debravanesch schreef:Het is toch ook zo dat wanneer ze correct loopt ze niets hinder ondervind van de teugel, want dan hangt deze gewoon los onder haar borst. En wanneer ze aanleuning geeft voelt ze echt ontspannen (wat ze vroeger niet kon).
debravanesch schreef:Kracht heeft ze genoeg, het is inderdaad zo dat ze opnieuw moet leren ontspannen. Ook vraag ik geen aanleuning met de slofteugel, maar wanneer ze aanleuning geeft, neem ik de slofteugel wat aan. Dus de ontspanning en aanleuning komt van haar uit, het is die ontspanning en aanleuning behouden.
Kijk, hier spreek je jezelf tegen. Dit geeft aan dat jij niet precies weet/voelt wanneer je de slof eraan hebt/moet hebben en wanneer ie los moet zijn. En als je met een slof niet precies weet wat je doet, verknal je de zaak alleen maar.
Het is niet zo dat ik persé tegen het rijden met een slof ben, maar wel alleen in zeer kundige handen. De inschatting die ik maak van het kennisniveau van ts, op basis van wat zij post plus op basis van het feit dat zij het kennelijk nog nodig vind om aan bokt te vragen of ze hier goed aan doet, maakt voor mij heel helder dat ts niet ervaren en kundig genoeg is voor het rijden met een slof. Wat ik alleen wel raar vind, ze vraagt aan bok om een mening, eigenlijk komen er alleen maar adviezen terug van 'doe het niet, maar eigenlijk interesseert 'dat haar niet, want ze heeft toch voor zichzelf al besloten dat dit haar aanpak gaat zijn. Vraag het dan niet en ga gewoon door met wat je goed dunkt.