of lijkt dat alleen maar zo

Haha ik zat ook al te kijken!
Ik zeg wel eens voor de gein dat ik met 2 zwepen moet rijden tijdens het rijden van slangenvoltes en achtjes omdat Sis moeite heeft met omstellen/buigen om t binnenbeen, ompakken van de zweep duurt te lang en dan is 'het moment' alweer voorbij..mischien moet ik het toch maar eens echt gaan doen haha.

Vind het rijden er weer netjes uitzien, die hakken kan je alleen trainen door er constant op te letten, je bewust worden van het optrekken en dan dus je hak weer uitduwen..een instructrice die het 1000x in de les zegt...tja dan gaat het ooit goed komen hahaha. (spreek uit ervaring!)

Succes nog met je knappe paardje!