Simulator

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lanadelrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 16:33

HelenR schreef:
Heeft iemand ervaring, postief of negatief, met een rij simulator?
Zou je gebruik maken van een horsesimulator als het mogelijk is in Nederland?

Lijkt mij ook erg leuk om te doen, ik heb al wel een paar keer op de flexchair gezeten!

SoleroLove

Re: Simulator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:20

Het lijkt me erg leuk om te proberen, ik heb alleen geen idee waar je zo iets kunt doen

HelenR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 13:54

DanielleHop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 18:31

Lijkt me leuk om te proberen maar ik zie het grote voordeel nou niet.. Je leert denk ik meer van een levend dier, die je ook streken kan laten zien. Misschien handig dat de instructeur niet steeds mee moet hobbelen/door de bak moet schreeuwen

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 18:32

Niet mee eens...je leert in ieder geval de techniek van de bewegingen die je maakt t.o.v. je paard. Als je de basis al hebt geleerd kun je het verder verfijnen op een paard.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 08:01

NogSteedsGek schreef:
Fiona Meilink van Remedio bied ook equisimulator lessen aan. Ze is opgeleid door Monya. http://www.remedio.nl/equisimulator_groepsworkshop.html

Die heb ik een keer gedaan. Moet eerlijk zeggen dat ik het echt vind tegenvallen. Het blikken paard maakt een heel andere beweging dan een echt bewegend paard, je mist de impuls, het blikken paard wiegt een beetje op en neer. Je ziet wel heel snel of iemand handig is of niet. Maar je kunt je motoriek en coordinatie met dat blikken paard niet verbeteren ten nutte van het echte paardrijden.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 08:05

HelenR schreef:
Binnenkort bij Ruiter Balans Centrum... http://www.ruiterbalanscentrum.nl

Ik heb even naar de site gekeken maar het is mij niet helder wat voor een expertise daar achter zit.

De flexchair kun je ook via je fysiotherapeut doen. Indien je last hebt van lage rugklachten worden de kosten ook nog eens 100% vergoed door je verzekeraar.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:50

@Abacab, geldt dat ook voor Belgen? Zou anders wel interessant zijn.

Even on toppic: Fiona Meilink van Remedio, en Leandra Theunissen van Van Ruiter naar Trainer, komen op 21 juli hierheen (BE, regio Kortrijk) voor een combinatieclinic equisimulator + rijles, hoop dat het interessant wordt, maar daar twijfel ik niet aan.